X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון למען איכות הסביבה תומך בהצעת חוק חדשה המציעה להגביל שילוט באמצעות מסכי טלוויזיה בחוצות העיר; הגיש עתירה נגד עיריית ת"א, שהתירה שלא כדין, לטענתו, להציב שלטים כאלה בתחומה
▪  ▪  ▪

ארגון 'פעולה ירוקה' הודיע על תמיכתו בהצעת חוק חדשה של חבר הכנסת רומן ברונפמן (מרצ-יחד), להגביל את השילוט האלקטרוני ("טלוויזיות") בחוצות העיר.
לפי הצעת חוק הדרכים (שילוט)(תיקון - שלט דיגיטלי), התשס"ד-2004), שהונחה על שולחן הכנסת בימים האחרונים, תוגבל הצבת שלטים דיגיטליים למרחק מינימלי של 250 מטרים מכביש עירוני או בין-עירוני.
מנכ"ל העמותה, אבי לוי, אמר כי "פרט לכך שהטלוויזיות מהוות מפגע תחבורתי ובטיחותי ומסיטות את תשומת ליבו של הנהג, הן עוברות על החוק, הורסות ומכערות את חזות העיר. מעל הכל, משרתים שלטי הפרסום הדיגיטליים את המפרסמים בכדי להאביס את הציבור במסרים פרסומיים-צרכניים, הלוכדים את תשומת ליבו ומכריחים אותו להביט בהם".
ארגון פעולה ירוקה נקט בתקופה האחרונה במספר פעולות לצמצום תופעת ה'טלוויזיות' בכניסות לערים. במסגרת זו, הגישה העמותה בחודש שעבר עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עיריית תל אביב-יפו וחברות הפרסום, בדרישה לבטל את הרשיונות הבלתי חוקיים לטענתם, שניתנו להצבת מסכי הטלוויזיה הפרסומיים בתחום תל-אביב.
חוק העזר העירוני לתל אביב קובע, כי "לא יקרין אדם שילוט אל מקום ציבורי על-ידי הארה בחשמל או באמצעים אלקטרוניים או על-ידי השמעת תוכן השילוט ברמקול, אלא אם כן ראש העיריה התיר לעשות כן מטעמים מיוחדים". לטענת הארגון, "הבסיס לאיסור הוא הסיכון הרב מבחינה בטיחותית, וזאת עקב יכולתם הגדולה למשוך תשומת לב. התמונות הזוהרות מתחלפות במהירות ודי במבט אחד של הנוהג בכביש על מסכים אלו, כדי שיסיחו דעתו מהכביש או יגרעו מריכוזו והדבר עלול לגרום לתאונה קטלנית".
לכן, פנה הארגון לעיריה בבקשה לדעת מהם אותם "טעמים מיוחדים" כבדי-משקל, שהכריעו את כף המאזניים כנגד שיקולי חיי אדם, ואולם הוא לא נענה. הארגון טוען בעתירה, כי מדובר בשיקולים כלכליים גרידא. הדיון בעתירה נקבע לראשית חודש ינואר.
בנוסף לעתירה, החלו פעילי הארגון להחתים עצומה שכותרתה "יוצאים להפסקת פרסומות", הקוראת להוריד את השילוט האלקטרוני. העצומה מופצת באתרי אינטרנט של ארגוני סביבה וחברה ובפורומים שונים, וכבר הספיקה לזכות במספר רב של חותמים.
סקר שערך מכון רותם למחקר ואבחון שיווקי, בהזמנת ארגון 'פעולה ירוקה', העלה כי 43% מהישראלים רוצים לצמצם את מספר שלטי החוצות המוצגים בדרכים ובערים. לפי הסקר, למעלה ממחצית ממספר זה מבקשים לצמצם את שלטי החוצות "במידה רבה", או אף לסלקם כליל ולהשאיר בכבישים רק תמרורים.

תאריך:  27/07/2004   |   עודכן:  27/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בין הפיגועים שסוכלו: חטיפת חייל מאזור קלקיליה לצרכי מיקוח; פיגוע ירי בשוהם באמצעות מפגע מחופש למקבץ נדבות; פיגוע התאבדות בנתניה; פיגוע ירי באזור קלקיליה
רנית נחום-הלוי
כתוצאה מכך מחירי הרכב יוזלו בעשרות אלפי שקלים ויותר; ההפחתה במס תיעשה בתמורה להעלאת המס על דלק כך שמחיר בנזין יתייקר בסכום של עד 15 אגורות בלבד; גם באוצר תומכים בחוק
הדר פרבר
מסתבר כי מדובר בניסיון למשוך תשומת לב; בבית המשפט טענה, כי האשימה את הצעירים כהי העור כי "כשאני צופה בטלוויזיה, תמיד מאשימים אותם"
גלית יצחק
מעבדות מק'אפי מדרגות את 10 הווירוסים המאיימים ביותר ומדווחות על עלייה בכמות הווירוסים ב-2004; לטענתם, כותבי וירוסים במסווה של הודעות פרסומיות מהווים 60% ממתקפות הקודים הזדוניים ברשת
מירב לוי
ראש הממשלה הנחה לאפשר באופן מירבי את שיגרת החיים התקינה בכל תקופת הביניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il