X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טום רידג': בידינו מידע אמין וממוקד על כוונות לפגע ביעדים מסחריים וכלכליים בניו יורק, ניו ג'רסי ו-וושינגטון; הוא סירב לחשוף את מקור המידע וקרא לציבור להמשיך בשגרת חייו; הכוננות בוושינגטון עולה ל"כתום"
▪  ▪  ▪
לא להיכנס לפאניקה. השר רידג' [צילום: AP]

בניין קרן המטבע הבינ"ל בוושינגטון

בניין סיטיקורפ בניו יורק

השר לביטחון פנים של ארה"ב, טום רידג', הודיע הערב (יום א', 1.8.04) במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך, כי "מידע אמין וממוקד שהתקבל ממקורות רבים", מצביע על-כך שארגון הטרור העולמי אל-קאעידה מתכנן לתקוף יעדים מסחריים וכלכליים, ובהם: הבנק העולמי ובניין הקרן העולמית בוושינגטון, בורסת וול סטריט ובניין "סיטיקורפ" בניו-יורק ובניין "פרודנשייל" במדינת ניו ג'רזי.
בשל כך, הודיע רידג', הכוננות בבירה וושינגטון מועלית מרמה של "מוגברת" (צהוב) לרמה של "גבוהה" (כתום), ומושווית בכך לרמה בה נמצאת ניו-יורק מאז הפיגוע במגדלי התאומים. הנשיא בוש אישר את המהלך לאחר שהשתכנע כי המידע המודיעיני הוא "איכותי". לדברי רידג', זו הפעם הראשונה שרמת הכוננות משתנית בצורה ממוקדת כל כך, שכן עד כה היא שונתה באזורים כלליים ולא במוסדות ספציפיים.
במסיבת העיתונאים שכינס, אמר השר לביטחון פנים, כי "יש לנו מידע מדוייק היכן אל-קאעידה רוצה לתקוף. העלאת רמת הכוננות תאפשר להגביר את הפיקוח על מבנים אלו ולהגביר את העירנות של אנשי החוק ושל האזרחים... הדרך הסבירה בה יתקפו היא באמצעות משאית או מכונית תופת".
עם זאת, ציין רידג' כי "אין לנו מידע על-כך שההתקפה היא ודאית, אבל בהתחשב בדיוק ובאיכות של המידע, היה מקום לנקוט צעדים".
מידע ברמת פירוט שלא נראתה כמוה
השר סירב לחשוף את מקורות המידע, אולם גורם מודיעיני במשרד לביטחון פנים אמר, כי התכנון הקפדני כולל פירוט על רמת האבטחה בתוך ומסביב לבניינים אלה; זרימת הולכי הרגל באזור; המקומות הטובים ביותר לסיור מקדים לפיגוע; כיצד ליצור קשר עם עובדים במוסדות אלה; התשתית של הבניינים; דפוסי התנועה באזור; מיקומי בתי החולים ותחנות המשטרה באזור והימים בשבוע בהם האבטחה בבניינים אלה רופפת יותר.
כדי להמחיש את רמת המידע שהושג, ציין הגורם האנונימי כי מספר דוגמאות של מידע שיורטו: מספר הולכי הרגל בכל מדרכה בדקה הוא 14, ו-28 בשני צידי הכביש; כמה סוגים של חומר נפץ לא יגיעו לטמפרטורה מספיקה בזמן הפיצוץ כדי להתיך את הפלדה; התשתית של כמה מהמבנים יכולה למנוע מהם להתמוטט בזמן פיצוץ.
הגורם ציין, כי בכל 24 השנים בהן הוא עוסק במודיעין, לא נתקל ברמה כזו של מידע יוצא-דופן. דוברת מטעם הבית הלבן הסכימה לומר, כי מדובר במידע מודיעיני "חדש מאוד, שנתקבל ב-72 השעות האחרונות".
הבניינים סמוכים לבית הלבן
סביב הבניינים האמורים שבהם עדיין אין מחסומים הוצבו כעת מחסומים, המונעים מכלי רכב לא מאושרים להתקרב אליהם. בנוסף, הוגברה השמירה בחניונים והודק הפיקוח על הולכי הרגל הפוקדים את הבניינים.
מטה הבנק העולמי ובניין קרן המטבע העולמית שוכנים במרכז ה"סיטי" של וושינגטון הבירה, בסמוך לבית הלבן. באזור המקיף את הבית הלבן ממילא אין אפשרות כניסה לכלי רכב, וכעת ייתכן שייחסמו רחובות נוספים באזור.
רידג' קרא לעובדים בבניינים האמורים לבוא לעבודה כרגיל ביום שני [יום ראשון הוא יום מנוחה בארה"ב; נ.ש.] ולהישמע להוראות קציני הביטחון בבניינים. לדבריו, הוא מקווה שהציבור יבין שלמרות שהמידע מעורר החרדה, אין לאפשר לאיומי הטרור לשבש את שגרת החיים והעבודה באמריקה.
יש לציין, כי רמת הכוננות "כתום" הוכרזה רק במוסדות אלה (ובכל מדינת ניו-יורק, כאמור), אולם ביתר האזורים היא נשארת כמו שהיא.

תאריך:  01/08/2004   |   עודכן:  01/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
שרון נפגש בצהריים (יום א') עם השרים לפיד ופורז והודיע להם על החלטתו; השניים הודיע בתגובה: אם יהדות התורה תצורף, שינוי תפרוש מהקואליציה
יואב יצחק
מהחקירה עולה, כי מצרים היא שעמדה על הכנסת קבוצת מרחב לעיסקה; אלי לנדאו הוזמן למצרים ודחה את ההזמנה; שבתי שביט נשכר, לדבריו, כדי לשמש "פסיכיאטר" לצדדים
מיכאל דבורין
אולמרט הדגיש כנקודת מוצא קיומו של אופק מדיני ומציע מעבר לתקציב דו-שנתי 2006-2005; עוד מוצע לדחות את אישור התקציב עד לסיום הליך השקיפות ולהקים ועדת שרים לענייני תקציב המדינה בראשות שר האוצר; באוצר מגיבים: לטענות אולמרט אין שחר
מיכאל דבורין
שר הרווחה דיבר בישיבת הממשלה שדנה היום בשינויים המבניים שמציע האוצר בתקציב שנת 2005; אורלב הביע את התנגדותו להצעת משרד האוצר להפחית שוב את דמי הביטוח הלאומי ממעסיקים והזהיר את השרים מההשלכות החמורות לדבריו מצעד זה
נועם שרביט
פרקליט המדינה הנכנס משדר מסר ברור, כי לא יהיו פשרות בכל הנוגע לעבירות צווארון לבן, קשרי הון ושלטון ומודיע כי יושם דגש גל על המאבק בעבירות רכוש ואלימות; לפיד: יש לשכוח את התקופה שעברנו לאחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il