X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשב הכללי במשרד האוצר קובע: חלק מהירידה נובע מהשביתה המתמשכת בנמלים; מנתוני האוצר עולה, כי בסך הכל גבתה המדינה מתחילת השנה 87.7 מיליארד ש"ח במיסים, עלייה ריאלית של כ-7%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד
▪  ▪  ▪

על-פי אומדנים ראשונים של ביצוע התקציב, שנערכו באגף החשב הכללי במשרד האוצר בחודש יולי 2004, נרשם גירעון בפעילותה הכוללת של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) בסך של מילארד ו-41 מיליון שקלים. מתחילת השנה הגרעון הכולל של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) מסתכם בכ-8 מיליארד ו-363 מיליון ש"ח.
על-פי אומדנים אלה, בחודש יולי היה גירעון בפעילותה המקומית של הממשלה (ללא מתן אשראי נטו) בסך של מיליארד ו-67 מיליון ש"ח. לעומת זאת, בפעילות הממשלה בחו"ל בחודש יולי 2004 היה עודף של 26 מיליון ש"ח.
מימון
בחודש יולי מומנה פעילות הממשלה על-ידי גיוס הון בחו"ל נטו בסך של 544 מיליון ש"ח, גיוס הון מקומי נטו שלילי בסך של 481 מיליון ש"ח, הכנסות הון נטו שלילי בסך של 161 מיליון ש"ח (החזר לחברת "אל-על") וירידה ביתרות הבנקים בסך של מיליאד ו-103 מיליון ש"ח.
עוד עולה מהנתונים, כי בחודש יולי 2004, הסתכמו הכנסות המדינה ממסים בכ-13 מיליארד ש"ח ירידה ריאלית של כ-4% לעומת החודש המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכמה הגבייה בכ-87.7 מיליארד ש"ח, נתון המהווה עלייה ריאלית של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בין הסיבות לירידה זו, ניתן למנות את השיבושים בנמלי הים, שלהערכת כלכלני האוצר, הקטינו את גביית המיסים בחודש יולי בכ-150 מיליון ש"ח.
יחד עם זאת, בשיעורי מס אחידים, דהיינו בניכוי שינויי החקיקה, הפרשי עיתוי של החזרי המס והשביתה בנמלים, גביית המיסים בחודש יולי 2004 נשארה ללא שינוי ריאלי לעומת חודש יולי אשתקד.
מכל מקום מדגיש דוח האוצר, בסיכום שבעת החודשים הראשונים של שנת 2004, הסתכמה גביית המיסים בסך הכל בכ-87.7 מיליארד ש"ח, שהיא עלייה ריאלית של כ-7%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת ועוד, על בסיס שיעורי מס אחידים, הגבייה מתחילת השנה עלתה בשיעור ריאלי של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין
גביית האגף בחודש יולי 2004 הסתכמה בכ-7.1 מיליארד ש"ח, ירידה ריאלית של כ-2% לעומת החודש המקביל אשתקד. בשיעורי מס אחידים, הכנסות האגף עלו החודש בשיעור ריאלי של כ-1%.
בחודש ינואר 2004, נכנסה לתוקף ההפחתה השלישית בשיעורי מס הכנסה על עבודה במסגרת הרפורמה הרב שנתית במס הכנסה. כמו כן, הוחלט להפחית את נטל המס על בעלי הכנסות בינוניות. כתוצאה מהפחתות אלו, נטל המס על ההכנסות מעבודה יקטן השנה בהיקף שיא של כ-3.9 מיליארד ש"ח.
מתחילת השנה, גבה האגף כ-47 מיליארד ש"ח, עלייה ריאלית של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על בסיס שיעורי מס אחידים, הגבייה מתחילת השנה עלתה אף היא בשיעור ריאלי של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
נתון זה הוא בהגדרות תקציב המדינה. בהגדרות האגף, הסתכמה הגבייה בכ-48 מיליארד ש"ח (מקור השוני בין שתי ההגדרות נובע מההפרשה לקרן פיצויים ומהפרשי עיתוי).
הכנסות אגף המכס ומע"מ
גביית האגף בחודש יולי 2004, הסתכמה בכ-5.6 מיליארד ש"ח, ירידה ריאלית של כ-6% לעומת החודש המקביל אשתקד. בשיעורי מס אחידים, גביית האגף בחודש יולי 2004 נמוכה ריאלית בכ-1%, לעומת החודש המקביל בשנת 2003.
מתחילת השנה, גבה האגף כ-38.2 מיליארד ש"ח, עלייה ריאלית של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על בסיס שיעורי מס אחידים, הגבייה מתחילת השנה עלתה בשיעור ריאלי של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
העלייה בגביית האגף נבעה מגידול בצריכה ובייבוא, והיא הושגה על רקע של הפחתת שיעור המע"מ ב-1% והפחתות בשיעורי מס קנייה ומכס.
הכנסות מאגרות משרדי הממשלה
בחודשים ינואר-יולי 2004, הסתכמו ההכנסות מאגרות בכ-2.5 מיליארד ש"ח, עלייה ריאלית של כ-10% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2003.

תאריך:  01/08/2004   |   עודכן:  01/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
פסטיבל יין ראשון מסוגו יתקיים במוזיאון ישראל בירושלים, בשבוע השני של חודש אוגוסט
גלית יצחק
זאת למרות דיווח של רשות שדות התעופה על ירידת תנועת הנוסעים בחודש יולי; עיקר הביקושים לטיסות התרכזו בימי חמישי וראשון
הדר פרבר
האיצטדיון שנבנה תחת שלטונו של היטלר שופץ ובהשקעה של 293 מיליון דולר
גלית יצחק
הרשות הלאומית למלחמה בסמים, משרד הבריאות והמשטרה יצאו במבצע לטיפול במכורים לסמים בלוד; אותרו מספר נרקומנים המוכנים להיכנס למסלול גמילה בקהילה הטיפולית בתמרה
מחלקה ראשונה
ביולי נרשמו כ-780 פניות וכ-6,000 תגובות לתלונות, לעומת כ-600 פניות וכ-4,000 תגובות לתלונות ביוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il