X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרץ במכתב למזוז: האחריות לתפעול הנמלים היא של הנהלת הרשות ויתר הגורמים המוסמכים; לשכות המסחר למזוז: לפתוח בהליכים פליליים נגד חברי הוועדים בנמלים; אחר הצהריים יפגשו נציגי האוצר וההסתדרות על מנת לדון בפתרון למצב
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שלח אתמול (ג', 27.7.04) מכתב ליו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בו קרא לו לפעול לאלתר, בכל האמצעים העומדים לרשותו, כדי לאכוף את צו בית הדין הארצי לעבודה שקבע כי על עובדי הנמלים לשוב לעבודה סדירה.
מזוז אמר לפרץ כי המצב הקיים בנמלים מערער את שלטון החוק במדינה וגורם לנזקים כלכליים כבדים. "על ההסתדרות מוטלת אחריות הנובעת מהמעמד לו היא זוכה. עליה להשתמש בסמכויותיה כדי להחזיר את העובדים לעבודה תקינה", אמר מזוז.
כיום פועלים הנמלים בתפוקה של 30% בלבד - למרות שבית הדין הארצי לעבודה הורה לעובדי הנמלים לשוב לעבודה בתפוקה מלאה.
יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, השיב היום (ד', 28.7.04) למכתב ששלח אליו מזוז. במכתב ששלח מתנער פרץ מאחריותו לאנרכיה השוררת הבנמלים, ומפנה את האחריות להנהלת רשות הנמלים.
להלן תוכן המכתב:
"בהתאם להחלטת ביה"ד הארצי לעבודה קרא יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, מר שלמה שני, באמצעות כלי התקשורת, לכל עובדי הנמלים לשוב לעבודה עד ליום 23.7.2004 בשעה 06:00.
"מעבר ובנוסף להנחיית ביה"ד הארצי לעבודה, שמולאה כאמור לעיל, הורה יו"ר האגף לאיגוד מקצועי לראשי המרחבים להנחות את ראשי ועדי העובדים בנמלים להחזיר את העובדים לעבודה. הנחיה כאמור אכן ניתנה ע"י ראשי המרחבים לועדי העובדים, שהודיעו בתגובה, כי העבירו את ההנחיה לעובדים.
"זאת ועוד, מבדיקה שערכנו גם היום עם ראשי המרחבים וראשי הועדים נמסר לנו כי ההנחיה שהועברה ע"י ראשי הועדים לכל העובדים היתה לשוב לעבודה סדירה בהתאם להנחיית יו"ר האגף לאיגוד מקצועי.
"עם זאת, נמסר לנו, כי הפרת האיזון ביחסי הכוחות בין הצדדים, שנובע לצערנו מחקיקתו של חוק הפוגע בזכויות היסוד של העובדים, ובעיקר זכות היסוד שלהם שלא להיות מועברים, בעל כורחם, למעביד אחר, כחפץ עובר לסוחר, ללא קבלת הסכמתם, בחקיקה כופה ודרקונית, יצרה, ככל הנראה, תסיסה קשה בקרב העובדים וחוסר מוטיבציה כללי בקירבם.
"אכן, משפט העבודה הקיבוצי נותן מעמד מיוחד להסתדרות כארגון יציג של העובדים, וכך גם האמנות הבינלאומיות לחופש ההתארגנות שאושררו ע"י מדינת ישראל.
"אלא שנראה, שבכל מהלך חקיקתו של החוק, לא ראו לנגד עיניהם כל הגורמים המעורבים בתהליך, לרבות אלה האמונים על שמירתו של שלטון החוק, את מעמדה המיוחד של ההסתדרות ואת חשיבותם של זכות היסוד לחופש ההתארגנות, זכות היסוד לחופש הבחירה כחלק מהאוטנומיה של הרצון החופשי וכבוד האדם וזכות היסוד לחופש העיסוק.
"כידוע לך, חקיקתו של החוק נעשתה במקביל לניהול מו"מ קיבוצי עם ההסתדרות והעובדים, תוך שהממשלה עושה שימוש כוחני ומאיים בהליך החקיקה, כנגד ההסתדרות והעובדים.
"ההסתדרות חזרה והתריעה כי השימוש שעושה הממשלה הנוכחית בחקיקה כופה במסגרת יחסי העבודה, במטרה לכפות על העובדים שינויים בכל התחומים תוך פגיעה קשה בזכויות העובדים והגימלאים - עלולה להוביל לכאוס, לשבירת כללי המשחק במשק הישראלי ולפגיעה בערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית.
