X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארקיע רכשה בעבר 18 מטוסי בואינג מ'קנדיאן איירליינס' שנרכשה ע"י 'אייר קנדה', שמצויה בהליכי הגנה בפני נושים; חלק מהמטוסים נמכרו וחלקם הוכחרו בחזרה ל'אייר קנדה', ההלוואות בגינם נפרעו כולן כבר בתום 5 שנים; תזרים המזומנים בעסקה: 51.7 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

'כנפיים - אחזקות ארקיע בע"מ' דיווחה אמש (א', 1.8.04) לבורסה לניירות ערך בתל אביב, כי "ארקיע" מכרה לגוף פיננסי בינלאומי את זכויותיה לתביעה כנגד "אייר קנדה", במסגרת הליך ההגנה בפני נושים המתנהל בבית המשפט בקנדה, תמורת סכום במזומן של 7 מיליון דולר.
לאחרונה, תמכה "ארקיע" בתוכנית ההבראה של "אייר קנדה", שהעניקה לה זכות לקבל בעתיד, במועד שטרם נקבע, מניות ואופציות של "אייר קנדה" בתמורה לחוב הבלתי מובטח, בשיעור כפי שייקבע על-ידי בית המשפט. אולם, לאור אי הוודאות בדבר שיעור המניות שיתקבלו ביחס לחוב, מועד חלוקתן ואפשרות מימושן או שוויין העתידי, בחרה "ארקיע" להתקשר עם גוף שלישי למכירת זכויות התביעה תמורת 7 מיליון דולר אמריקני.
בשנים 1995-1996 רכשה "ארקיע" 18 מטוסי בואינג 200-737 מ"קנדיאן איירליינס" (שנרכשה על-ידי "אייר קנדה") תמורת סכום של כ-100 מיליון דולר, שנתקבלו במימון בנקאי מלא, והחכירה אותם בחזרה ל"אייר קנדה" לתקופה ראשונית של 6 שנים.
ההלוואות בגין המטוסים נפרעו במלואן כבר לאחר 5 שנים ובמהלך השנים נמכרו 8 מטוסים ונעשו הסדרים להמשך החכרת יתר המטוסים.
בחודש אפריל 2003, הכריזה "אייר קנדה" על כניסתה להליך הגנה בפני נושים ובעקבותיו עודכנו הסכמי החכירה של 10 המטוסים ול"ארקיע" נשמרה הזכות לתבוע, במסגרת ההליך המשפטי בקנדה, את הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מההליך.
מנכ"ל "ארקיע", פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, אמר כי כיום, כאשר עיסקת אייר קנדה עומדת בפני סיום, ניתן לראות את ההישג הכלכלי הגלום בעיסקה לאורך השנים, המסתכם עד היום בתזרים מזומנים נקי של 51.7 מיליון דולר, וזאת בנוסף לשווי של המטוסים אשר נותרו בבעלות "ארקיע".
סך ההכנסות מדמי חכירה, מכירת המטוסים ומכירת זכויות התביעה הסתכמו עד היום בסך 173.4 מיליון דולר, כאשר עלות המטוסים והריבית בגין ההלוואות הסתכמו בסך 121.7 מיליון דולר. ברשות ארקיע נותרו כיום 10 מטוסים העומדים להחזרה מ"אייר קנדה" החל מחודש ספטמבר 2004 ועד סוף שנה זו. ארקיע פועלת למכירת המטוסים או להחכרתם מחדש.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
חבר הכנסת עזמי בשארה במאמר בעיתון מצרי: "מרבית הקבוצות הפלשתיניות החמושות אינן מעורבות בשחיתות"; "אסור להוציא את ארגוני ההתנגדות אל מחוץ לחוק"; "יש להקים מסגרת פוליטית מאוחדת הפועלת לצידה של הרשות הפלשתינית"
נועם שרביט
כך השיב היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד דורון אבני, לעו"ד אברהם לנדשטיין מת"א, שביקש לבחון את הסוגיה; טרם נתקבלה תשובת היועץ מזוז לפנייה; אבני: בעצם חקירתו של מימן אין כדי להקים ניגוד עניינים בפעילותו בערוץ 10
נועם שרביט
קונסול ישראל בניו-יורק שהתפוטר שיגר מברק לעובדי משרד החוץ, בו הוא תוקף את שר החוץ, אותו כינה "מדינאי צ'רצ'יליאני"; פנקס: אין אומר על שלום "מכל מלמדי השכלתי"?; משרד החוץ: מעניין שלפני שפוטר לא היו לו טענות
קריות באינטרנט
במהלך ישיבה של חברי הוועדה לתכנון ובניה בקריות התפרץ בצעקות ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, לעברו של יו"ר הוועדה, ראש עיריית קריית ים שמואל סיסו ולטענת הנוכחים זרק לעברו בקבוק מיץ; צורי בתגובה: "לא זרקתי שום דבר"
סוכנויות הידיעות
טום רידג': בידינו מידע אמין וממוקד על כוונות לפגע ביעדים מסחריים וכלכליים בניו יורק, ניו ג'רסי ו-וושינגטון; הוא סירב לחשוף את מקור המידע וקרא לציבור להמשיך בשגרת חייו; הכוננות בוושינגטון עולה ל"כתום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il