X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסת אישרה בקריאה טרומית כי לשר הפנים לא תהיה הסמכות להעניק מעמד אזרחי בישראל למי שאינו זכאי חוק השבות; סיעת שינוי נמנעה, האופוזיציה התנגדה - ההצעה עברה ברוב
▪  ▪  ▪
פורז, צומצמו סמכויותיו

כחלון

לאחר שהכנסת אישרה את הצו להארכת תוקפו של חוק האזרחות - המונע איחוד משפחות פלשתינים וערבים ישראלים, חותרת הכנסת, באישור הממשלה, לפתור את המאזן הדמוגרפי-חברתי בישראל.
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 21.7.04) בקריאה טרומית את הצעת חוק של ח"כ משה כחלון (ליכוד) המחמירה את מדיניות ההגירה של ישראל. הצעת החוק עברה ברוב של 59 תומכים, 29 מתנגדים ו-7 נמנעים.
ההצעה שזכתה לתמיכה ממשלתית גונתה נחרצות על-ידי האופוזיציה. סיעת שינוי הביעה התנגדות נחרצת גם-כן לאור העובדה שההצעה שוללת את סמכותו של שר הפנים, אברהם פורז, להעניק מעמד אזרחי בישראל לכל מי שאינו זכאי חוק השבות.
על-פי הנהוג כיום, שר הפנים רשאי להפעיל את שיקול דעתו במתן אשרות לשהות ארעית או קבועה בישראל. הצעת חוק זו, כאמור, מפקיעה סמכות זו משר הפנים. סעיף נוסף בחוק שולל משר הפנים אף את האפשרות למתן שהות חוקית בישראל הנסמכת על קרבה משפחתית לאזרח או תושב שקיבלו מעמד בארץ. הדבר עשוי בעיקר לפגוע בעולי חבר המדינות שרובם זוגות לא מעורבים.
קודם לאישור החוק אמר שר המשפטים יוסף לפיד, כי שר הפנים מתנגד להצעת החוק, עם זאת ההצעה אושרה בוועדת השרים לחקיקה, בראשה עומד לפיד. בישיבת סיעה מיוחדת שהתקיימה היום הוחלט כי חבריה ימנעו בהצבעה, וכך היה. כמו-כן הודיע שר המשפטים, כי במקביל יובא נוסח חדש המתואם עם משרד הפנים והמשפטים.
"ההצעה הנוכחית באה להגביל הגירה בלתי חוקית לישראל שהפכה לחהיות המונית. בהצעה החדשה שהממשלה תביא לא יהיו כלל הגבלות על שר הפנים ובוודאי שלא תהיה שום פגיעה בחוק השבות ובכל הזכויות הנוגעות לעולים מחבר המדינות. החוק יגביל רק את אלו המנסים לרכוש אזרחות אחרי שהגיעו באופן בלתי חוקי". גם מגיש ההצעה, ח"כ כחלון טען שאין זה נכון לרמוז שההצעה פוגעת בעולי חבר המדינות, "העולים חשובים לממשלה", אמר.
ח"כ איתן כבל (העבודה) שהצביע, יחד עם חברי סיעתו נגד הצעת החוק אומר בתגובה, "מדובר בהצעת חוק בעלת אופי גזעני אשר מכניסה את ישראל לקבוצת המדינות החשוכות תוך פגיעה קשה בדמוקרטיה". עוד טוען ח"כ כבל, "מפלגת שינוי המתיימרת להיות מפלגה נאורה, מוכרת פעם נוספת את עמדותיה על-מנת לשמור על מקומה בממשלה. הצבעת שינוי, הינה אות קלון למפלגה החורטת על דגלה פעילות למען זכויות האזרח".
המדינה נגד ילדי העובדים הזרים הלא חוקיים
ההצעה באה להילחם בעובדה שעובדים זרים נכנסים לארץ ומפרים את חוקי מדינת ישראל, תוך שהם נכנסים לישראל באופן בלתי חוקי ושוהים בארץ ללא רשיון שהייה כחוק. לרוב, לאחר זמן מה הם מגישים בקשות למעמד בישראל, כשהם נסמכים עלח טעמים שונים, כנישואין לאזרח או תושב ישראלי, נסיבות הומוניטריות ועוד.
כמו-כן רשום עוד במפורש בדברי ההסבר להצעת החוק כי ההצעה באה למנוע את הבעיה הדמוגרפית בישראל. לשון החוק: "יש למנוע את הבעיה הדמוגרפית הקשה הנוצרת מכך שנתינים זרים מקבלים בישראל מעמד עקב קרבה משפחתית לאזרח או לתושב ישראלי, (מבלי שהם זכאים מכוח עצמם לקבל מעמד, על-פי חוק השבות או חוק האזרחות)".
"לאחר שהם מקבלים מעמד, הם מיד מבקשים לתת מעמד לקרובי משפחה נוספים, שאף הם אינם זכאים לקבל מעמד בישראל מכוח עצמם. באופן זה מגיעים לישראל זרים רבים, שאינם יהודים, והקשר שלהם ליהודים או מדינת ישראל הוא מקרי לחלוטין, מה גם שבמרבית המקרים מדובר באנשים המגיעים מארצות שאינן ארצות רווחה, ככל הנראה עקב שיקול כלכלי".
תאריך:  21/07/2004   |   עודכן:  21/07/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
אן רובינסון-פטר תוכל להיכנס לישראל בתנאים מגבילים, למרות שהשופט קבע כי "חשש מערכת הביטחון מכניסתה הוא מבוסס ומהווה טעם סביר לסירוב"; בכך, הפך את החלטתו מלפני שבועיים; שתי פעילות נוספות עצורות וממתינות להכרעת ביהמ"ש
גל ברגר
הפרלמנט המצרי בוחן בימים אלה, לראשונה בתולדות מצרים, הצעות להכנסת תיקונים בחוקה המצרית, שיאפשרו בחירות ישירות לנשיאות; עד היום נבחר הנשיא במשאל-עם ללא מתחרים
גלית יצחק
שיטה זו שומרת על גמישות הצוואר, מאפשרת תנועה ואף מקטינה את הסיכון לפגיעה בדיסקים סמוכים; השיטה מחליפה את הקיבוע שהיה נהוג עד היום
גל ברגר
החייל פונה במצב בינוני עד קשה לבית החולים "פוריה" בטבריה; הדוקר, בילאל חטיב, נלכד בתום מרדף קצר; המשטרה: הרקע למעשה לאומני; אחיו של הדוקר נהרג כשניסה לבצע פיגוע ירי נגד שוטרי מג"ב בצומת בית רימון
גל ברגר
ג'יבריל רג'וב, היועץ לביטחון לאומי של ערפאת, שוגר בסוף השבוע לקהיר במטרה לעדכן את הצמרת המצרית בהתפתחויות ברצועה; מוסא ערפאת טוען: אל-מג'אידה לא מונה למפקד-העל של מנגנון הביטחון הכללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il