"בשל מעמדה המיוחד של ההסתדרות, ולמרות החקיקה כאמור, יזמה ההסתדרות מפגשים עם שר האוצר והציעה הצעות שונות, שיכלו להחזיר את האיזון הראוי ביחסי הכוחות בין הצדדים ולמנוע הידרדרות והפרת הסדר הציבורי.
"לצערנו הרב, הצעות ההסתדרות נדחו כלאחר יד, הגם שהצעות אלה נבחנו ע"י היועצים המשפטיים של ההסתדרות ויכלו להוות בסיס להשבת הסדר על כנו.
"זאת ועוד, דווקא בשל מעמדה המיוחד של ההסתדרות כארגון עובדים יציג, ארצי וכוללני, הודיע יו"ר האגף לאיגוד מקצועי על המשך המו"מ האינטנסיבי בין צוותי המו"מ, במטרה לנסות ולהוביל את הצדדים לחתימה על הסכמים קיבוציים שיאפשרו את ביצוע השינוי המבני.
"זאת, למרות ששר האוצר הודיע, מיד לאחר קבלת החלטתו של ביה"ד מיום 22.7.04, על ביטול הפגישה בינו לבין ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, אשר היתה מתוכננת ליום שישי (23.7.2004) בשעה 15:00.
"אציין, ששר האוצר פנה אתמול ליו"ר ההסתדרות והציע לקיים פגישה דחופה. למרות שיו"ר ההסתדרות נעתר מיד והציע לקיים את הפגישה עוד אתמול בחצות, העדיף שר האוצר לקיים את הפגישה היום בשעות אחר הצהרים.
"לאור כל האמור לעיל, משניתנו הנחיות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי באופן ברור, ומשלא חרגו, עפ"י הידוע לנו, ראשי המרחבים וראשי הוועדים, מההנחיות - האחריות לתפעול הנמלים הינה של הנהלת הרשות ויתר הגורמים המוסמכים", סיכם פרץ.
לשכות המסחר: לפתוח בהליכים פליליים נגד חברי הוועדים בנמלים
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, שלח היום מכתב למזוז, בו הוא מבקש בדחיפות לפתוח בהליכים פליליים של ביזיון ביה"ד לעבודה - נגד חברי הוועדים בנמלים, שהפרו את החלטת ביה"ד הארצי לעבודה.
"החלטת בית הדין הינה החלטה ברורה וחד משמעית, בה הוא הורה לעובדים לחזור לעבודה מלאה. הם מפרים את הצו בפרהסיה, בריש גלי ולעיני כל הציבור.
"מהלך זה מערער את אושיות השלטון, ומהווה איום חמור על שלטון החוק בישראל. ועדי העובדים אינם מוצבים מעל החוק. האחריות העליונה לדאוג לשלטון החוק בישראל היא שלך ועל כן אני מבקש שתפעיל את סמכותך באופן דחוף ביותר - על מנת שאלה המפרים החלטה של ערכאה שיפוטית יבואו על עונשם.
"אי מיצוי הדין יהווה פגיעה חמורה בעיקרון השוויון בפני החוק. ההשלכות תהיינה חמורות ביותר, שכן לא יהיה בסיס מוסרי בעתיד לאכוף את החוק כלפי קבוצות אחרות, שאולי תעדפנה אף הן, משיקולים שלהן, להתעלם מהחוק בישראל", כתב לין.

תאריך:  28/07/2004   |   עודכן:  28/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
לדברי בר-און: אם היה מדובר ביו"ר שינוי שלא היה שר משפטים, אלא שר אחר בממשלת ישראל, לא היתה לו נגישות לתזכיר; גם ח"כ סלומיאנסקי התפטר מחברותו בוועדה; לפיד בתגובה: כל הנושא הועבר לידיעת שרון קודם לישיבת הממשלה
אלונה קורן
עם זאת, מוסר התשלומים בחודש מארס 2004 היה טוב מזה של יולי
יואב יצחק
מיכל תבעה, בין היתר, חלק ממניותיו (בכסף) של ארנון מוזס בידיעות אחרונות
הדר פרבר
30 מועמדות מגיל 15 ועד 23 ינסו לכבוש את הקהל, השופטים והמגזינים
גל ברגר
צה"ל משנה את ההיערכות במעבר 'ארז' בעקבות זיהויו כנקודת תורפה בקרב ארגוני הטרור הפלשתיניים; גדוד ארז יחליף חיילי משמר הגבול והסלקטורים במסוף; יחידת הכלבנים תפעיל כלבי הרחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il