'כנפיים - אחזקות ארקיע בע"מ' דיווחה אמש (א', 1.8.04) לבורסה לניירות ערך בתל אביב, כי "ארקיע" מכרה לגוף פיננסי בינלאומי את זכויותיה לתביעה כנגד "אייר קנדה", במסגרת הליך ההגנה בפני נושים המתנהל בבית המשפט בקנדה, תמורת סכום במזומן של 7 מיליון דולר.
לאחרונה, תמכה "ארקיע" בתוכנית ההבראה של "אייר קנדה", שהעניקה לה זכות לקבל בעתיד, במועד שטרם נקבע, מניות ואופציות של "אייר קנדה" בתמורה לחוב הבלתי מובטח, בשיעור כפי שייקבע על-ידי בית המשפט. אולם, לאור אי הוודאות בדבר שיעור המניות שיתקבלו ביחס לחוב, מועד חלוקתן ואפשרות מימושן או שוויין העתידי, בחרה "ארקיע" להתקשר עם גוף שלישי למכירת זכויות התביעה תמורת 7 מיליון דולר אמריקני.
בשנים 1995-1996 רכשה "ארקיע" 18 מטוסי בואינג 200-737 מ"קנדיאן איירליינס" (שנרכשה על-ידי "אייר קנדה") תמורת סכום של כ-100 מיליון דולר, שנתקבלו במימון בנקאי מלא, והחכירה אותם בחזרה ל"אייר קנדה" לתקופה ראשונית של 6 שנים.
ההלוואות בגין המטוסים נפרעו במלואן כבר לאחר 5 שנים ובמהלך השנים נמכרו 8 מטוסים ונעשו הסדרים להמשך החכרת יתר המטוסים.
בחודש אפריל 2003, הכריזה "אייר קנדה" על כניסתה להליך הגנה בפני נושים ובעקבותיו עודכנו הסכמי החכירה של 10 המטוסים ול"ארקיע" נשמרה הזכות לתבוע, במסגרת ההליך המשפטי בקנדה, את הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מההליך.
מנכ"ל "ארקיע", פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, אמר כי כיום, כאשר עיסקת אייר קנדה עומדת בפני סיום, ניתן לראות את ההישג הכלכלי הגלום בעיסקה לאורך השנים, המסתכם עד היום בתזרים מזומנים נקי של 51.7 מיליון דולר, וזאת בנוסף לשווי של המטוסים אשר נותרו בבעלות "ארקיע".
סך ההכנסות מדמי חכירה, מכירת המטוסים ומכירת זכויות התביעה הסתכמו עד היום בסך 173.4 מיליון דולר, כאשר עלות המטוסים והריבית בגין ההלוואות הסתכמו בסך 121.7 מיליון דולר. ברשות ארקיע נותרו כיום 10 מטוסים העומדים להחזרה מ"אייר קנדה" החל מחודש ספטמבר 2004 ועד סוף שנה זו. ארקיע פועלת למכירת המטוסים או להחכרתם מחדש.