X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שבוע ימים בלבד לאחר חיסולו של עורך המגאזין פורבס ברוסית העיתונאי האמריקני פול חלבניקוב, שוב נרצח עיתונאי אמש בבירת רוסיה
▪  ▪  ▪

רוסיה טרם הצליחה להתאושש מרציחתו בשבוע שעבר של העיתונאי האמריקני פול חלבניקוב, עורך מגזין "פורבס" בשפה הרוסית, וכבר נחת עליה רצח נוסף של עיתונאי, שוב במוסקבה, שממשיכה להיות אחד האיזורים המסוכנים בעולם לעיתונאים.
לפנות בוקר נמצאה גופתו של עורך העיתון הארמני בשפה הרוסית "הסמטה הארמנית", פייל פלויאן. פלויאן, כך קבעה המשטרה המקומית נפטר בין השעות שתיים לשלוש לפנות בוקר, כתוצאה מחבלות קשות בראשו ומדקירות בכל חלקי גופו. המשטרה מסרה כי הרקע לרצח עדיין איננו ברור, וכל כיווני החקירה נבדקים במלוא הרצינות בדרגים הגבוהים ביותר.
כזכור בדיוק לפני שבוע נרצח פול חלבניקוב, עורך המגזין "פורבס" בשפה הרוסית על-ידי לפחות 2 מחסלים מקצועיים שהמתינו לו ברכבם, בעת שיצא ממערכת העיתון בדרכו לביתו. חיסולו של חלבניקוב, כך מעריכה המשטרה, הוזמן על-ידי גורם או גורמים שלא היו מרוצים מעבודתו של חלבניקוב במסגרת העיתון, ובעיקר מכך שחלבניקוב ערך תחקיר מיוחד בו חשף את 100 האישים העשירים ביותר ברוסיה למורת רוחם של רבים מהם.
סך הכל נרצחו ברוסיה לא פחות מ-13 עיתונאים, חלקם הלא מבוטל עיתונאים זרים, במהלך תקופה של כ-4 שנים. רובם הגדול נרצחו במוסקבה שהפכה לשדה קטל עבור עיתונאים.
למרות מאמציו המופגנים של הקרמלין בעת האחרונה לתפוס את האחראים לרציחות אלה, ובעיקר את האחראים לרציחתו של חלבניקוב, אזרח אמריקני כאמור, תקפה השבוע התקשורת העולמית המזועזעת, בחריפות את הקרמלין והעומד בראשו והאשימה אותם כי הם יצרו אווירה שמעודדת חיסולים של עיתונאים, על-ידי כך שהפרשיות העגומות הללו לא נחקרות לעומק, ולמעשה נקברות מבלי ניסיון אמיתי למצוא את האחראים.
פוטין, יש לומר, לקח ברצינות את הביקורת ונתן הנחייה לכוחות הביטחון לעשות הכל כדי לתפוס את המבצעים. עוד ביקש פוטין מהסגל הדיפלומטי שלו להירתם למסע ההסברה בתקשורת המערבית, על-מנת לשקם במעט את המוניטין של רוסיה "כמערב פרוע".
כעת, עם מותו של העיתונאי הארמני, נראה כי רוסיה תצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לשכנע את התקשורת המערבית שמשהו בסיסי מאוד ביחס לעיתונאים במדינה, לא פגום אצלה.

תאריך:  17/07/2004   |   עודכן:  17/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר, נועם שרביט
ערפאת פתח במגעים להשגת פשרה עם הפת"ח; היום יוחלט סופית: האם אבו עלא מתפטר; התוהו ובוהו החל בעקבות גל החטיפות ברצועה בסוף השבוע; חללי אל-אקצא מוחים על מינוי מוסא ערפאת; ערפאת הסכים לאחד את מנגנוני הביטחון
גל ברגר
השניים יתמודדו על תפקיד הרמטכ"ל בעוד שנה או שנתיים, עם תום הקדנציה של הרמטכ"ל, משה יעלון; האלוף אשכנזי נשאר קרוב לצלחת ומונה לפרוייקטור "פיתוח, גיבוש ועדכון תפיסת ההפעלה של צה"ל"; האלוף חלוץ, בן 56, נחשב לסגן הרמטכ"ל המבוגר בתולדות צה"ל
אלי רביץ
תושב חיפה בן 19 נרצח על-רקע פלילי; גופתו נמצאה בגן ציבורי על-ידי עובר אורח כשעליה סימני אלימות קשים; צוות חקירה מיוחד הוקם לפענוח הפרשה אך טרם נעצרו חשודים
עומר כרמון
ועדת החקירה שבדקה את הכשלון המודיעיני במניעת פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001: "עשרה מחוטפי המטוסים עברו באירן בתקופה שבין אוקטובר 2000 לפברואר 2001"; "אירן הורתה לפקידיה במעברי הגבול שלא להחתים את דרכוניהם של פעילי אל-קאעידה"
יואב יצחק
פריצקי הלין נגד לפיד זמן קצר לפני חשיפת הקלטת; טען וחשש כי לפיד ניסה לייצור תשתית לכניסת איש מן החוץ כדי להעמידו כמס' 2 בשינוי; פריצקי יעיד גם על לחצים שהופעלו עליו מצד גורמים כלכליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il