X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת: המבנה הנוכחי של תעריפי הסלולר מהווה מכשול לתחרות אמיתית - שהיעדרה בא לידי ביטוי במחירים הגבוהים מדי שמשלמים הצרכנים עבור שיחות הסלולר
▪  ▪  ▪

המועצה הישראלית לצרכנות קוראת לשר התקשורת, אהוד אולמרט, לבטל לחלוטין את תעריף הקישוריות (התעריף שמשלמים לקוחות חברות הסלולר עבור התקשרות למנוי של חברה אחרת) - באופן שהצרכן יחויב רק בתשלום אחד עבור כל שיחה.
במכתב ששיגרה אתמול (א', 18.7.04) מנכלי"ת המועצה, גלית אבישי, לשר, היא טוענת כי המבנה הנוכחי של תעריף הסלולר, לפיו יותר ממחצית עלות השיחות נגבית באמצעות הקישוריות - המתומחרות בתעריף אחיד נפרד וסמוי - מהווה מכשול לתחרות אמיתית שהיעדרה בא לידי ביטוי במחירים הגבוהים מדי שמשלמים הצרכנים עבור שיחות הסלולר בכלל - ועבור מקטע הקישוריות בפרט.
לאחרונה הודיע שר התקשורת כי החליט להורות על הפחתת תעריפי הקישוריות (שמחירן מצוי בפיקוח). זאת בעקבות דו"ח שהזמין המשרד מחברת הייעוץ אנליסיס, שקבע כי התעריפים שמשלמים הצרכנים לחברות הסלולר מנופחים וכי יש מקום להפחתה משמעותית בתעריפי הקישוריות.
בדיון שנערך בכנסת בשבוע שעבר איימו חברות הסלולר כי אם מחיר הקישוריות המצוי בפיקוח יופחת - הן יעלו את תעריף השיחות.
במכתבה לשר אולמרט אומרת אבישי כי הצהרת החברות, לפיה יעמיסו את הקיטון ברווח בשל הפחתת תעריף הקישוריות על תעריף השיחות היוצאות, לצד העובדה שרכיב השיחות היוצאות מצוי בכל זאת באיזו שהיא תחרות, מלמדת שהאופציה היחידה הסבירה לטיפול בבעיה היא קביעת תעריף 0 לקישוריות.
היא מוסיפה כי להיעדר התחרות על תעריפי הקישוריות מתוספת בעיית המסלולים המורכבים והמעורפלים המוצעים על ידי החברות ללקוחות, ובדומה להתנהלות המערכת הבנקאית - הדבר מונע למעשה מהצרכן את יכולת השוואה בין החברות השונות.
אבישי מדגישה כי בכל מקום בו מתערב הרגולטור בקביעת המחיר - הוא מקבע מחיר שוק גבוה, וכי גילום תמחור הקישוריות באמצעות תעריף אחד ישפר את הפוטנציאל לתחרות אפקטיבית שתושג באופן אופטימלי עם שיפור הגילוי הנאות בתחום.
"ברור שביטול התעריף בגין הקישוריות תועמס על ידי החברות על תעריפי השיחות היוצאות, אולם, הדבר יאלץ את החברות להתחרות על המחיר הכולל שמשלמים הצרכנים עבור השירות", היא מציינת.

תאריך:  19/07/2004   |   עודכן:  19/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בית הדין פסק שעובדי הנמלים יעבדו בתפוקה של 25%
עומר כרמון
ארגונים פרו-פלשתינים מפגינים כבר כשלוש וחצי שנים מול חנות מרקס אנד ספנסר במנצ'סטר במחאה על שיתוף הפעולה העסקי בין הרשת לחברות ישראליות; בשבת האחרונה התעמתו הפרו-פלשתינים עם מפגינים "חברי מפלגת הליכוד הפשיסטית"; בשבת הקרובה ייערך העימות הגדול
גל ברגר
על-פי דיווחים ערביים, התיווך הופסק למשך חודש בגין ההדלפות; לדברי הדיפלומטים, ישראל קיבלה המלצות מכמה מדינות אירופיות להשלים במהרה את שלב ב' של העסקה עם חיזבאללה; חידוש המו"מ הוא פרי מגעים שניהלה באחרונה ממשלת גרמניה עם ישראל ועם צמרת החיזבאללה
גלית יצחק
הניתוח בוצע לראשונה בארץ על-ידי אחד המומחים העולמיים בניתוחי אבי העורקים ומנהל המחלקה בשיבא; הוחלפה קשת אבי העורקים בליבו של החולה, שהכילה גם סטנטים (תומכי עורקים)
אלונה קורן
"מדד מלניק" למצב המשק מציג נתונים דומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il