X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מדד מלניק" למצב המשק מציג נתונים דומים
▪  ▪  ▪

המדד המשולב למצב המשק, המשקף סטיות מהמגמה ארוכת הטווח של הגידול בפעילות הכלכלית, ירד ביוני בשיעור של 0.2 אחוזים - בהמשך לעליות מתונות בו בחודשים האחרונים. כך מדווח (ב', 19.7.04) בנק ישראל.
במחלקת המחקר של הבנק מציינים כי השינויים במדד בשלושת החודשים האחרונים מצביעים על האטה בקצב ההתרחבות במשק. זאת לאחר עלייה משמעותית בפעילות ברבעון האחרון של 2003 וברבעון הראשון של השנה.
בבנק ישראל מציינים כי הירידה במדד המשולב הושפעה החודש מהירידות במרבית רכיבי המדד - במיוחד בייצור התעשייתי ובמדדי היבוא והיצוא.
באשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הפדיון של המסחר והשירותים ירד במאי בשיעור של 0.6 אחוזים - בהמשך לירידה בו של 0.9 אחוזים באפריל. מדד הייצור התעשייתי ירד במאי ב-1.5 אחוזים, לאחר עלייה בו של 0.2 אחוזים באפריל.
במדד היצוא נרשמה ירידה ביוני בשיעור של 1.4 אחוזים, לאחר עליה של 2.6 אחוזים במאי. מדד היבוא ירד ביוני בשיעור של 8.9 אחוזים לאחר עליה חדה של 15.6 אחוזים בחודש מאי.
מדד מלניק ירד בשיעור זהה
"מדד מלניק" למצב המשק ירד בחודש יוני ב-0.2 אחוזים. לדברי פרופ' רפי מלניק מבי"ס אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, ירידת המדד משקפת האטה בקצב ההתרחבות של המשק, לאחר ההתרחבות המהירה של הרביע הראשון.
ברבעון הראשון של 2004 גדל המדד בשיעור של 2.3 אחוזים וברבעון השני - בשיעור של 1.1 אחוזים. פרופ' מלניק מוסיף כי האטת ההתרחבות ניכרת בכל רכיבי המדד.
רכיבי מדד יוני כוללים: ירידה של 1.5% במדד הייצור התעשייתי בחודש מאי, לאחר עלייה של 0.2% בחודש אפריל; ירידה של 0.6% במדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים בחודש מאי, לאחר ירידה של 0.9% בחודש אפריל;
ירידה של 7.9% במדד היבוא בחודש יוני, לאחר עלייה של 10.1% בחודש מאי, והתייצבות של משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש אפריל, לאחר ירידה של 1.1% בחודש מארס.
פרופ' רפי מלניק מונה בשבוע שעבר לדיקן בי"ס לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. בתפקידו החדש הוא ימשיך לפרסם, מדי חודש, את "מדד מלניק" למצב המשק.

תאריך:  19/07/2004   |   עודכן:  19/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
תבאת גרה תועד במצלמות וידאו כשהוא רוצח לכאורה את דוד עובד; המחוזי: "הנאשם מוכר וידוע בקרב כל באי השוק כאדם סימפטי, נעים הליכות במיוחד"; העליון: "לא ברור לי כיצד ניתן לומר על מי שמבצע מעשה רצח כפי שביצע המשיב, כי יש לו מזג טוב"
נועם שרביט
בג"צ דחה את בקשת המדינה לקיים דיון נוסף בפסיקתו מחודש מרס השנה, בה נקבע כי עליה להכיר בתארים של כ-6,500 בוגרי שולחת לטביה, למעט במקרים בהם תמציא ראיות משכנעות לכך שהתואר הושג במירמה; השופט חשין: לא היתה בפסיקה כל הלכה משפטית חשובה
אלונה קורן
בקרוב תונח בעיר תשתית אלחוטית שתאפשר לכל בעלי המחשבים הניידים לגלוש באינטרנט - ללא צורך בכבלים
גלית יצחק
המכשיר מופעל באמצעות אלקטרודות הנצמדות לגב וממוקמות בשני צידי עמוד השדרה; מיקום נכון של האלקטרודות מאפשר הקלה מקסימלית של הכאב; המכשיר ניתן חינם תמורת פיקדון המוחזר במלואו בעת השבת המכשיר
רנית נחום-הלוי
דרך חתחתים עבר ח"כ שלגי עד אישור מינויו הסופי בכנסת; קודם להצבעה קרא ח"כ פינס לחברי סיעתו להצביע נגד המינוי, "אולי הם רוצים לשים עוקץ לפריצקי", אמר; בשינוי מרוצים מהתוצאה, "מפלגת העבודה הוכיחה בפועל שממשלה זו יכולה להתקיים גם בלעדיה", נמסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il