X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום א' הקרוב מקווים מארגני הקמפיין כי עשרות אלפי אנשים יעמדו יד ביד וייצרו שרשרת אנושית מגוש קטיף ועד ירושלים; בעקבות עתירתם לבג"צ, ניאותה רשות השידור לשדר את הקמפיין בנוסח אינפורמטיבי בלבד; גורמים ברשות: בג"צ יצר אי ודאות באשר למותר ולאסור
▪  ▪  ▪

רשות השידור הודיעה (יום ד', 21.7.04) לבג"צ כי היא חוזרת בה מסירובה לשדר את תשדירי הפרסומת של ועד ישובי גוש קטיף, הקוראים לציבור להשתתף בפרויקט "השרשרת האנושית" שייצרו אזרחים החל מגוש קטיף ועד לירושלים, במטרה למנוע את עקירת היישובים.
כדי להבהיר את העניין נזכיר, כי כללי רשות השידור (תשדירי פרסומת והודעות ברדיו), קובעים כי "פרסומת אסורה לשידור, אם לדעת המנהל הכללי היא כוללת אחד מאלה:
...
(2) תעמולה מפלגתית, או תשדיר בעניין השנוי במחלוקת פוליטית או אידיאולוגית בציבור, לרבות בדרך של קריאה לשינוי חקיקה בנושאים אלה".
גורמים ברשות: בג"צ גרם לאי בהירות
בדרך כלל, מנכ"ל הרשות מאציל את הסמכות לדון בתשדירים למנהל הרדיו, אולם הפעם החליט יוסף בר-אל בעצמו על פסילת התשדיר, משום שהוא שנוי במחלוקת פוליטית ואידיאולוגית. גורמים ברשות השידור אמרו ל-Nfc, כי נוכח פסיקת בג"צ בעניין תשדיר הסכם ז'נבה, גרם לבלבול היוצרות, באשר שם מדובר בנושא פוליטי מובהק, ולמרות זאת הורה בג"צ לשדרו.
הבעיה היא, אומרים ברשות, שרק בשבוע הבא יפורסמו נימוקי פסק הדין בנושא (ההחלטה ניתנה בחודש נובמבר האחרון!), וכרגע שוררת אי ודאות באשר לעמדה בה נקט הנשיא, אהרן ברק. עם זאת, ברשות הבינו כי כנראה כוונתו של ברק היא להתיר תשדיר שהוא אינפורמטיבי גרידא, גם אם הוא פוליטי.
ועדת הערר דורשת: נוסח אינפורמטיבי בלבד
כאמור, המנכ"ל בר-אל פסל את התשדיר, ובוועד ישובי הגוש החליטו שלא לפנות לוועדת הערר, אלא לעתור ישירות לבג"צ. לאחר שהבינו כי עליהם למצות הליכים, הוגש הערר והתשדירים הובאו בפני ועדת הערר, שם 4 חברים כי ניתן לאפשר את שידורם בנוסח אינפורמטיבי, כפי שהתכוון לכך בג"צ. חבר ועדה אחד, ד"ר נועם גרסל, התנגד כליל לשידורם, בכל נוסח שהוא.
כל חברי ועדת הערר עמדו על-כך שיושמט הביטוי "לב האומה" ביחס לעיר ירושלים, המופיע באחד התשדירים [ראו בהמשך את התמלילים המלאים של התשדירים המקוריים]. גורמים ברשות השידור מסרו ל-Nfc, כי זו היתה גם עמדת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.
בנוסף, הורתה הוועדה להשמיט את התוספות "בשבילי, בשבילך, בשביל כולנו" וכן את השאלה "ואת/ה" שבסוף התשדירים. המטרה היתה שהתשדירים יהיו, כאמור, בעלי נוסח אינפורמטיבי המודיע על קיום האירוע ואינו מזמין אנשים להשתתף בו.
שינוי העמדה - בעקבות עתירה לבג"צ
עו"ד נפתלי ורצברגר, שהגיש אתמול את העתירה בשם ועד ישובי הגוש, יו"ר מטה הפעולה, רפי סרי, ודובר מועצת יש"ע, יהושע מור-יוסף, טען כי החלטת רשות השידור היא פוליטית בעצמה וכי מדובר באפליה ביחס לתשדירים מטעם ארגוני שמאל ששודרו, כמו הקריאה לבוא להפגנת השמאל האחרונה בכיכר רבין.
השופט סלים ג'ובראן הורה אתמול לרשות השידור להגיש את תגובתה לעתירה עד לשעה 12:00 היום, ולאחר דיון מחודש החליטה רשות השידור לאפשר את שידור התשדיר, תוך ביצוע שינויים מסויימים, כמו השמטת המילים "לב האומה" שבאו אחרי המילה "ירושלים".
מוקדם יותר, יזם חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, בשל סירובה של רשות השידור לשדר את התשדירים, על-אף שלדבריו אינם נושאים כל תוכן פוליטי הראוי לפסילה.
