X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופז: אם היינו מגרשים את ערפאת היינו חיים במציאות טובה יותר

בכיר באמ"ן: יש סיכוי שנשק כימי מאירן יגיע לידי החיזבאללה

כך אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; הערכה באמ"ן: האלימות ברשות תגבר כל עוד לא יפוטר מוסא ערפאת; בכיר בצה"ל: בניית הגדר תקטין מספר היחידות שצה"ל ייאלץ להפעיל בעתיד
▪  ▪  ▪

בכיר באמ"ן אמר (יום ב', 19.7.04) בישיבה שהתקיימה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי קיימת דאגה מפיתוח נשק לא קונבנציונלי באירן.
לדבריו, האירנים הסירו לאחרונה את ההתחייבותיהם לאירופים וחידשו את הרכבי הצנטריפוגות הדרושות לייצור נשק גרעיני.
לשאלה שהופנתה לקצין אמ"ן על-ידי ח"כ אורי אריאל, "האם יש סיכוי שהנשק יגיע לידי החיזבאאלה", השיב הקצין, "קיימת אפשרות כזאת ויש לקחת זאת בחשבון".
בכיר באמ"ן שהשתתף היום בדיוני הוועדה, לא הוציא מכלל אפשרות כי האלימות המתרחשת בימים האחרונים ברחוב הפלשתיני, עשויה להתלקח ואף להגיע ליו"ש.
עוד הוא העריך, כי האלימות תלך ותגבר עד שיו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת לא ייכנע ויפטר את אחיינו, מוסא ערפאת כראש המנגנון הביטחון בגדה. "עד היום לא היו הרוגים, אך המצב עשוי להחריף והאלימות עשויה להתגבר", אמר.
עוד הוא ציין, כי המניעים להתפתחות האלימות ברשות נובעים משלוש סיבות: התגברות כוחם של אנשי דחלאן; תוכנית ההנתקות שמובילה ממשלת ישראל והלחץ הבינלאומי והמצרי לתקוף את ערפאת, דבר המעודד אצל אחרים רצון להגיב. בנושא גדר ההפרדה, ציין תת אלוף גדי שמני, ראש חטיבת המבצעים באג"ם, כי מאז הוקמה הגדר לא חדר ולו אדם אחד לשטח ישראל. לטענתו, מספר היחידות הצבאיות שייאלץ צה"ל להפעיל בעתיד, יקטן כתוצאה מבניית הגדר.
מופז: אם היינו מגרשים את ערפאת לפני
שנתיים היינו חיים במציאות טובה יותר
על רקע האירועים המתרחשים ברשות הפלשתינית, התבטא בצהריים שר הביטחון, שאול מופז, בפני הכתבים הפרלמנטרים ואמר, "אם היינו מגרשים את ערפאת, כבר לפני שנתיים הייינו חיים היום במציאות טובה הרבה יותר".
לדבריו, "הדיעה שלי בנושא ערפאת לא השתנתה. עשינו טעות היסטורית שלא גרשנו אותו אז, עמדו לפנינו כל האפשרויות כדי לגרש אותו. אטם היינו עושים זאת, היינו חיים היום במציאות אחרת לגמרי".
עוד הוא הוסיף, "אני סבור שמה שקורה ברשות, נובע מרצונו של ערפאת להראות שהוא מקדם רפורמה שהיא אשליה ואין כוונה לעשות מהלכים אמיתיים, כפי שהתחייב. ערפאת לא שינה את עמדותיו, מעשיו ודעתו. מה שאנו רואים כאן, זה יותר מהלכים אלימים על שליטה ברצועה ופחות מהלך המתקרב למלחמת אחים".
לשאלה האם תסכים הממשלה לקיים מגעים עם מוחמד דחלאן, לאור העובדות כי דחלאן, שסומן כמפקד עזה נמנה על אחד מהאחראים לפיגוע באוטובוס הילדים בעזה, השיב שר הביטחון כי בשעת מעשה, באם ותיווצר מציאות של מנהיגות פרגמטית פלשתינית שתהא מוכנה להילחם בטרור, ישראל לא תהיה זו שתעצור זאת. "אני לא מתערב בצמיחה של מנהיגות פלשתינית. כל מעורבות שלנו יכולה להכשיל אותנו", אמר מופז.
בישיבת חוץ וביטחון של הכנסת הודיע שר הביטחון, שאול מופז, כי הממשלה לא תתנגד ליציאה מציר פילדלפי, אם מצרים אכן תיקח אחריות על האזור. כמו-כן בתשובה לשאלה, השיב השר מופז, כי הוא רואה לנכון להישאר בבית חנון. "מי שחשב לצאת מבית חאנון [ברומזו לרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון], מבין היום שזו היתה טעות והחלטה לא נכונה".

תאריך:  19/07/2004   |   עודכן:  19/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
העונש על הפעלת מכשיר טלגרף בלא רשיון הנעשית בתחום התדרים המיועד לקשר עם כלי טיס או לפעולת מכשיר עזר לתעופה יעמוד על 5 שנות מאסר; הצעת החוק קובעת גם איסור פרסום ברדיו פיראטי
יפעת גדות
מנהל תחום אסיה במינהל לסחר חוץ של משרד התמ"ת, עמירם הלוי, מציין שמעיון בנתוני המל"מ בולט הגידול המרשים ביצוא לאסיה שהסתכם בכ-33% - כפול מסך הגידול של היצוא הישראלי הכללי, אשר הסתכם ב-19%
עומר כרמון
משלחת ביטחונית ישראלית רמת דרג מגיעה היום לביקור מכריע בהודו; החוזים שלא מומשו נחתמו בתקופת הממשלה הקודמת; הממשלה ההודית החדשה החליטה לבחון מחדש את העסקות עם ישראל
יפעת גדות
לא הסביר בבירור מדוע נפרד מהבמאי; צילומי הסרט יתחילו כמתוכנן
גל ברגר
"בעבר הרחוק הוא היה מעורב בכנופיות פשע", אמר המלך ל-CNN והוסיף: "אני סבור שהעיתונות עשתה ממנו הרבה יותר חכם ובעל יכולות ממה שהוא באמת"; זרקאווי נחשב כיום למושך בחוטים מאחורי "מצעד עריפת הראשים" בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il