X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הומאנה ורמדיה נטלו אחריות כבר בתחילת הפרשה לנזקים שנגרמו ושילמו מקדמות; 17 תינוקות נפגעו, 2 מתו; ההסכם: במסגרת התביעות שהוגשו נגד רמדיה והומאנה
▪  ▪  ▪

יצרנית מזון התינוקות הגרמנית "הומאנה" מתחייבת לשלם פיצויים בסכום כולל של 100-70 מיליון ש"ח לנפגעי הפורמולה הצמחית של חברת רמדיה הישראלית. כזכור, רמדיה מכרה בישראל תחליף חלב פגום שגרם לפגיעה קשה ב-17 תינוקות, מהם 2 שמתו בגלל הנזק הקשה שנגרם.
עם פרוץ הפרשה, כדי לעצור את ההדרדרות החריפה בעסקיה - הן בישראל והן בעולם, ומתוך אחריות כלפי לקוחותיה, הסכימה הומאנה לשלם מקדמות בגין הנזקים שנגרמו למשפחות.
ההסכם בין הומאנה לרמדיה נחתם בימים אלה. ערוץ 2 שפרסם ראשון במוצ"ש את דבר ההסכם, מסר כי דיווח על ההסכם נמסר לעורכי הדין של המשפחות שנפגעו. בשלב זה לא ברור, האם יסכימו כל המשפחות להסדר זה וכיצד יחולקו הכספים בין המשפחות.
המדובר בהסכם המהווה תקדים חשוב. יצרנית מזון נוטלת אחריות לנזק שגרמה ומסכימה לשלם פיצויים בסכומים משמעותיים למשפחות. על-פי ההערכות, כל משפחה שתינוקה ניזוק תקבל פיצויים בסדר-גודל של מיליוני ש"ח. הפיצויים הגדולים יותר ישולמו למשפחות התינוקות שמתו ול-5-4 מהתינוקות שנפגעו באופן בלתי הפיך.
הפרשה פרצה בערב שבת (יום ו', 7.11.03), בעקבות הנחייה שהוציא משרד הבריאות בישראל: לא להשתמש עוד בתחליף החלב של חברת "רמדיה" על בסיס צמחי. ההחלטה התקבלה בהסכמת חברת רמדיה, שעשתה מאמץ משותף עם מדעני משרד הבריאות, כדי לגלות את הסיבות למחלה.
עורך דינה של חברת רמדיה, ישראל אשל, אמר עם פרוץ הפרשה כי חברת הומאנה הגרמנית הודתה כי הוציאה את ויטמין B1 מהתחליפי חלב האם, מבלי שהודיעה להם על-כך.
תחליף חלב צמחי שימש ו/או משמש מזון בסיסי למאות אלפי תינוקות. הידיעות שפורסמו גרמו לבהלה גדולה בקרב הורי עשרות אלפי תינוקות - שהשתמשו בתחליפי חלב צמחי, הן של חברת רמדיה והן מתוצרת חברות אחרות.
בעקבות החקירות שנערכו על-ידי המשטרה, והבדיקות שנערכו על-ידי משרד הבריאות, נמצא כי 17 תינוקות נפגעו. 2 מהם מתו ככל הידוע מהתחליף הנגוע. הסכמת הומאנה לשלם פיצויים אינה קוטעת את ההליכים הפליליים המתבצעים בישראל.

תאריך:  31/07/2004   |   עודכן:  31/07/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמדיה / Remedia
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
ג'וסף מאסינו בן ה-61, מי שכונה הסנדק האחרון בניו-יורק, הורשע בבית משפט בכל סעיפי האישום נגדו ובראשם חיסולם האכזרי של 7 ממתנגדיו לאורך השנים
גל ברגר
כך עולה מהודעת SOS ששיגר רופא סודני באמצעות האי-מייל לכלי תקשורת ערבי; ; לדבריו, משלחת סורית-סודנית בודדה מחלקה בבית החולים בו הוא עובד, לשם מוזרמות גופות של הרוגים שנפגעו מנשק כימי; סודן נעתרה להחלטת מועצת הביטחון לפרק חוליות הרוצחים במדינה
הדר פרבר
פעילים למען זכויות הסרטנים באנגליה משחררים סרטנים מסירותיהם של מיליוני דייגים באזור
מיכאל דבורין
המתאגרף הפרובוקטיבי בן ה-38 שהיה בעבר הטוב והמפחיד בעולם, הובס בקרב הקאמבק שלו כבר בסיבוב הרביעי בנוק אאוט לאחר שיריבו הבריטי הצליח להלום בו בסדרת אגרופים מרשימה שלא הותירה לו כל סיכוי
מיכאל דבורין
אל-זרקאווי הוא המבוקש מספר אחת בעירק ונחשב לנציג הבכיר של ארגון אל-קאעידה באיזור; את הידיעה על מעצרו דיווח העיתון "אל-סיאסח" שציין כי א-זרקאווי נתפס במבצע משולב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il