X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לבחירת פרקליט המדינה בראשה היועמ"ש מזוז, החליטה (יום ה') להמליץ על מינוי שנדר; עו"ד נאוה בן-אור ודבורה חן, שהציגו מועמדותן וכשלו, הודיעו על פרישתן
▪  ▪  ▪

המועמד של מזוז
הוועדה לבחירת פרקליט המדינה, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ממליצה למנות את עו"ד ערן שנדר לפרקליט המדינה החדש, במקום עדנה ארבל שמונתה לכהונת שופטת בית המשפט העליון. תמכו במינויו חמישה מתוך שישה חברי ועדה.
מינוי שנדר, יליד 1951 [ראו בהמשך, תיק אישי], מי שכיהן בתפקיד מנהל המחלקה לחקירת שוטרים (עד 2003), טעון עתה החלטת ממשלה. מינוי זה נועד להביא למהפיכה גדולה בפרקליטות, וזאת בהתאם לגישתו של היועמ"ש מני מזוז. ההערכות עתה הן, כי מספר פרקליטים מובילים, בהם עו"ד נאוה בן-אור, ששימשה באחרונה מ"מ פרקליט המדינה, יאלצו לפרוש מהפרקליטות - לאחר ששנדר הועדף.
[ההמלצה המלאה של הוועדה, ראו קישור]
בעקבות המלצת הוועדה הודיעו על פרישתן עורכות הדין נאוה בן-אור ודבורה חן, שהציגו מועמדותן ונדחו. עו"ד בן-אור, המשנה לפרקליט המדינה, הודיעה כי החליטה שלא להישאר עוד בשירות הציבורי; עו"ד חן המשמשת מנהלת המחלקה לעניינים ביטחוניים בפרקליטות, מסרה כי מיצתה עצמה בתפקיד, וכי הודיעה לוועדה, ומראש, שאם לא תיבחר היא תפרוש. "אני לא חושבת שצריך להידבק לכיסא", אמרה.
שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד מסר בתגובה להמלצת הוועדה, כי לאחר עיון בהמלצה ושיחה עם מזוז הוא החליט להמליץ לממשלה לקבל את המלצת הוועדה. "זהו מינוי חשוב מאין כמוהו למערכת המשפט, בייחוד בימים אלו של סערות ציבוריות ומשפטיות ואני בטוח שמר שנדר יגלה אחריות, ידע מקצועי ויושר אישי בנושאים החשובים שיעמדו על סדר יומו".
שנדר היה מלכתחילה מועמדו של היועמ"ש מני מזוז. על כך דיווחנו לפני יותר מחודש [ראו קישור]. מזוז מבקש לקדם את הרפורמה שהוא מתכנן במערכת אכיפת החוק, וכן לשנות את שיטות העבודה שהונהגו בפרקליטות במהלך תקופתן של שתי פרקליטות המדינה האחרונות - עדנה ארבל ודורית בייניש.
סך-הכל התמודדו תשעה מועמדים על התפקיד. המתמודדים: עורכי הדין יהודה ויינשטיין, ערן שנדר ומשה לדור; וכן את הפרקליט הצבאי הראשי, מנחם פינקלשטיין, טליה ששון, נאוה בן-אור, יסכה ליבוביץ', דבורה חן, ושי ניצן.
השיטה שונתה: ועדת חיפוש
עד כה נתמנה פרקליט המדינה על-ידי שר המשפטים שנזקק לאישור הממשלה למינוי. אולם לפני כ-3 חודשים החליטה הממשלה לכונן ועדת חיפוש לפרקליט מדינה, וזאת בכדי להקביל את שיטת המינוי לזו הנהוגה עתה בעת בחירת יועץ משפטי לממשלה.
בראש ועדת החיפוש המקצועית עומד כאמור היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. עוד חברים בה מנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ' נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים (בדימ.), השופט ורדי זיילר, נציגת האקדמיה, פרופ' דפנה ארז-ברק מאוניברסיטת תל אביב, ונציגת עורכי הדין המכהנת גם כיו"ר הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין, עו"ד רחל תורן-כהן.
עם מינויה של ארבל לבית המשפט העליון, מיהרו מקורביו של מזוז להבהיר כי פרקליט המדינה הבא "לא יהיה בדמותה של ארבל", וזאת כדי שלא יירשמו עוד מתיחויות בין שתי הלשכות.
