X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עד כה, פעילות הבנקים בשעות אחר הצהריים שויכה ליום העסקים שלמחרת; תחילת התיקון מתוכננת לאוקטובר 2005
▪  ▪  ▪

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יואב להמן, הפיץ היום (ד', 21.7.04) לבנקים טיוטות תיקונים, הקובעות שינוי בקביעת השעות לביצוע פעולות ביום עסקים בתאגידים בנקאיים, כך שסיום יום העסקים יהיה בשעה 18:30.
בד בבד עם שינוי שעת יום העסקים, המערכת הבנקאית תפעיל טכנולוגיית הדמיית שיקים - Imaging (היינו צילום השיק פנים ואחור) וכן סליקה אלקטרונית, שיקלו על המעבר כמו גם על הטיפול בשיקים בכלל. תחילת התיקון מתוכננת ל-1.10.2005.
מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל נמסר, כי בהוראת ניהול בנקאי תקין בדבר יום עסקים בתאגידים בנקאיים (הוראה מס' 402) נקבע עד היום, כי השעה המאוחרת ביותר שניתן לקבוע לעניין ביצוע פעולות היא 15:00. פעולות כמו הפקדת שיקים לאחר שעה זו מקבלות "ערך" של יום המחרת.
הוראה זו נקבעה בשנת 1991, ובעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו מאז בשוק ההון והבנקאות התעוררו בעיות שונות בקשר עם סיום יום העסקים. לאחר השינוי, פעולה, כגון הפקדת שיקים, שתתבצע עד השעה 18:30, תקבל "ערך" של אותו יום עסקים. פעולה כזו המבוצעת לאחר השעה 18:30 תקבל "ערך" של יום העסקים שלאחריו.
בפיקוח על הבנקים מסבירים, כי הארכת יום העסקים עד לשעה 18:30 תאפשר גם אחידות גדולה יותר מזו הקיימת כיום בין יום העסקים לבין שעות הפעילות של התאגידים הבנקאיים, ותקל על התחשבנות בפעילויות נוספות, כגון פעילות בבורסה לניירות ערך.
כזכור, בבנק ישראל הוקמה "ועדת תשלומים וסליקה" בראשות המשנה לנגיד, פרופ' אביה ספיבק, לטיפול במערך התשלומים ולהקמת מערכת סליקה סופית לתשלומים גדולים בזמן אמת (RTGS - Real Time Gross Settlement).
מאחר ומערכת זו מתוכננת לפעול גם בשעות מאוחרות, כך שסיום יום העסקים בשעה 15:00 אינו מאפשר סליקה סופית ובזמן אמת לפעולות המבוצעות לאחר שעה זו, שעות הפעילות של מערכת התשלומים החדישה לא תהיינה אופטימליות בלא שינוי שעת הסיום.
השימוש בטכנולוגיית הדמיית שיקים יקל על תהליך סליקת השיקים, ויאפשר עמידה בלוחות זמנים קצרים יותר עוד לפני העברה פיזית של השיקים.

תאריך:  21/07/2004   |   עודכן:  21/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
זוהי נקודת ה"אל-חזור" בה נקבו היום ראשי מערכת הביטחון: תוך שלוש שנים תשיג אירן יכולת חימוש גרעינית; שני איומים נוספים עליהם הצביעה מערכת הביטחון: נשק בלתי-קונבציונלי בידי הפלשתינים וטילים ארוכי טווח בידי סוריה והחיזבאללה
אלונה קורן
למספנות ישראל הובאו מנופים לפריקת אוניות; עובדי הנמלים זועמים; ההסתדרות הורתה לעובדים להגדיל התפוקה מ-25% ל-50%; התעשיינים: זהו צעד בלתי אפקטיבי לחלוטין; עובדי נמל חיפה אינם ממלאים הוראות ההסתדרות
נועם שרביט
ביהמ"ש דחה את ערעורו של כתב ה"סאנדיי טיימס" שביקש להיכנס לישראל כדי "לסקר את הדיון המשפטי בעתירתו של ואנונו לבג"צ"; השופטים: ניסיון העבר והסיכונים לעתיד מבססים תשתית מספקת להחלטה שלא לאפשר לו להיכנס
רנית נחום-הלוי
מבדיקה של קצין הכנסת עולה: פריצקי או עוזריו לא היו בכנסת אתמול, חדרו היה נעול ומחשבו כבוי; השאלה המטרידה: מי חדר לחדרו של פריצקי ומי יודע את סיסמת הכניסה למחשבו; לשכת לבני: בדיחה גרועה; דובר הכנסת: האי-מייל - לא מהמשכן
רנית נחום-הלוי
צוותי המו"מ של הליכוד ויהדות התורה נועדו הבוקר לפגישה ראשונה בנושא כניסתם לממשלת אחדות; סיעת יהדות התורה: נסכים להיכנס לקואליציה בכפוף לתנאים; היום בערב: פגישה עם העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il