X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המינוי אושר בממשלה פה אחד; שנדר שיכהן בתפקיד בשש השנים הקרובות, זכה לשבחים משר המשפטים לפיד שהמליץ על המינוי; שנדר מחליף את ארבל שמונתה לשופטת ביהמ"ש העליון; לפיד: אין במינוי שבא מבחוץ משום ביקורת על ניהול פרקליטות המדינה
▪  ▪  ▪

עכשיו זה סופי. לאחר שהוועדה לאיתור פרקליט המדינה בראשו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז המליצה על מינויו של עו"ד ערן שנדר לתפקיד הפרקליט הבכיר במדינה ברוב של 5 תומכים מתוך 6, אישרה הממשלה היום (א', 1.8.04) פה אחד את המינוי ושנדר ייכנס לתפקידו החל מהיום. אחר הצהרים תיערך לכבודו קבלת פנים חגיגית במשרד המשפטים בהשתתפות צמרת המשפט בישראל.
שר המשפטים יוסף לפיד שהמליץ על מינויו של שנדר בפני הממשלה שיבח את המינוי וציין כי שנדר הוא "משפטן מעולה בעל יושרה וכושר ארגון, שבוודאי ימצאו את ביטויים בדרך שבה ינהיג את הפרקליטות". לפיד הדגיש כי "אין במינוי שבא מבחוץ משום ביקורת על ניהול הפרקליטות, שהיא מערכת מפוארת הנלחמת בשחיתות בפשע המאורגן ובאלימות ותמשיך לעשות כן".
שנדר (53) יחליף בתפקיד את פרקליטת המדינה לשעבר עדנה אבל שמונתה לכהונה כשופטת בבית המשפט העליון.
שנדר, תיק אישי
ערן שנדר. יליד 1951. נשוי, אב לחמישה. ב-1976 סיים לימודי משפטים בלונדון. ב-1981 קיבל רשיון עורך דין.
בשנים 1982-1980 שימש תובע במשטרת ירושלים. ב-1982 מונה לפרקליט בפרקליטות מחוז ירושלים. ב-1991 מונה למנהל המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים. שנדר הקים את המחלקה, ומ-1992 הוא עומד בראשה.
מ-1994 אחראית המחלקה לחקירת שוטרים גם על חקירת חשדות לעבירות פליליות של אנשי שירות הביטחון הכללי, הנוגעות לביצוע חקירה או בקשר לביצוע חקירה. המחלקה לחקירות שוטרים פותחת בחקירות בעקבות תלונות המגיעות אליה מהמשטרה, ממג"ב או מהשב"כ - או מיוזמתה, על-סמך מידע שמגיע ממקורות שונים.
ב-2003 סיים את כהונתו בתפקיד מנהל מח"ש. ביום 22.7.04 נבחר לתפקיד פרקליט המדינה, על-ידי ועדה בראשה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.
עתירה ראשונה לבג"ץ נגד המינוי
בתוך כך הוגשה עתירה ראשונה נגד מינויו של שנדר זמן קצר לפני שאושר מינויו בממשלה על-ידי בן זוגה של סגן ניצב אהובה תומר שהושעתה מעבודתה במשטרה כמפקדת משטרת נהריה, בתקופה בה כיהן שנדר כראש מח"ש שתחת הנהגתו ניהלה חקירה מקיפה כנגד סגן ניצב תומר ובן זוגה בחשד לקבלת כספים במרמה, שימוש לרעה בסמכות ועוד.
בן זוגה של תומר דרש בעתירתו לעכב את מינויו של שנדר בטענה כי המדובר במינוי לא ראוי. יצויין כי תומר זוכתה לאחרונה מכתב האישום החמור שהוגש כנגדה, דבר שמדגיש לדעת העותר את חומרת התנהגותה של מח"ש ושל מי שעמד בראשה באותה עת, פרקליט המדינה החדש ערן שנדר.
כך או כך, נראה כי כניסתו של שנדר לתפקיד מסמלת תחילתו של עידן חדש בפרקליטות המדינה, ומה שהיה כבר לא יחזור על עצמו. לכך, כך נראה, מסכימים כולם, גם אלו שתמכו במינוי וגם אלו שהתנגדו לו.

תאריך:  01/08/2004   |   עודכן:  01/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
התוכנית הוצגה בישיבת הממשלה; בשלטון המקומי מבהירים כי הם ערוכים לספק את השירות כבר ב-1 בספטמבר בכל כמות שתוגדר ע"י הממשלה; מחיר ארוחה ינוע בין 7.08 ש"ח ל-8.73 ש"ח
הדר פרבר
פונה בבקשה להסיר את תמיכתה של חברת קוקה-קולה באירועים בחוף ניצנים; האוכלוסייה מפחידה את צבי הים - ההולכים ונכחדים; החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בתגובה: הקפדנו על כל האישורים
גלית יצחק
מאות מעובדי מעבדות קופ"ח כללית יפגינו מול בניין הקופה בת"א, במחאה על איחוד מעבדות ופגיעה במבוטחים; לדבריהם, העברת הבדיקות לראש העין עשויה לפגוע במיידיות, בסיכון ביטחוני ובטיחותי ואף טוענת כי אין כלל חסכון כלכלי
הדר פרבר
המתמודדים, שיתחרו בקבוצות של שלושה חברים, בגילאי 14-18, יפגינו בפעילויות שונות את יכולתם לשכנע את הצופים בבית ואת גולשי האינטרנט, מדוע יש לבחור בהם לצאת למסע הקראוונים המוטרף של פאנטה באירופה
הדר פרבר
אסייג חוגג די. וי. די זהב על מכירת 20 אלף עותקים; ימשיך בפינתו בתוכנית של יאיר לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il