X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי השדולה למען חיילי המילואים בכנסת יבקרו היום בבא"פ לכיש - בסיס האימונים של חיילי המילואים בדרום; ח"כ אילן ליבוביץ: "הממצאים חמורים והאסון הבא עלול להתרחש בכל רגע"
▪  ▪  ▪
ליבוביץ, סכנת נפשות

איתן כבל, יו"ר השדולה

אבשלום וילן, חבר בשדולה

חברי השדולה למען חיילי המילואים בכנסת יערכו אחר הצהריים (ג', 20.7.04) ביקור במחנה בא"פ לכיש, שליד קרית גת, בדרום, במטרה לעמוד על רמת ההכשרה של מערך המילואים.
מדובר ביוזמה של ח"כ אילן ליבוביץ (שינוי) אשר יטול חלק בביקור ביחד עם יו"ר השדולה ח"כ איתן כבל (עבודה-מימד) וח"כ אבשלום (אבו) וילן (יחד והבחירה הדמוקרטית).
אימון חיילי המילואים בבא"פ לכיש מתפרס בדרך כלל על שלושה ימים, כאשר היום הראשון מוקדש לחיול אנשי המילואים, היום השני לאימון "יבש" וביום האחרון - אימון "חצי-רטוב" וירידה לשטח. מבא"פ לכיש נשלחים המילואימניקים למשימות אבטחת ישובים בשטחים.
היוזמה נולדה בעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד חיילי מילואים לא-קרביים ("ג'ובניקים"/בתפקידי מפקדה שונים), כי הם משוגרים למשימות מבצעיות בלא אימון מסודר והכשרה מתאימה.
בשדולה למען חיילי המילואים בכנסת מדגישים, כי האימונים, הנמשכים כאמור שלושה ימים בלבד (לעיתים לאחר תקופות ארוכות בהן החייל לא אחז בנשק), אינם מכשירים את חיילי המילואים לבצע פעולות בסיסיות בזמן אמת. "השימש בנשק אינו מספק והתרגול היחידתי הוא ברמה בסיסית", נמסר בהודעה מטעם ח"כ אילן ליבוביץ.
עוד מתריע ח"כ ליבוביץ: "הממצאים חמורים והאסון הבא עלול להתרחש בכל רגע... ההכשרה אותה מקבלים חיילים שאינם קרביים מעמידה הן את החיילים והן את האזרחים עליהם הם מגינים בפני סכנת נפשות".
"זהו מצב מוזר", מוסיף ח"כ ליבוביץ בהודעתו, "שבתוך שלושה ימים מכשירים חייל לבצע פעילות מבצעית שוטפת ואבטחת אזרחים במקומות מסוכנים בשטחים, בעוד הוא בקושי סיים טירונות של שלושה שבועות בעת שירותו הצבאי".
מדובר ביוזמה ראשונה של השדולה המקפלת בחובה ביקור בבסיס של צה"ל. זאת לאחר שחיילי מילואים העלו בפני הועדה לביקורת המדינה תמונה מדאיגה אודות האימונים אותם זוכים לקבל חיילים שאינם קרביים. בסביבתו של ח"כ ליבוביץ יודעים לספר כי בהמשך תתבצע ביקורת נוספת בעניין זה.

תאריך:  20/07/2004   |   עודכן:  20/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
העיתון פרסם אמש כי חוקרי המשטרה שאלו את החוקר הפרטי פלבסקי, האם נשיא המרכז הבינתחומי קשור לפרשה; רייכמן: דרך הצגת הדברים בידיעה ובכותרת, גרמה לקורא לחשוב שלחוקרים יש מידע מוצק על מעורבותי לכאורה
רנית נחום-הלוי
מתברר, כי ראשי ממשלה שפרשו צעירים, כנתניהו, ברק ופרס גורמים נזק תקציבי אדיר כאשר הם מנצלים את כספי הציבור לכדי 2 מיליון ש"ח בשנה, אף אם פנו לעסקים; היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד אנה שניידר אומרת ל-Nfc: "זו לא היתה כוונת המחוקק"
יפעת גדות
במושב עדנים שבשרון נמצאה גופתו של הנכד ללא רוח חיים כשלצידו מוטלת סבתו כשהיא ללא הכרה; במכתב שהשאירה ביקשה סליחה ואמרה שסייעה לנכד לשים קץ לייסוריו; זוג בלוד ניסה לשים קץ לחייו בשל בעיות בריאות וכסף
רנית נחום-הלוי
זאת בעקבות פנייתה של ח"כ גילה פינקלשטיין; מבדיקה שנערכה עולה, כי משרדי ממשלה משיבים לשאילתה כחצי שנה ויותר מאז הפנייה, בניגוד לתקנון הכנסת; במקרה היותר גרוע, נותרות שאילתות "מיותמות" שהשרים לא טורחים להשיב עליהן
יפעת גדות
מקיימת פעילות הסברה לבני נוער בנושא תזונה נכונה; פעילות ההסברה מתקיימת במסגרת פעילות 'ספורט חצות' בספורטק הרצליה; ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם בבעיית המשקל העודף של תושביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il