X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קריאת התחנה ע"ש אוברקוביץ' עוררה התנגדות רבה - בשל הפרשיות בהן היה אוברקוביץ' מעורב, בהן פרשת פריצקי
▪  ▪  ▪

דירקטוריון חברת החשמל, בראשות דן אלמן, קיבל אתמול (ה', 15.7.04) דיווח ממנכ"ל החברה, יעקב רזון, בנושא קריאת שם תחנת הכוח מסוג טורבינות גז "גזר" ליד רמלה, על שמו של יו"ר ועד העובדים המנוח, יורם אוברקוביץ'.
כזכור, החליטה חברת החשמל להסב את שמה של תחנת הכוח "גזר", לתחנת "יורם". ואולם, הדירקטוריון החברה החליט כי הוא תומך בהחלטת מנכ"ל החברה לדחות את הטקס לקריאת תחנת הכוח "גזר" על שם יורם ז"ל, שנועד להתקיים ב-28.7.04.
כמו כן, אישר הדירקטוריון את הודעת ההנהלה כי תשוב ותדון מחדש בקריאת שם התחנה. קריאת תחנת הכוח "גזר" ע"ש אוברקוביץ' עוררה התנגדות רבה. זאת בשל הפרשיות הלא מעטות בהן היה אוברקוביץ' מעורב, שהבולטת וה"חמה" ביותר היא פרשת פריצקי:
אוברקוביץ הוא האיש שהזמין, באמצעות חבר הוועד בחברת החשמל, דוד ביטון, את החקירה נגד אברהם פורז. עם זאת, קיימת אי בהירות סביב השאלה: מי שכר את החוקר הפרטי, יעקב אשל.
ביטון הצהיר כי הוא זה ששכר את שירותיו של אשל, לפי בקשתו של אוברקוביץ (ז"ל). ואולם, גירסת אשל, כפי שהוצגה בכמה מכלי התקשורת, שונה: "עשיתי את העבודה עבור פריצקי", אמר אשל.
רישום כוזב, עבירת שוחד והטרדה מינית
ב-1997 הורשע אוברקוביץ' בעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מאחר ששכר חוקרים פרטיים שלא למטרות התאגיד. הוא נידון לשנת מאסר על תנאי וקנס בסך 25,000 שקל.
כמו כן, התנהל נגדו הליך פלילי המייחס לו עבירת שוחד ממפעיל של חנות שנועדה לרווחתם של עובדי החברה. שלושה חודשים לפני מותו נחקר אוברקוביץ' במשטרה באזהרה, בחשד כי הטריד מינית עובדת לשעבר, שסיפרה שעשה בה מעשים מגונים בעת שעבדו בהסתדרות. אוברקוביץ' נחקר באזהרה ושוחרר בערבות.
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין, קבע בחוות דעת שהגיש לבג"צ, כי על חברת החשמל להשעות את אוברקוביץ' מעבודתו. למרות זאת, החליט דירקטוריון חברת החשמל שלא להשעות את אוברקוביץ', והוא המשיך בתפקידו עד מותו, ביולי 2003.

תאריך:  16/07/2004   |   עודכן:  16/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יעקב אשל נעצר ל-5 ימים; שלמה אברמוביץ נתון במעצר בית; פלבסקי: "אני דווקא מחבב את פריצקי"; דוד ביטון מקצר חופשתו בחו"ל כדי למסור עדות במשטרה
נועם שרביט
השופטת רג'יניאנו קבעה, כי סעיף אישום של הפרת הוראה חוקית מתאים להוראות אישיות שהופרו ולא לצווים כלליים; קבעה: הסעיף המתאים הוא "כניסה לשטח סגור" והאישום יתברר בפני בית משפט צבאי
עומר כרמון
הגנרל ראזי ג'באלי נחטף בצהרים על ציר החוף ברצועת עזה; החוטפים: חמושים ממחנה הפליטים אל-בורייג'; דרשו לגייס למשטרה את תושבי המחנה; איימו לירות ברגליו
עומר כרמון
הגנרל ראזי ג'באלי נחטף בצהרים על ציר החוף ברצועת עזה; החוטפים: חמושים ממחנה הפליטים אל-בורייג'; דרשו לגייס למשטרה את תושבי המחנה; איימו לירות ברגליו
נועם שרביט
בית משפט השלום בעפולה נדרש להכריע האם התמלא התנאי שקבע בית המשפט העליון לפיו מי שתובע החזר ריבית מופרזת חייב להוכיח תחילה כי הוא שילם למלווה את קרן ההלוואה בצירוף מלוא הפרשי ההצמדה והריבית החוקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il