X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרויס מציגה המלצות שקיבלה מאישים עימם הייתה בקשרים מקצועיים בארץ ובעולם; פרופסור מארווין קאלב, יועץ בכיר לנשיא ארה"ב כתב - "מבריקה, בעלת מרץ רב, ומסורה ביותר"
▪  ▪  ▪

עופרה פרויס, דוברת בנק הפועלים, נפסלה על-ידי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה מלשמש בתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק במקום אלון פנקס.
הוועדה, בראשותו של נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, טענה כי פסלה את פרויס מאחר ואינה בעלת די ניסיון מדיני וכישורים הנדרשים לתפקיד. יחד עם זאת קבעה הוועדה, כי פרויס תוכל למלא תפקיד של קונסול כללי או ראש נציגות אחרת במקומות שונים בעולם.
לטענת פרויס, מועמדותה נפסלה כתוצאה משיקולים זרים ובלתי ענייניים. פרויס הגיבה בתקיפות לפסילה: "צר לי על החלטת הוועדה ואני חולקת על הנימוקים שהוועדה מביאה להחלטה. ניסיוני המדיני רב - דוברת משלחת באו"ם בתקופת מלחמת המפרץ, קצינת קישור לממלכת ירדן ומלאתי שליחויות מדיניות רגישות מטעם אישים ישראליים רמי מעלה. השכלתי - תואר מוסמך (בהצטיינות) במנהל ציבורי מאוניברסיטת הווארד, בהתמקדות על תקשורת".
פרויס ציינה כי האישים עימם הייתה בקשרים מקצועיים בארץ ובעולם חושבים, כי היא מתאימה ביותר לתפקיד זה. לביסוס עמדתה הציגה המלצות בהם הצטיידה מראש:
- בוב סימון - כתב בכיר של CBS ששירת שנים רבות בישראל - "התרשמתי מאד מכושר השכנוע שלה. לדעתי היא דוברת מצויינת למען מדינת ישראל".
- מורט צוקרמן - יו"ר ועידת הנשיאים והמו"ל של U.S News and Would Report והעיתון New York Daily News כתב - "בעלת הבנה חדה ביחסי ישראל ארה"ב, מבריקה, חרוצה ביותר ובקיאה מאד גם בפרטים וגם בנושאים הרחבים".
- פרופ' מארווין קאלב, כתב ועורך בכיר ברשת CBS, יועץ בכיר לנשיא ארה"ב, וראש התוכנית לשעבר לתקשורת ופוליטיקה בבית-הספר למימשל ע"ש קנדי באוניברסיטת הרווארד - כתב: "מבריקה, בעלת מרץ רב, ומסורה ביותר... לדעתי, היא מייצגת את הטוב ביותר שישראל יכולה להפיק; היא אוהבת את ארצה ומוצאת דרכים יצירתיות להרחיב את השלום השביר והרופף הקיים כרגע".
פרויס אמרה עוד, כי "הוועדה ניצלה משפט אחד שאמרתי, שבו ציינתי 'שכמו כל אדם, יש מקום לשפר טכניקות'. דבר זה נכון לגבי כל אדם שמוטל עליו תפקיד חדש. את המשפט הזה ניצלה הוועדה ביודעין ומתוך כוונה ברורה לפסול אותי".
"לצערי איני יכולה להשתחרר מההרגשה, על-פי האופן והסגנון של השאלות שנשאלתי על-ידי חברי הועדה, שמועמדותי נפסלה עוד לפני שהופעתי בוועדה כתוצאה משיקולים זרים, בלתי עניינים שנקבעו מראש ובראשם עובדת היותי אשה ואם חד-הורית".
פרויס משמשת דוברת בנק הפועלים מזה קרוב לשנה. היא שימשה קודם לכן כחברת הנהלה ודוברת חברת סלקום במשך חמש וחצי שנים, שימשה יועצת התקשורת של בנימין בן-אליעזר בתקופה שבה כיהן כשר הבינוי והשיכון, דוברת משלחת ישראל באו"ם ויועצת התקשורת של שגריר ישראל דאז באו"ם, יורם ארידור.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
464 גופות שחורות חולצו ממרכז מסחרי שהכיל מסעדות, סופרמרקט וחניון תת קרקעי; המתים נמצאו כשהם ישובים ברכביהם וחבוקים עם יקיריהם
עומר כרמון
מרכז שמעון ויזנטל דורש מנשיא מצרים לגנות כתבת תחקיר בת שני חלקים שפורסמה בעיתון מפלגתו; שם הכתבה: "השקר בנוגע לשריפת היהודים" - טוענת כי היהודים לא הומתו בתאי הגזים במהלך מלחמת העולם השנייה
נועם שרביט
ארקיע רכשה בעבר 18 מטוסי בואינג מ'קנדיאן איירליינס' שנרכשה ע"י 'אייר קנדה', שמצויה בהליכי הגנה בפני נושים; חלק מהמטוסים נמכרו וחלקם הוכחרו בחזרה ל'אייר קנדה', ההלוואות בגינם נפרעו כולן כבר בתום 5 שנים; תזרים המזומנים בעסקה: 51.7 מיליון דולר
עומר כרמון
חבר הכנסת עזמי בשארה במאמר בעיתון מצרי: "מרבית הקבוצות הפלשתיניות החמושות אינן מעורבות בשחיתות"; "אסור להוציא את ארגוני ההתנגדות אל מחוץ לחוק"; "יש להקים מסגרת פוליטית מאוחדת הפועלת לצידה של הרשות הפלשתינית"
נועם שרביט
כך השיב היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד דורון אבני, לעו"ד אברהם לנדשטיין מת"א, שביקש לבחון את הסוגיה; טרם נתקבלה תשובת היועץ מזוז לפנייה; אבני: בעצם חקירתו של מימן אין כדי להקים ניגוד עניינים בפעילותו בערוץ 10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il