X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההרוגים: סמל איתי אילוז (21) מעפולה, רס"ר אבישי קוריסקי (24) מנצרת עילית; שני חיילים נפצעו; טנקים ומסוק של צה"ל תקפו את העמדה; דובר צה"ל: "ארגון החיזבאללה ממשיך לייצר פרובוקציות בחסות סורית ולבנונית"
▪  ▪  ▪

צלפים של ארגון החיזבאללה ירו (ג', 20.7.04) בסביבות השעה 11:40 לעבר מוצב של צה"ל בגזרה המערבית בגבול ישראל-לבנון, לא הרחק מהיישוב זרעית.
מהירי נהרגו שני חיילים: איש צבא קבע וחייל בסדיר מחיל הקשר. שמות ההרוגים: סמל איתי אילוז בן 21 מעפולה, רס"ר אבישי קוריסקי (24) מנצרת עילית. השניים נפגעו באופן אנוש ומתו מפצעיהם. עוד שני חיילים נפצעו. בפיקוד צפון הוגברה הכוננות. כוחות גדולים הוזרמו לאזור.
בצה"ל מתייחסים לאירוע כאל מחדל חמור. אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, הודיע כי צה"ל יחקור מדוע שני החיילים היו חשופים לירי החיזבאללה, על-אף הוראות צה"ל שאסרו חשיפת החיילים ללא מיגון מתאים. "את המקרה הזה אפשר היה לנהל אחרת", אמר גנץ.
שני החיילים עלו על גג המוצב כדי לטפל באנטנה וזאת כאמור בניגוד להוראות. גנץ אמר כי מדובר באירוע מיותר. הוא הבטיח להורי החיילים לברר סוגיה זו בהקדם ולא לטייח את המקרה. במקביל התריע גנץ כי בגבול הצפון הולך ונרקם איום משמעותי נגד ישראל.
צה"ל השיב באש טנקים לעבר העמדה ממנה נורו היריות, והשבית אותה. זמן קצר לאחר מכן, תקף מסוק של צה"ל את אותה העמדה. גורמים רשמיים בביירות טוענים, כי ישראל היא שהחלה בחילופי האש.
דובר צה"ל מסר, כי אירוע זה הינו המשך לשורה של התגרויות מצד ארגון הטרור חיזבאללה, הפועל מתוך שטח מדינת לבנון. "ארגון חיזבאללה ממשיך לייצר פרובוקציות בחסות סורית ולבנונית, באמצעות מעשי תוקפנות משטח לבנון תוך הפרה בוטה של ריבונות ישראל. זאת בהמשך למעורבותו ופעילותו בסיוע לארגוני הטרור הפלשתינים לבצע פיגועים בשטח מדינת ישראל".
בסוכנות הידיעות הלבנונית דווח, כי צה"ל פרס כוחות לאורך הגבול בעקבות האירוע. עדי לבנונים מסרו, כי 2 מסוקים שיגרו 2 טילים לעבר העמדה ממערב לעיתא א-שעב, כ-15 ק"מ מהגבול.
ארגון החיזבאללה הודיע כי אחד מפעיליו אשר כפי הנראה שהה בעמדה בעת התקיפה, נהרג.
גורמים בפיקוד הצפון אומרים, כי מאז הפיצוץ במכוניתו של איש החיזבאללה אתמול בפרבר הדרומי של ביירות, כל הגזרה נכנסה לדריכות וכוננות והעירנות בקרב החיילים הוגברה. מקורות צבאיים ציינו, כי מדובר ב"ניסיון נוסף של החיזבאללה לחמם את הגזרה".
אתמול חוסל בלבנון ראלי עוואלי, הנחשב לאיש הקשר בין ארגון החיזבאללה לפעילי הטרור הפלשתינים בשטחים. מטען שהוטמן במכוניתו ליד ביתו בפרבר הדרומי של ביירות התפוצץ, ועוואלי נהרג במקום. ארגון סוני אנונימי נטל אחריות לחיסול, אך בחיזבאללה הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל [ראו קישור].
הפעם האחרונה בה תקף ארגון החיזבאללה את מוצבי צה"ל בגבול הצפון אירעה ב-8 ביוני, כאשר הארגון ירה טילים נגד טנקים ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל בהר דב.
