X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפגישה השתתפו סגן השר מיכאל רצון, ח"כ מיכאל איתן, מגלי והבה, אתי לבני ואילן ליבוביץ'; ח"כ והבה: הפלשתינים מוכיחים שמדיניות שרון נכונה
▪  ▪  ▪
מיכאל איתן

מיכאל רצון

מגלי והבה

אילן ליבוביץ'

פגישה ראשונה ויוצאת דופן התקיימה יום שישי (30.7.04) בין בכירים ברשות הפלשתינית לחברי כנסת מהקואליציה.
בפגישה שארכה כ-24 שעות והתקיימה במלון בים המלח הושגה הסכמה כמעט היסטורית לפיה הודו הנציגים הפלשתינים שהם מסכימים לעקרונות ישראל בנושא תוכנית ההינתקות.
את הפגישה יזם מכון IPCRI למחקר ומידע ישראלי-פלשתיני (Israel Plestine Center for Research and Information). מכון המחקר מפגיש קבוצות עבודה - פולטיקאים וחברי פרלמנט בנושאים שונים. מטרת הפגישה הפעם היתה לחדש את המגעים ולדון בתוכנית ההינתקות.
מהצד הישראלי השתתפו: סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, ח"כ מגלי והבה (ליכוד), אתי לבני ואילן ליבוביץ' משינוי. חברת הכנסת גילה פינקלשטיין מהמפד"ל ויולי תמיר מהעבודה הוזמנו גם-כן, אך לא יכלו להגיע.
מהצד הפלשתיני השתתפו בפגישה: ממדוח נופל, יועצו האסטרטגי של יו"ר הרשות הפלשתינית יאסר ערפאת, זיאד אבו-זיאד, חבר המועצה המחוקקת הפלשתינית, יועצו של יאסר עבד ראבו, גאיית' אל-עומרי, ד"ר ריאד מלכי והעיתונאים ריאד מאלי ואליאס זנזירי.
בפגישה כאמור, מסרו הפלשתינים כי הם מסכימים ל-4 עקרונות היסוד עליהם החליטה ממשלת ישראל בנושא תוכנית ההינתקות לפיהם: תוכנית ההינתקות תהווה צעד ראשון לשבירת הקיפאון הנוכחי; הפסקת האש תסייע לביצוע תוכנית ההינתקות; הפסקת האלימות - שתשפר את האווירה הכללית וחזרה לשלב המו"מ והדיאלוג שעשוי להוביל לחזרה על-פי לעקרונות מפת דרכים.
עוד הודו הנציגים הפלשתינים, כי ברשות הפלשתינית שורר מרמור וכעס על יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. "יש ביקורת רבה על בכירי ההנהגה ברשות הפלשתינית. הם אמרו שהם יודעים טוב מאד לאיזה מצב הביא אותם ערפאת ומתחו ביקורת יוצאת מן הכלל עליו. מה שהכי חשוב הוא שהם מוכנים לקבל את עקרונות ישראל בנושא ההינתקות", כך לדברי ח"כ והבה.
בתום הפגישה הסכימו הצדדים להמשיך להיפגש בעתיד. ח"כ אילן ליבוביץ' משינוי מסר ל-Nfc, "הפלשתינים הביעו דעותיהם בנושא תוכנית ההינתקות. מה מצבם היום, כיצד הוא עומד להשתפר והיכן ניתן לשתף פעולה ביחד ולהוביל להצלחת תוכנית ההינתקות".
"אנחנו חייבים להיות אופטימיים. הפגישה היא ראשונה מסוגה, זו פעם ראשונה שיש מפגש פוליטיקאים וחברי פרלמנט פלשתינים אחרי תקופה ארוכה. הפלשתינים אמרו מה הם מרגישים ומה חושבים על מה שקורה. יהיו עוד פגישות בהמשך".
ח"כ והבה אמר ל-Nfc כי הסכמת הפלשתינים לעקרונות הממשלה מוכיחה כי מדיניות שרון נכונה: "זוהי הצלחה לקו המדיני שאנו הולכים בו. הפלשתינים מרגישים היום שהם בעצם איבדו ביטחון בכל התחומים ואם לא יכינו ויתכוננו להינתקות הם יהיו המופסדים העיקריים. הצד השני מעוניין שהתוכנית תתבצע, אמנם אחרי 4 שנים יש מידה מסוימת של אי אמון".
לשאלה האם פגישה כזו מוסכמת על ראש הממשלה, אריאל שרון הושב: "אף אחד לא שאל את העמיתים שלהם ואנחנו לא שאלנו את שלנו. למפגש הזה אין התחייבות של אף אחד", נמסר ל-Nfc.

תאריך:  01/08/2004   |   עודכן:  01/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
התובע הכללי ברש"פ בודק טענות לפיהן חברות פלשתיניות מכרו לישראל בטון ששימש לבניית גדר ההפרדה בגדה המערבית; מחומר החקירה עולה, כי בכירים ברשות, בהם שרים העניקו אישור לחברות פלשתיניות לעשות מיליונים מבניית הגדר
רנית נחום-הלוי
שר החוץ של אירן הודה כי אין בכוונת מדינתו להפסיק את ייצור הצנטריפוגות; הסנאט האמריקני קורא להטיל סנקציות על אירן
יואב יצחק
הומאנה ורמדיה נטלו אחריות כבר בתחילת הפרשה לנזקים שנגרמו ושילמו מקדמות; 17 תינוקות נפגעו, 2 מתו; ההסכם: במסגרת התביעות שהוגשו נגד רמדיה והומאנה
מיכאל דבורין
ג'וסף מאסינו בן ה-61, מי שכונה הסנדק האחרון בניו-יורק, הורשע בבית משפט בכל סעיפי האישום נגדו ובראשם חיסולם האכזרי של 7 ממתנגדיו לאורך השנים
גל ברגר
כך עולה מהודעת SOS ששיגר רופא סודני באמצעות האי-מייל לכלי תקשורת ערבי; ; לדבריו, משלחת סורית-סודנית בודדה מחלקה בבית החולים בו הוא עובד, לשם מוזרמות גופות של הרוגים שנפגעו מנשק כימי; סודן נעתרה להחלטת מועצת הביטחון לפרק חוליות הרוצחים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il