X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתון פרסם אמש כי חוקרי המשטרה שאלו את החוקר הפרטי פלבסקי, האם נשיא המרכז הבינתחומי קשור לפרשה; רייכמן: דרך הצגת הדברים בידיעה ובכותרת, גרמה לקורא לחשוב שלחוקרים יש מידע מוצק על מעורבותי לכאורה
▪  ▪  ▪

נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה, פרופ' אוריאל רייכמן, דורש מעיתון "הארץ" פיצוי בסך 100,000 ש"ח וכן פרסום הודעת התנצלות על שרבוב שמו ל"פרשת פריצקי".
במכתב ששיגר (יום ג', 20.7.04) פרקליטו של רייכמן, עו"ד דרור ארד-אילון, לעורך העיתון דייויד לנדאו, נאמר כי ביום 19.7.04 פורסמה במקום מרכזי בעמודו הראשון של העיתון וכן במהדורה המקוונת שלו, ידיעה שכותרתה: "המשטרה שאלה: האם פרופ' רייכמן קשור לפרשת פריצקי?".
ידיעה זו של העיתונאית רוני זינגר הופיעה גם בעמ' 4 של העיתון בהגדלה, בצירוף תמונתו של פרופ' רייכמן.
למרות המשתמע מהכותרת, בגוף הידיעה נאמר כי החוקר מאיר פלבסקי מסר לעיתונאית כי בחקירתו הכחיש "כל קשר לרייכמן" והוסיף: "הוא לא קשור. מישהו עשה אחד ועוד אחד ויצא לו רייכמן".
לטענת רייכמן, מדובר בהוצאת לשון הרע, משום שדרך הצגת הדברים ואופן הבלטתם מביאה את הקורא לחשוב כאילו למשטרה יש מידע מוצק בדבר קשרים של רייכמן והחוקר פלבסקי. "התהפכו להם היוצרות", כותב עו"ד ארד-אילון, "ופרט שולי ובלתי מבוסס (שאלה משאלות חוקרי המשטרה) הפך לכותרת מרכזית בעמוד הראשון, שעיקרה שרבוב מרשי לפרשה".
גם מאוחר יותר, טוען רייכמן, בשעה שכבר התברר מי שכר את שירותיו של החוקר פלבסקי "ומכאן שהרמיזה הפוגענית כלפיי היא כוזבת", פורסמה באתר האינטרנט של העיתון ידיעה אחרת, בו חזרו על הטענה כאילו המשטרה חושדת שלרייכמן עשוי להיות מידע בדבר נסיבות פרסום הקלטת. "במקום לתקן את הפגיעה, שבתם והחרפתם אותה", כותב עו"ד ארד-אילון.
"איזכור שמו של פרופ' רייכמן בכותרת מרכזית לחקירת הפרשה, שעשויים להיות בה אספקטים פליליים, ולמצער, בעייתית היא במישור הציבורי, מהווה לשון הרע חמור ביותר, באופן הפוגע בפרופ' רייכמן ובשמו הטוב, כאדם פרטי וכאיש ציבור כאחד".
בשל הפרסום המשמיץ, לטענתו, דורש רייכמן פרסום הודעת הבהרה והתנצלות הן במהדורה המודפסת והן במהדורה המקוונת של העיתון, באותה סדר גודל של הפרסום הפוגע לכאורה.
בנוסף, הוא דורש פיצוי בסך 100,000 ש"ח בגין הפגיעה בשמו הטוב, סכום שייתרם למרכז הבינתחומי, שהוא משמש נשיאו.

תאריך:  20/07/2004   |   עודכן:  20/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מתברר, כי ראשי ממשלה שפרשו צעירים, כנתניהו, ברק ופרס גורמים נזק תקציבי אדיר כאשר הם מנצלים את כספי הציבור לכדי 2 מיליון ש"ח בשנה, אף אם פנו לעסקים; היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד אנה שניידר אומרת ל-Nfc: "זו לא היתה כוונת המחוקק"
יפעת גדות
במושב עדנים שבשרון נמצאה גופתו של הנכד ללא רוח חיים כשלצידו מוטלת סבתו כשהיא ללא הכרה; במכתב שהשאירה ביקשה סליחה ואמרה שסייעה לנכד לשים קץ לייסוריו; זוג בלוד ניסה לשים קץ לחייו בשל בעיות בריאות וכסף
רנית נחום-הלוי
זאת בעקבות פנייתה של ח"כ גילה פינקלשטיין; מבדיקה שנערכה עולה, כי משרדי ממשלה משיבים לשאילתה כחצי שנה ויותר מאז הפנייה, בניגוד לתקנון הכנסת; במקרה היותר גרוע, נותרות שאילתות "מיותמות" שהשרים לא טורחים להשיב עליהן
יפעת גדות
מקיימת פעילות הסברה לבני נוער בנושא תזונה נכונה; פעילות ההסברה מתקיימת במסגרת פעילות 'ספורט חצות' בספורטק הרצליה; ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם בבעיית המשקל העודף של תושביה
עומר כרמון
יועצו המדיני של נשיא צרפת העביר מסר למשרד החוץ בירושלים, לפיו ממשלת צרפת אינה מעוניינת לארח את ראש הממשלה, אריאל שרון, בשל דבריו של שרון לראשי הקהילה היהודית בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il