לאור דברים אלה, פחתו סיכוייה של עו"ד נאוה בן-אור, שעד לא מזמן נראתה כמועמדת הטבעית להחליף את ארבל, להתמנות לתפקיד, וזאת גם עקב תמיכתה המוחלטת בשופטת ארבל במהלך הסכסוך שהתגלה בין ארבל ומזוז - על-רקע הטיפול "המוזר" של הפרקליטות בפרשת האי היווני. נראה כי העובדה שבן-אור נחשבת למשפטנית מבריקה בעיקר בתחום הפלילי, לא סייעה לה במקרה הנוכחי לכבוש את התפקיד. גם יתר המועמדות שמזוהות רעיונית עם ארבל, כגון עורכת הדין יסכה ליבוביץ', לא נהנו מסיכויים גדולים לזכות בתפקיד.
עם מינויו, צפוי עתה עו"ד שנדר להיתקל באופוזיציה חריפה במיוחד מגורמים שונים בפרקליטות ובתקשורת, אשר עשויים לחוש עצמם מאויימים מאדם אשר לא מיישר קו עם האליטה המשפטית.
בהקשר זה נזכיר, כי בפרשת האזנות הסתר של ניצב משה מזרחי, תמך שנדר ללא היסוס ובגלוי בעמדתו של היועץ דאז, אליקים רובינשטיין, עובדה שהעלתה נגדו את חמתם של רבים בפרקליטות.
שנדר, תיק אישי
ערן שנדר. יליד 1951. נשוי, אב לחמישה. ב-1976 סיים לימודי משפטים בלונדון. ב-1981 קיבל רשיון עורך דין.
בשנים 1982-1980 שימש תובע במשטרת ירושלים. ב-1982 מונה לפרקליט בפרקליטות מחוז ירושלים. ב-1991 מונה למנהל המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים. שנדר הקים את המחלקה, ומ-1992 הוא עומד בראשה.
מ-1994 אחראית המחלקה לחקירת שוטרים גם על חקירת חשדות לעבירות פליליות של אנשי שירות הביטחון הכללי, הנוגעות לביצוע חקירה או בקשר לביצוע חקירה. המחלקה לחקירות שוטרים פותחת בחקירות בעקבות תלונות המגיעות אליה מהמשטרה, ממג"ב או מהשב"כ - או מיוזמתה, על-סמך מידע שמגיע ממקורות שונים.
ב-2003 סיים את כהונתו בתפקיד מנהל מח"ש. ביום 22.7.04 נבחר לתפקיד פרקליט המדינה, על-ידי ועדה בראשה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

תאריך:  22/07/2004   |   עודכן:  23/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
על-פי הצעת החוק יוגדלו הקנסות ויוטלו עונשי מאסר על מתעללים, ייאסר על העבדת בעל חיים עד אפיסת כוחות וכן להמית ברעל ללא היתר מיוחד
רנית נחום-הלוי
ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה כי יוגדרו שני סוגי רשימות: רשימה של תחנות מורשות להן תותר מכירת דלק, ורשימה שחורה של תחנות בלתי מורשות, שלהן תאסר מכירת דלק
עומר כרמון
פאוול: "הנשיא אינו מאמין שיהיה זה אחראי מצידה של הקהילה הבינ"ל לאפשר לאירן לייצר נשק גרעיני"; ראמספלד: "לעיתים יש צורך בהתקפה מקדימה, עשינו זאת באפגניסטן"
יואב יצחק
החשד: בני משפחה ו/או מקורבים של דירקטורים קיבלו מאות אלפי דולרים בעסקת הטורבינות; המשטרה עומדת לחקור גם פרשה זו; פריצקי קיבל מידע בנושא זה מכמה דירקטורים בחברת החשמל; המשטרה קיבלה מידע ראשוני בנושא
רנית נחום-הלוי
"בגלל שלא נתת לעמיר להתייחד עם בחירת ליבו, תמות בימים הקרובים", כך נוסח המכתב; לשכת השופט העבירה המכתב למשטרה ולהנהלת בית המשפט; בכיר במשטרה מאשר: שופטים נוספים קיבלו מכתב איום על חייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il