X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכונאי שפירק והרכיב גלגלים וחלקי רכב במשך 40 שנה וסבל מפגיעה בשורש כף היד, הוכר כנפגע תאונת עבודה ע"י הביטוח הלאומי; בהחלטה אחרת: ביטוח לאומי הכיר כנפגע תאונת עבודה בכרסם ששמיעתו נפגעה בשל עבודה עם מכונות רועשות
▪  ▪  ▪

מכונאי שפירק והרכיב גלגלים וחלקי רכב במשך 40 שנה, הוכר בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנפגע תאונת עבודה, בעקבות פגיעה בשורש כף היד.
בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד נירה גולן, מומחית בתחום הביטוח הלאומי, נטען כי במסגרת העבודה ביצע יוסף מנדה מספר פעולות ובין היתר, פתיחה וסגירה של ברגים ברכבים בעזרת מפתחות אוויר ומפתחות רגילים; פירוק והרכבת גלגלים וחלקים שונים ברכב והורדה והרמה של משאות כבדים וכו'.
בעבודתו, השתמש מנדה במשך כחמש שעות ביום, במפתח אוויר - כלי מכאני פניאומטי רוטט - השוקל כ-5 ק"ג ומשמש לפתיחת וסגירת ברגים. בנוסף, השתמש בצבתות ומברגים וביצע בהם כ-120 עד 140 תנועות חצי סיבובית ימינה ושמאלה ביום.
המכונאי טען, כי הפעילות שביצע במהלך עבודתו במשך 40 שנה גרמו לפגיעות זעירות בשורש כף ידו ובמצטבר גרמו לליקוי בידו.
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בראשות השופטת נטע רות, קיבל את תביעתו, בהסתמך על חוות דעתו של מומחה, והכיר בפגיעה בשורש כף יד ימין כפגיעה בעבודה, על-פי חוק הביטוח הלאומי.
כרסם ששמיעתו נפגעה בשל עבודה ממושכת עם
מכונות רועשות - הוכר כנפגע תאונת עבודה
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל את תביעתו של עובד במפעל "אלאופ אלקטרואופטיקה בע"מ" וקבע כתאונת עבודה את הפגיעה בשמיעתו, עקב עבודה ממושכת וצמודה עם מכונות כרסום מרעישות.
בתביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, שהוגשה באמצעות עו"ד נירה גולן מחברת עו"ד נירה גולן ושות', נטען כי במהלך עבודתו נחשף מרדכי פישמן לסביבת עבודה רועשת, אשר גרמה לפגיעה קשה בשמיעתו. פישמן עבד ככרסם במשך כ-12 שנה במפעל עם מכונות כרסום ומכונות לעיבוד שבבי מתכת, אשר גורמות לרעש רב. במבנה עבדו מעל ל-20 אנשים במקביל, כך שבמשך חלק ניכר מיום העבודה היה חשוף התובע לרעש עז שהפיקו כל המכונות יחד.
פרקליטתו, עו"ד נירה גולן, הציגה חוות דעת של רופא מומחה, שקבעה כי לתובע נגרם ליקוי שמיעה וכן צלצולים גבוהים באזניים, בעקבות החשיפה לרעש בעבודתו.
בית הדין האזורי לעבודה, בראשות השופטת שרה מאירי, נתן תוקף של פסק דין להודעת המוסד לביטוח לאומי, לפיה הוא מכיר במקרה כתאונת עבודה וחייב את המוסד לביטוח לאומי לשלם לתובע סכום של כ-1,500 ש"ח הוצאות ההליך ושכר טרחת עו"ד.
ב"ל 3404/01 יוסף מנדה נ' ביטוח לאומי - סניף תל אביב
ב"ל 2536/01 מרדכי פישמן נ' ביטוח לאומי - סניף תל אביב

תאריך:  26/07/2004   |   עודכן:  26/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
"מעולם לא חשבתי שביום מן הימים אצטרך להרוג אדם. שרון, הוא שאילץ אותי לנקום בישראלים לאחר שאמי ואחי נהרגו וביתי נהרס" - אומר מפקד גדודי אל-אקצא בג'נין; מוסיף: "מה היה קורה אילו טנקים צרו על תל-אביב - מה היה עושה העולם אז?"
הדר פרבר
מנתונים של משרד התיירות עולה כי צפויים להגיע לארץ כ-40 אלף תיירים מפריס וממרסיי שבצרפת
נועם שרביט
הקיבוץ הורשע בהפעלת עסק טעון רישוי ללא רישיון עסק, עבירות על חוק המים, חוק שמירת הניקיון, וחוק רישוי עסקים; הקיבוץ הזרים שפכי רפת למאגר לא אטום ואלה חלחלו, בין היתר, גם לכנרת; ביהמ"ש הוציא צו סגירה לרפת אם לא תשיג רישיון עסק
גל ברגר
לדברי עבאס זכי, המתווך בין השניים, ערפאת ואבו עלא ייפגשו מחר לראשונה מאז יום חמישי בארבע עיניים; ביומיים הקרובים - חילופי גברי בממשלה הפלשתינית, בהתאם לדרישת אבו עלא; משלחות מטעם החמאס והג'יהאד יצאו לקהיר לדון בהינתקות
ענבל אביב
שליש מההורים בארץ לילדים בגיל בית ספר יוציאו סכום כסף גדול יותר על ציוד לבית הספר בהשוואה לשנה שעברה; הורים בגילאי 45-54 יוציאו יותר על ציוד לבית הספר לעומת הורים בגילאי 25-34
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il