X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט המחוזי בירושלים, משה דרורי, הסכים שחברת פלאפון תתקין אנטנה על גג ביתו; בקשה של פלאפון לעכב הריסת אנטנה שהוצבה במיקום אחר בעיר הובאה בפניו כשופט תורן, אך הוא העדיף שלא לדון בה; נימוקו: "והייתם נקיים מה' ומישראל"
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, פסל עצמו (18.7.04) מלדון בבקשה לסעד זמני שהגישה חברת פלאפון נגד עיריית ירושלים. למרות פגרת בתי המשפט, ביקשה השבוע פלאפון להוציא צו ביניים שיעכב ביצוע צו הריסה לאנטנה סלולרית המצויה בשכונת סנהדריה בבירה, שניתן במסגרת גזר דין של בית המשפט לעניינים מקומיים.
הבקשה הדחופה לסעד זמני הובאה בפני השופט דרורי, בהיותו שופט תורן על-פי לוח התורנויות בפגרה. ואולם, כפי שהשופט מעיד בהחלטתו, "חברת פלאפון התקשרה בהסכם עם אשתי ועימי ביחס להתקנת מתקן דומה על גג ביתנו. חברת פלאפון פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לקבלת היתר כדין להקמת המתקן, לאחר שהרשויות המוסמכות בתחום זה (הממונה על הקרינה במשרד לאיכות הסביבה) אישרו את הקמת המתקן. רשויות התכנון של עיריית ירושלים טרם קיבלו החלטה בנידון".
לא נתבקש לפסול עצמו
השופט דרורי לא נתבקש על-ידי מי מהצדדים לפסול עצמו מלדון בבקשה, אולם הוא החליט לעשות כן בעצמו. "בשל נתונים אלה, סבור אני כי לא יהיה זה מן הראוי כי התיק שהוגש בפניי הבוקר, יהיה בטיפולי, על-אף שמדובר במקום אחר".
אמנם, אומר השופט דרורי, סעיף 77א(א1)(2) לחוק בתי המשפט קובע, כי "שופט לא יישב בדין ביודעו שמתקיים אחד מאלה:... (2) יש לשופט עניין כספי ממשי או עניין אישי ממשי בהליך או בתוצאותיו...".
"ניתן לומר, כי אין לי עניין אישי בתוצאות הדיון בתיק שבפניי, שזו עילת הפסלות הנדרשת בחוק, אך סבורתני כי מבחינת מראית פני הצדק, די בכך שמדובר באותה חברת תקשורת ובנושא דומה של התקנת מתקן שידור סלולרי על גג הבית, כדי שאפסול עצמי מלדון בתיק זה מכל וכל, וזאת כדי לקיים את הפסוק, שקראנו רק אתמול בפרשת השבוע (מטות-מסעי): 'והייתם נקיים מה' ומישראל' (ספר במדבר, פרק לב, פסוק כב)", נימק השופט את ההחלטה.
הנשיא ברק לא היה רווה נחת מן ההחלטה
מאחר שלא נראה כי למי מן הצדדים יש אינטרס לערער על ההחלטה, היא לא תגיע לדיון בפני נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, הדן בדרך כלל בערעורים על פסלות שופט. ואולם, נדמה כי ברק לא היה אוהב את החלטתו של השופט דרורי, נוכח עמדתו הקשוחה עד מאוד בענייני פסלות שופטים.
נזכיר, כי לפי גישתו של ברק, כפי שבאה לידי ביטוי בכמה הזדמנויות, כאשר דן בערעורים על החלטות של שופטים לפסול עצמם, "הזכות לשפוט היא גם החובה לשפוט", וכפי שקבע בעבר: "להתחשבות זו בעמדת שופט לפסול עצמו יש גבולות. הם נקבעים על-פי אמת המידה הידועה והמקובלת של 'חשש ממשי למשוא פנים'. בסופו של דבר, הזכות לשבת במשפט היא גם החובה לעשות כן".
ברק חוזר ומדגיש, כי המבחן לפסלות שופט, הוא קיומן של נסיבות שיש בהן ליצור "חשש ממשי למשוא פנים בניהול המשפט". מדובר רק במקרים בהם קיימת אפשרות ממשית, מבחינה אובייקטיבית, בעיני המשקיף הסביר מהצד, למשוא פנים שכזה.
בש"א 7737/04 במסגרת עת"מ 518/04 פלאפון תקשורת בע"מ נ' האגף לרישוי ופיקוח בעיריית ירושלים

תאריך:  21/07/2004   |   עודכן:  21/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אחד מפעילי ISM בכתבה שפורסמה באתרי שמאל אירופים: "המצב בג'נין ובכפרים הסמוכים לה דומה למצב ששרר בגטו ורשה"; "לערביי ישראל אין זכות הצבעה לכנסת וישראל מונעת מהם חופש ביטוי"; לפני ארבעה חודשים השווה גם אורי אבנרי את "הלוחמים בג'נין" ללוחמי גטו ורשה
עומר כרמון
צמד הישראלים שהורשעו בשל ניסיון להשיג דרכון במירמה ובשל חברות בארגון פשע יערערו על סעיפים הנתונים לצו איסור פרסום; אחד המורשעים עבד מטעם חברה ישראלית שסיפקה מערכות אבטחה לשגרירויות זרות
רנית נחום-הלוי
עברה בטרומית הצעת חוק של ח"כ רוני בר-און המטילה איסור לשדר פרסומות או קדימונים הכוללים ביטויים חזותיים, מילוליים, של אלימות, רמיזה מינית, הטרדה מינית והצגת בני אדם כנחותים
גלית יצחק
אתר הבריאות של הבית הפתוח, שמוקדש כולו לצורכי הומואים, לסביות, בי וטרנס, מספק באופן ברור ונגיש מאמרים ותשובות בסוגיות רפואיות שונות
רנית נחום-הלוי
מענקי הדיור לנכים בוטלו בעקבות החלטת הממשלה מאפריל 2003; מגיש הצעת החוק, ח"כ בן-אליעזר, הצליח להשיג את תמיכת חברי הקואליציה והאופוזיציה לאחר שההצעה נפלה בוועדת השרים לענייני חקיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il