X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ אלדד; עימות פרץ בין ח"כ ברכה לשרה לבנת; ח"כ ברכה: את שרת חוסר התרבות; השרה לבנת לח"כ ברכה: אין מדינה דמוקרטית נורמלית שתאפשר למעודדי מחבלים לעלות על דוכן הכנסת
▪  ▪  ▪
אלדד

הכנסת אישרה (יום ד', 28.7.04) בקריאה טרומית הצעת חוק שהגיש ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) 'ביטול תשלומי גמלת ביטוח למשפחות מחבלים'.
מטרת הצעת החוק להרחיב את שלילת הגימלאות למי שביצע פשע ממניע לאומני. על-פי הצעת החוק, לא תנתן גמלה לאדם החשוד בביצוע או ניסיון ביצוע פשע. כמו-כן שוללת הצעת החוק גמלאות ממשפחות של מי שמת בבצעו פשע ממניע לאומני.
היום, חוק הביטוח הלאומי מאפשר מצב בו זוכות משפחות של מחבלים לגמלאות שונות. בהסבר לחוק נכתב, "בתקופה קשה זו, שבה עולים ומתרבים פיגועי ההתאבדות, שלילה זו באה למנוע זכאות משפחות מחבלים לגמלה הנובעת ממותו של המפגע. ביטול זה נועד למנוע מצב אבסורדי בו מעניקה מדינת ישראל כספי סיוע למבקש לפגוע בקיומה ובאזרחיה".
שר הרווחה זבולון אורלב שתמך בחוק אמר על דוכן המליאה, כי למרות שוועדת השרים לענייני חקיקה החליטה שלא לנקוט עמדה, "יש היגיון רב שמדינה וחברה צריכים גם להגן על עצמם כפי שעושה צה"ל בהרס בתים של מחבלים. זה בלתי אפשרי שאותה זרוע שמתכננת ומבצעת פיגועים נגדנו תשלח את משפחתה לקבל את הגמלאות ואת הקצבאות" אמר אורלב.
"יש הבדל בסיסי בין פשע פלילי - ויהא זה הפשע החמור ביותר - לבין פשע לאומי. פשע פלילי הוא איום כלפי אנשים פרטיים. פשע לאומי הוא איום כלפי מדינה ולכן המדינה חייבת לא להיות פראיירית ולהגן על עצמה. חלק מההגנה זה שכל מחבל על רקע לאומני יידע כי הוא ומשפחתו ייפגעו, כמו שנוקטים באופן נכון בהרס בתים. יש כאן הרתעה... יידע כל מחבל בפוטנציה שהוא לא רק פוגע באזרח ישראל, הוא פוגע גם בילדיו".
ח"כ ברכה לשרה לבנת: את חצופה חסרת בושה
קודם לאישור החוק, עימות מילולי פרץ במליאת הכנסת בין ח"כ מוחמד ברכה לשרת החינוך, התרבות והספורט, לימור לבנת. השרה לבנת התפרצה לדבריו של ח"כ ברכה שעלה לדוכן הנואמים במליאת הכנסת וניסה לשכנע את החברים להצביע נגד הצעת החוק שהגיש ח"כ אלדד.
לאור דבריה אמר לה ח"כ ברכה: "מי את בכלל? אני כאן בזכות ולא בחסד בגלל המצביעים שתמכו בי. אני בן הארץ הזאת יותר ממך. חצופה. את חסרת בושה. את שרת התרבות? את שרת חוסר התרבות".
השרה לבנת שעלתה אחריו לדוכן הנואמים אמרה: "אפשר ללמוד ממקרה זה איך מדינה דמוקרטית לא צריכה לנהוג. אין מדינה דמוקרטית נורמלית אחת בעולם שתאפשר לעלות לדוכן למי שמגן על רוצחים ולהשפיע בדברי בלע וחוצפה האלה והטיעונים המרושעים האלה למה צריך להמשיך לתת קיצבאות לרוצחים".
"אני מבקשת מחברי הכנסת לשים לב איך באופן קבוע עולים חלק מחברי הכנסת הערבים, בהם ח"כ ברכה ומגנים על רוצחים ומחבלים במקום לבוא ולהגן עלינו ולהודות לממשלה שלא הורסת את הבתים של של מי שבא לפגע בנו. שום מדינה דמוקרטית נורמלית לא היתה נותנת להם לעלות על דוכן מליאת הכנסת".

תאריך:  28/07/2004   |   עודכן:  28/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
העונש נגזרו על אילן קופרמן-סגל שהורשע בגניבת 4.7 מיליון ש"ח מהמשאית המשוריינת וכן בהונאת המוסד לביטוח לאומי והטרדת עובדים; השופטת: יש לגזור עונש שיבהיר כי הפשע אינו משתלם; המשטרה מבטיחה: נמצא את הכסף הגנוב
גל ברגר
לאחר שנים של מאבק, שלטונות דמשק עומדים להעניק כבר בימים הקרובים אזרחות סורית ל-30 אלף כורדים בצפון המדינה; תוצאות מפקד האוכלוסין של שנת 61' יבוטלו; ראש ממשלת סוריה: "נביא לסיום הפרשה בזמן הקרוב מאוד"
רנית נחום-הלוי
מגיש הצעת החוק, ח"כ שמחון: הממשלה מחכה שיפול מטוס; מתברר כי החרדים פועלים לטרפוד הצעת החוק משום שרוב תחנות הרדיו הפיראטיות בבעלות ציבור זה
מירב לוי
בגלל הלנת שכר של עובדים זרים; גלמן: תופעת 'סולל בונה' שכיחה בקרב חברות הבניה
הדר פרבר
הערוץ יוצא בקמפיין לפרויקט Y השני, בעלות של כ-500,000 דולר, מבית מקאן אריקסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il