בגדה: פלשתיני בן 18 שהתכוון לבצע פיגוע, הסגיר עצמו לידי כוחות צה"ל במחסום חווארה, דרומית לשכם. במהלך הלילה פתחו כוחות צה"ל בסריקות אחר הצעיר על-מנת לעוצרו.
נראה, כי כתוצאה מכך ובעקבות הפעלת לחץ מצד משפחתו, החליט הצעיר, סעיד חמד ג'רד, פעיל החזית העממית, להסגיר את עצמו. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.
הפלשתינים מדווחים על 8 פצועים בהם אחד קשה במהלך עימותים עם כוחות צה"ל והמנהל האזרחי אשר הורסים מבנים בכפר הפלשתיני ברטעה בדרום ג'נין. מצה"ל נמסר, שהכוח במקום יורה כדורי גומי לעבר מיידי אבנים. שוטר משמר הגבול נפצע קל בתקרית.
כוחות צה"ל עצרו הלילה 11 מבוקשים ודרושים לחקירה בשטחי הגדה. באזור רמאללה נעצרו 7 מבוקשים, באזור שכם נעצרו 3 מבוקשים, בהם פעיל פת"ח, ובחברון נעצר מבוקש אחד.
וברצועה: זירת מטענים המורכבת מ-5 מטעני חבלה אותרה בגבול ישראל-מצרים, סמוך לרפיח, בקרבת מוצב של צה"ל. המטענים פוצצו באופן מבוקר. זמן קצר קודם לכן, הופעל מטען חבלה לעבר רכב ממוגן של צה"ל בבית חנון, בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
מוקדם יותר הבוקר התפוצצה רקטת קסאם בציר קרני-נצרים, סמוך לרכבים שעברו בציר. גם בתקרית זו לא היו נפגעים.
הפלשתינים ירו הלילה לעבר הישוב כפר דרום במרכז רצועת עזה. כמו כן, נפתחה אש לעבר כוח של צה"ל שנע על גדר המערכת דרומית למעבר כיסופים. בשתי התקריות, איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

תאריך:  20/07/2004   |   עודכן:  21/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך אמר בסקירתו בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; ראש השב"כ: גרעין של כ-200 יהודים מייחל למותו של רה"מ; ח"כ שריד: אם זה נכון, יש לבודד אותם; בהתייחסו לטרור אמר דיכטר: "הטרור הוא חבית עם תחתית וניתן להדביר אותו... ערפאת מנסה לחבל בבחירות לראשי המחוזות ברצועה"
גלית יצחק
כך עולה מנתונים שהציגה אוניברסיטת דרבי; כ-0.8% מהאוכלוסייה בישראל סובלת מהתסמונת - רק חלק קטן מהם מאובחנים; משרד הרווחה והביטוח הלאומי מתייחסים לתסמונת ברצינות
יפעת גדות
הראייה בקרב סטודנטים מידרדרת בתקופת הלימודים בשל קריאה אינטנסיבית מדיי; רבים מבין הסטודנטים שנבדקו בילו שעות בקריאה עם תאורה שאינה מספקת; אותה בעיה קיימת לגבי אנשים המבלים שעות ארוכות מול מחשב או המשתמשים במיקרוסקופ
גל ברגר, רנית נחום-הלוי
בעת כניסת הגדוד לרצועת עם פתיחת המבצע בבית חנון, הודיע הרופא על סירובו; כתוצאה מכך - נשלח ל-35 ימי מחבוש; קצין הרפואה הראשי: חציית קו אדום; ח"כ יהלום: לשלול ממנו את רישיון הרפואה הצבאי; ח"כ גבריאלי: הוא לא ראוי לתפקד כרופא - לא בצה"ל ולא בכלל
יפעת גדות
המטרה הינה הרחבה והידוק שיתוף הפעולה בין המשטרות בתחומי פעילות משותפים ובהם המאבק בטרור ובפשיעה החמורה; הוקמו צוותי עבודה הן במשטרת ישראל והן במשטרה האיטלקית אשר ערכו ביקורי גומלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il