X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר השר סילבן שלום בכינוס מיוחד נגד צירוף העבודה והקמת ממשלת שמאל חילונית; אחריו ינאם השר עוזי לנדאו ו-20 חברי כנסת שהגיעו לכינוס; עוד הגיעו כ-1,000 חברי ליכוד מתוך 2,000; מקורבים לשרון אורמים: המפגן יפגע בסילבן קשות
▪  ▪  ▪

"אל תתנו לנו למשכן את הליכוד בידיים של העבודה, איננו יכולים לפעול נגד הטבע ולהקים ממשלת שמאל ששריה חילונים".
כך אמר שר החוץ סילבן שלום בכינוס מיוחד המתקיים הערב (יום א', 25.7.04) בקאנטרי קלאס בבית גלילות.
בכינוס משתתפים עוד השר עוזי לנדאו, סגן שר הביטחון, יעקב אדרי, סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון, כ-20 חברי כנסת וכ-1,000 (מתוך 2,000) חברי ליכוד. כל אלו התאספו כדי לקרוא לראש הממשלה, אריאל שרון: 'לא לממשלת אחדות חילונית'.
נציין, כי אם השר שלום חושש למעמדו [אם תיכנס העבודה], מקורבים לראש הממשלה מאשרים, כי המפגן שעורך השר אינו עשוי לסייע לו, אלא ההיפך, "הדבר עשוי לפגוע בסילבן קשות, שכן שרון רואה בזאת ערעור על סמכותו למנות שרים ולבנות קואליציה חדשה". עוד נמסר, כי שרון כועס על שלום וטוען כי כעת לא תהיה לו ברירה וזאת כדי להעניק תחושה לכלל שהוא אינו עומד בסחיטה.
המסר שהכינו הנואמים אינו דווקא נגד צירוף מפלגת העבודה לממשלה, אלא, כאמור, נגד ממשלת שמאל חילונית. ח"כ גלעד ארדן: "אני בטוח שראש הממשלה ואנשי לשכתו לא יכולים להתעלם מהשרשרת האנושית ולא מפעילי הליכוד שבאו להגיד לרה"מ: "עד כאן". אי אפשר למתוח יותר את עמדות התנועה עד אין סוף. הליכוד בקרע גדול מאד, אני לא רוצה לומר פילוג".
"ראש הממשלה זקוק לחברי הכנסת כדי להכניס את העבודה. החלטת הממשלה צריכה לעבור את אישור הכנסת. כבר פה אפשר לראות לפחות 20 ח"כים שמוכנים לבוא היום ולהצביע נגד צירוף העבודה. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ושרים אחרים, שמפאת תפקידם לא יכלו להיות איתנו היום, גם כן מתנגדים לצירוף העבודה. ראש הממשלה ואנשיו יכולים לעשות חשבון והמסר חייב להיקלט".
השר שלום: תוכנית ההינתקות
קורעת את הליכוד מבפנים
השר סילבן שלום סקר בפתח דבריו את מסכת האירועים המדיניים שהתרחשו בתקופה האחרונה וגרמו לקרע עמוק בתנועת הליכוד.
"מדינת ישראל עוברת בזמן האחרון שורה של זעזועים הגורמים לאי שקט, תסיסה ותזזית בקרב הציבור. כתוצאה מאלו יש אי שקט גדול גם בתוכנו ובתוך תנועת הליכוד. בשבועות האחרונים עברנו משבר פנימי גדול מאד. תוכנית ההינתקות קורעת את הליכוד מבפנים. עדיין נשארו פצעים פתוחים ומדממים ויקח זמן רב עד שיגלידו".
בהמשך הדגיש השר שלום את חוסנה של תנועת הליכוד לעומת מפלגות אחרות וקרא להמשיך להשתית את רעיונות התנועה בקרב הציבור יחד עם מפלגות הימין - הדתיות, החרדיות והמחנה הלאומי. "אנחנו לא אומרים לשלוט בכיפה רק את 6 החודשים הקרובים, או השנה הקרובה. הליכוד מוביל וצריך להוביל את העם והמדינה במהלך חמש, עשר ואף 20 השנים הקרובות", אמר השר שלום.
"העם אמר לנו בבחירות האחרונות שהוא התאכזב מדרכו של השמאל. לכן, אומר לכם כאן, היום אנחנו חייבים לשמור על המהות והאידיאולוגיה של התנועה ולא נוכל לעשות זאת אם נקים ממשלה שמאלנית-חילונית. אל תתנו לנו למשכן את הליכוד ביידים של העבודה... הסכמנו בבחירות האחרונות לוותר על המפלגות החרדיות בגלל ששינוי החליטה להטיל עליהם חרם ואנחנו, כולל אותי הסכמנו לכך".
"צריך להודות ביושר: טעינו טעות חמורה. זה היה החטא הקדמון שלנו. האם אנחנו יכולים לעלות על הדעת שממשלה בראשותנו, בלי מפלגות דתיות? בלי מפלוגת לאומיות? הרי זה כמו, בואו נחשוב על דבר שלא יקרה - אם העבודה היתה מקימה ממשלה האם היא היתה מצרפת אליה את הליכוד, כל מפלגות המחנה הלאומי ושריד ולפיד היו בחוץ? האם זה נראה לכם הגיוני?... גם אנחנו לא יכולים לעשות דבר המנוגד לדרך הטבע ולדרכה של הליכוד".
בסוף נאומו קרא השר שלום לגרש את יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. לאור דבריו אומר בתגובה ח"כ אחמד טיבי, "בינתיים הסיכוי לגרש את שלום ממשרד החוץ הוא גדול יותר מהסיכוי לגרש את ערפאת. הקריאה הזו הפכה להיות סם צריכה עממי לרבות מול חברי מרכז משולהבים".

תאריך:  25/07/2004   |   עודכן:  25/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
במחצית הראשונה של 2004 נמדד שיפור באזור ירושלים, מודיעין, עפולה, בית שמש ובאר שבע
מירב לוי
בקורסי הקיץ שהחלו ביולי השנה כבר לומדים 384 סטודנטים לעומת 265 בשנה שעברה
הדר פרבר
שר הפנים הבריטי: על הציבור להיות עירני, אבל לא להבהל. האיום אמיתי אבל חייבים להמשיך בשגרת יומנו ולשמור על הכלכלה
הדר פרבר
מדובר בתקלה טכנית של אחד המנועים במטוס; אין נפגעים
מירב לוי
בקורס השתתפו 18 תושבי אילת; בקורס רכשו המשתתפים כלים שונים שאפשרו להם ליישם אותם באופן מידי בעסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il