חבר הכנסת צבי הנדל (האיחוד הלאומי), תושב גוש קטיף, אמר כי "השפל המוסרי של רשות השידור עובר כל גבול". לדבריו, "דרישתה של הרשות להסיר את הביטוי שירושלים היא 'לב האומה' מתשדיר השרשרת של גוש קטיף, בטענה שמדובר בנושא שנוי במחלוקת היא שערורייתית ואסור לעבור עליה בשתיקה".
הנוסח המקורי של התשדירים
שלום,
זאת תמר מרעננה.
ב-25 ביולי יקרה דבר מדהים.
שרשרת אנושית מגוש קטיף ועד ירושלים.
אני אהיה שם עם כל החברים שלי.
ואתם?
שלום,
מדבר שמעון משדרות.
ב-25 ביולי אני אהיה בשרשרת הישראלית
מגוש קטיף ועד ירושלים.
בשבילי, בשבילך, בשביל כולנו.
ואתה?
שלום,
מדברת סוניה מעפולה.
ב-25 ביולי משלבים ידיים
בשרשרת הישראלית מגוש קטיף עד ירושלים.
אני אהיה שם,
בשביל הילדים שלי ושל כולנו.
ואתם?
שלום,
מדבר אהרל'ה מגוש קטיף.
ביום ראשון, ז' באב,
מחברים את השרשרת הישראלית
מגוש קטיף ללב האומה בירושלים.
אני אהיה שם,
ואתם?
מפגן התמיכה הגדול ביותר בגוש קטיף
ביום ראשון הקרוב (25 ביולי), בשעות 19:00-17:00, מקווים מארגני המפגן, יעמדו עשרות אלפי אנשים יד ביד, לאורך 90 קילומטרים בין היישוב ניסנית שבצפון הגוש, מוכה פצצות המרגמה ורקטות הקסאם, ועד לרחבת הכותל המערבי בירושלים. פקקי תנועה כבדים צפויים להיווצר בכל כבישי הדרום, בואכה ירושלים.
לצורך הפקת הפרוייקט הענק, הוקם לפני כחודש ימים מערך לוגיסטי שלם המפעיל מאות פעילים בכל ערי הארץ. כחלק מהמערך הלוגיסטי הוקם מוקד הרשמה טלפוני רב-קווי, גוייסו 800 אוטובוסים ועשרות סדרנים שיתפרסו לאורך 90 הקילומטרים. כמו כן, הוקמו 40 חניונים לאלפי כלי הרכב ולמאות האוטובוסים הצפויים להגיע מכל רחבי הארץ.
המארגנים אומרים, כי "מפגן תמיכה זה, היוצר שרשרת אנושית, הינו ראשון מסוגו בתולדות מדינת ישראל, במטרה להוכיח עד כמה רחבה התמיכה וההזדהות עם תושבי גוש קטיף אל מול הגירוש, העקירה והחורבן, אותם יוזם ראש הממשלה, אריאל שרון".
את מפת הצירים מניסנית ועד לירושלים, חלוקת שמונת הקטעים לפי אזורים, התשדירים שפסלה רשות השידור ופרטים נוספים, ניתן למצוא במטה המאבק המנוהל על-ידי האתר הרשמי של הגוש, www.katif.net.
בג"צ 6857/04 ועד ישובי גוש קטיף ואח' נ' רשות השידור ואח'

תאריך:  21/07/2004   |   עודכן:  22/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הניו יורק טיימס: ישראל,בריטניה וארה"ב יורשו להגן בעצמם על נציגיהם בכפר האולימפי; יוון הרשמית מכחישה; חברי פרלמנט יוונים ביקרו במחנה קייץ לילדים פלשתינים
רנית נחום-הלוי
כך החליטה ועדת האתיקה של הכנסת; באחד מדייוני המליאה איים ברכה על הנדל ואמר לו שיסתום את פיו תוך שהוא חולץ את נעליו ומאיים שיכניסם לפיו; ח"כ הנדל: הוא אינו ראוי לשמש כסגן יו"ר הכנסת; ח"כ ברכה: תלונת הנדל - הטרדה
רנית נחום-הלוי
רשות הדואר תהפוך לחברה ממשלתית; צפויה עלייה בתעריפים; אולמרט: החוק החדש ייטיב עם רשות הדואר, ייעל את שירותי הדואר ויטיב עם העובדים
רנית נחום-הלוי
הכנסת אישרה בקריאה טרומית כי לשר הפנים לא תהיה הסמכות להעניק מעמד אזרחי בישראל למי שאינו זכאי חוק השבות; סיעת שינוי נמנעה, האופוזיציה התנגדה - ההצעה עברה ברוב
נועם שרביט
אן רובינסון-פטר תוכל להיכנס לישראל בתנאים מגבילים, למרות שהשופט קבע כי "חשש מערכת הביטחון מכניסתה הוא מבוסס ומהווה טעם סביר לסירוב"; בכך, הפך את החלטתו מלפני שבועיים; שתי פעילות נוספות עצורות וממתינות להכרעת ביהמ"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il