X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשד: בני משפחה ו/או מקורבים של דירקטורים קיבלו מאות אלפי דולרים בעסקת הטורבינות; המשטרה עומדת לחקור גם פרשה זו; פריצקי קיבל מידע בנושא זה מכמה דירקטורים בחברת החשמל; המשטרה קיבלה מידע ראשוני בנושא
▪  ▪  ▪
קרסני איים?

המשטרה עומדת לחקור גם את עיסקת הטורבינות, עליה חתמה חברת החשמל עם קבוצת סימנס ועם קבוצה ג'נרל אלקטריק. המדובר באחת מהעסקות הגדולות ביותר בחברת החשמל. היא כוללת שמונה תחנות כוח לגז טבעי או סולר והיקפה נאמד ב-500 מיליון דולר.
המשטרה תחקור עיסקה זו בעקבות מידע שקיבלה באחרונה, ולפיו אישים הקשורים לגורמים בכירים בחברת החשמל קיבלו עמלות או דמי ייעוץ בתקופה שחברת החשמל חתמה על העיסקות. משמעות הדבר: קיים חשד כבד, לפיו דירקטור אחד לפחות בחברת החשמל נהנה מטובת הנאה - בעצם זאת שבני משפחתו קיבלו כספים - וזאת בשעה שאותו דירקטור השתתף באותן ישיבות וקיבל החלטות הנוגעות לאותן עיסקות.
נודע, כי סוגיה זו נזכרה באחד הדיונים שקיימה מועצת המנהלים של חברת החשמל. אחד הדירקטורים אף ביקש להעלות הצעת-החלטה, לפיה חברת החשמל תפנה אל חברת סימנס בשאלה, מי הגורמים הישראלים שמקבלים דמי ייעוץ או עמלות בעיסקת הטורבינות. אותו דירקטור הגיש שאילתה וזו נרשמה בפרוטוקול. ואולם, הצעתו נהדפה בידי כמה גורמים בחברת החשמל והנושא לא טופל.
תחת זאת הוחלט בדירקטוריון לבקש מהיועץ המשפטי של חברת החשמל להכין מסמך מחייב, שיופנה רק מאותה עת והלאה (היינו: רק במכרזים שלאחר מכן) ויועבר למשתתפים במכרזים של חברת החשמל, ובו הם יחוייבו להצהיר כי התשלום המועבר אליהם מיועד רק להם - ולא לגורם ישראלי המקבל דמי תיווך או ייעוץ. מסמך זה טרם גובש, למרות שחלף זמן רב מאז.
מצעד העדים נמשך
פריצקי הגיע הבוקר למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, להמשך החקירה. חקירתו היום נמשכה עד לשעה 16:30, ותימשך קרוב לוודאי, גם בימים הבאים.
במקביל לחקירת פריצקי, הגיע לחקירה גם יועץ התקשורת בוריס קרסני. לטענת פריצקי, קרסני איים עליו לבל יוסיף להתנגד לעיסקת הגז עם קבוצת יוסי מימן, ואף אמר לו שהוא עלול לחטוף כדור בראש. פריצקי מסר למשטרה, כי רק עכשיו - לאחר ששיחזר את האירועים לאחור - הוא הבין את פשר דבריו של קרסני ועכשיו הוא מבין שזה היה איום.
קרסני אמר עם כניסתו למתקן המשטרתי, כי הדברים שאמר היו בגדר הלצה ולא איום. מקורביו של יוסי מימן טוענים, כי פריצקי יורה עכשיו לכל הכיוונים, במטרה להרחיק מעצמו את החשדות שהופנו נגדו.
בצאתו מהחקירה אמר קרסני, כי ענה למשטרה על הכל וכי דיבר רק אמת. "פריצקי נמצא במצוקה עמוקה ולכן הוא נתן טענות אבסורדיות. אני מקווה שהמשטרה תעשה עבודתה וכי יתברר שהדברים אינם נכונים".

תאריך:  22/07/2004   |   עודכן:  22/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
"בגלל שלא נתת לעמיר להתייחד עם בחירת ליבו, תמות בימים הקרובים", כך נוסח המכתב; לשכת השופט העבירה המכתב למשטרה ולהנהלת בית המשפט; בכיר במשטרה מאשר: שופטים נוספים קיבלו מכתב איום על חייהם
עומר כרמון
נמצאו 'כשלים עמוקים' בתפקוד הממשל וסוכנויות הביון האמריקניות; הוחמצו 10הזדמנויות לסיכול המזימה; בית המלוכה הסעודי ועירק אינם מעורבים; נמצאה מעורבות של אירן והחיזבאללה; חוטפי אחד המטוסים שהתרסק עוכבו בביטון בשדה התעופה
אלונה קורן
ממשלת אירלנד מעודדת משקיעים זרים בעזרת תשתית מתקדמת ומיסוי נמוך; בסינגפור פועלות 5,000 חברות רב-לאומיות
אלונה קורן
זאת לעומת צמיחה מרשימה של 5.1% ברבעון הראשון; צופים ב-2004 ו-2005 צמיחה נמוכה מתחזיות האוצר; מעריכים: ב-2005 תרד האבטלה ל-10.4%
מיכאל דבורין
ביום שבו נרצח הספיק השופט אזר לפסוק במה שהפך להיות להחלטתו האחרונה כי תניית שיפוט המחייבת התדיינות משפטית בארה"ב של 51 רוכשי דירות בפלורידה בטלה עקב היותה תנייה מקפחת בחוזה אחיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il