X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דרך חתחתים עבר ח"כ שלגי עד אישור מינויו הסופי בכנסת; קודם להצבעה קרא ח"כ פינס לחברי סיעתו להצביע נגד המינוי, "אולי הם רוצים לשים עוקץ לפריצקי", אמר; בשינוי מרוצים מהתוצאה, "מפלגת העבודה הוכיחה בפועל שממשלה זו יכולה להתקיים גם בלעדיה", נמסר
▪  ▪  ▪
גלאון, "הכשרתם את השרץ"

זנדברג, במקום פריצקי

   רנית נחום-הלוי
ההמלצה: זנדברג שר התשתיות; שלגי שר המדע

"אני אילן שלגי בן יצחק שלגי ומרים תבדל לחיים ארוכים, מתחייב כחבר ממשלה לשמור אמונים לישראל וחוקיה למלא באמונה כחבר הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת".
כך אמר ח"כ אילן שלגי אשר מונה קודם לכן על-ידי מליאת הכנסת לשר המדע והטכנולוגיה. מינויו אושר בכנסת ברוב של 56 תומכים ו-51 מתנגדים.
ח"כ שלגי יחליף בתפקידו את השר אליעזר (מודי) זנדברג, גם-כן חבר סיעת שינוי שמונה לשר התשתיות הלאומיות, במקומו של השר יוסף פריצקי. מינויו של השר זדברג על-ידי הכנסת אושר ברוב 55 תומכים ו-52 מתנגדים.
יום סוער עבר על סיעת שינוי קודם לאישור מינוי ח"כ שלגי. מזכירות הממשלה הודיעה כי היא שוקלת לדחות את החלטתה שאושרה בישיבת הממשלה למינויו. ההכרעה ניתנה לאחר פגישה שהתקיימה בין השר זבולון אורלב (מפד"ל) לראש הממשלה, אריאל שרון ובה הוחלט שהמפד"ל תתמוך במינוי.
דקות ספורות קודם להצבעה הודיעה יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כי הסיעה תצביע נגד מינוי שלגי לשר ותקפה בציניות את סיעת שינוי. "שינוי הייתה השפחה החרופה של ראש הממשלה. הכשרתם כל שרץ, הכשרתם את השחיתות של ראש הממשלה ואני מתמלאת רחמים עליכם שאתם הולכים להיות שרים לשבועיים, שרים על תנאי. ככה גמל ראש הממשלה על השירות של שינוי".
גם סיעת העבודה החליטה בישיבתה השבועית, כי היא לא תתמוך במינוי. עד שעות הצהריים הסתמן רוב למינוי ח"כ שלגי לשר המדע, לאחר שסיעת העבודה אותתה שתתמוך. התפנית אירעה בישיבת הסיעה, כאמור, כאשר ראש צוות התגובות של המפלגה, ח"כ אופיר פינס, קרא לחברי סיעתו שלא להצביע בעד המינויים.
פינס אמר: "פריצקי ניסה לעשות עוקץ לפורז אך יכול להיות שמישהו מנסה לעשות עוקץ לפריצקי. לדעתי אין צורך למנות שר תשתיות כרגע, עד לסיום חקירת המשטרה בנושא. היום אנו מגישים הצעת אי אמון נגד הממשלה, עלינו להיות עקביים ולהחליט מה אנו רוצים". ח"כ קולט אביטל מיד העירה, "לא אוכל להצביע נגדם, הם חברים שלי". "תצביעי על-פי החלטת הסיעה", סיכמה את דבריה יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק.
על אף כל האמור, בשינוי שמחים מהתוצאות הסופיות, ומהודעת הסיעה נמסר, "סיעת שינוי מברכת את השרים זנדברג ושלגי על מינויים היום, זאת למרות הצבעתם הקנטרנית של סיעות האופוזיציה. מפלגת העבודה שביקשה להראות בהצבעתה את חולשת הקואליציה הוכיחה בפועל שממשלה זו יכולה להתקיים גם בלעדיה". יו"ר הסיעה, ח"כ רשף חן מסר, "ציפיתי לפחות ממפלגת העבודה ומיחד לתמוך במינויים שבאו בעקבות התנהלותה הישרה והתקינה של שינוי, אך נראה שהיצר הרע הפוליטי גבר על עקרונות או מנהיגות".
סוגיית מינוי ח"כ שלגי עוררה (יום ב', 19.7.04), כאמור, כעס רב בסיעת שינוי כאשר הצעד שנקטה מזכירות הממשלה תורגם לכוונת ראש הממשלה, אריאל שרון, לטרפד מינוי מטעמם, על-רקע המגעים המתקיימים עם הסיעות החרדיות והעבודה לצירופם לממשלת אחדות. עם זאת, בליכוד ניסו להרגיע את הרוחות והסבירו כי ההחלטה נובעת בעקבות בדיקה שבוצעה קודם לכן, לפיה נמצא כי לא קיים רוב בכנסת רוב לאישור ההחלטה.

תאריך:  19/07/2004   |   עודכן:  19/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ראשי העמותה ומזכירה נפגשו עם חברי קונגרס וזכו לתמיכה מפתיעה דווקא ממקורביו של הנשיא בוש; עיתונאים ערביים השתתפו במסיבת עיתונאים של הרבנים ליד בניין הקונגרס; העמותה חנכה לאחרונה אתר אינטרנט חדש
אלונה קורן
הוועדה החליטה להציע למכירה 30% מהון המניות של החברה, בתוספת אופציות לרכישת 10.66% נוספים מהון המניות; בבזק קיבלו בשביעות רצון רבה את ההחלטה
גלית יצחק
שיטת סילבה אולטראמיינד משלבת שימוש בטכניקות שונות המאפשרות עבודה עם התודעה התת-הכרתית שלנו, עבודת מודעות ושינוי הרגלי אכילה; בקורס זה מבררים את הסיבות בגללן אנו אוכלים יתר על המידה, ומקבלים כלים לשינוי גישה שתאפשר לנו להגיע למשקל האידיאלי שלנו
גלית יצחק
העובדת הזרה התלוננה כי בעת שהלכה ברחוב התנפלו עליה שני צעירים, תקפו אותה, אנסו אותה ושדדו את כספה בסך של 1,300 ש"ח; בית משפט האריך את מעצרם ב-4 ימים
גל ברגר
מוסא ערפאת נותר בתפקידו כמפקד הביטחון הכללי ברצועה; עבד אל-ראזק אל-מג'אידה מונה למפקד העל של הארגון בשטחים; עלי ג'אבר מונה למפקד הארגון בגדה; עדיין לא ברור כיצד תתקבל הבשורה על-ידי אנשי דחלאן; ממשלת אבו עלא דנה במשבר ברשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il