X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ פינס: מדובר באם כל הזיגזגים וכל הפליק פלאקים לאחור

לפיד: אני לא מרגיש נוח; יהדות התורה - הרע במיעוטו

התנאי החדש: שלא יהיו לשון מאזניים; ההודעה עומדת בסתירה להתחייבותם כלפי בוחרי שינוי והציבור; ח"כ רביץ דורש התנצלות; סקר Nfc: כמעט 40% קובעים - לפיד רוצה ממשלה בלי החרדים "בגלל שהוא גזען"
▪  ▪  ▪

בכירי שינוי - שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד ושר הפנים אברהם פורז, הסירו את התנגדותם לצירוף יהדות התורה לממשלה, וזאת בעקבות עמדתו של ראש הממשלה אריאל שרון, לפיה הוא נחוש בדעתו לצרף את יהדות התורה, גם במחיר פרישת שינוי מהממשלה [ראו קישור].
לפיד ופורז הודיעו לכמה גורמים, ובהם לראש הממשלה, כי בנסיבות אלה יהיו מוכנים לצירוף יהדות התורה, ובלבד שקודם לכן תושג קואליציה יציבה ובה תהיה חברה מפלגת העבודה. התנאי החדש שהעלו: שיהדות התורה לא תהא לשון מאזניים.
[סקר Nfc: כמעט 40% קובעים - לפיד רוצה ממשלה בלי החרדים "בגלל שהוא גזען". בסקר השתתפו עד כה 4729 איש].
פורז, שהתבקש להסביר את נסיגת שינוי מעמדתה העקרונית - "בלי חרדים" בממשלה, אמר הבוקר בראיון לרשת ב', כי אכן שינוי מסכימה עתה לשינוי קל בעמדותיה. יחד עם זאת, הדגיש, שינוי תעמוד על כך שיהדות התורה לא תהא לשון מאזניים בממשלה.
פורז ציין, כי עמדתה של שינוי נגד כניסת החרדים לא היתה בשל שינאת חרדים, אלא מתוך הבנה לפיה ממשלה עם החרדים - כשהם מהווים לשון מאזניים - לא תוכל ליישם את המדיניות החברתית והמדינית שבה דוגלת שינוי.
התקפלות שינוי בכלל ועמדתם החדשה של לפיד ופורז בפרט, מעוררים הבוקר גיחוך בקרב גורמים רבים, ובמיוחד בקרב הסיעות החרדיות. ח"כ אברהם רביץ, יו"ר סיעת יהדות התורה, שהתבקש להגיב על דבריו של פורז, אמר כי שינוי חייבת עתה הסבר והתנצלות, לא רק בפני המפלגות החרדיות - על שהחרימה ופסלה אותן, אלא בפני ציבור בוחריה. רביץ אמר, כי מלכתחילה לא האמין ששינוי תוותר על ישיבה בממשלה, שכן מי שמכיר את אנשיה יודע שהם לא יוותרו כל כך מהר על כסאות.
רביץ אמר עוד, כי הוא אינו רוצה לבזות את שינוי וראשיה, אך הוא עומד על כך שהם יצהירו שהם רואים בציבור החרדי ציבור לגיטימי לשבת עימו בממשלה. הוא הדגיש, כי על מפלגת שינוי לפתוח עכשיו "דף חדש" ולשפר את היחסים עם המפלגות החרדיות. רביץ ציין, כי בממשלה שבה חברה שינוי, תעמוד יהדות התורה על קבלת תיקים בממשלה, כדי שהיא - יהדות התורה, תוכל לקדם את מטרותיה.
בתגובה להודעת סיעת שינוי, אומר ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, "מדובר באם כל הזיגזגים וכל הפליק פלאקים לאחור. שינוי מפרה בבוטות את ההתחייבות הראשית שלה לציבור".
יחד עם זאת, מציין ח"כ פינס כי הוא בעד "הזיג זג" הזה, משום שיציאה מרצועת עזה חשובה יותר מעקרון של ישיבה עם חרדים בממשלה. "אם שינוי תצא מהממשלה ובמקומה יצורפו ש"ס ויהדות התורה לא תהיה יציאה מעזה. הלקח לשינוי - לא לקחת התחייבויות פופוליסטיות שטובות למערכת בחירות. זה יחזור אליכם כבומרנג", אומר פינס.
לפיד: יהדות התורה - הרע במיעוטו
לפיד התראיין הבוקר לקול ישראל, בעקבות הסכמתו לשבת בממשלה אחת עם יהדות התורה, ואמר בין השאר, כי הממשלה שתמיד רצה בנוייה מ-העבודה, הליכוד ושינוי. יחד עם זאת: "לקבל את זה נטו אי אפשר, כי שרון לא מצליח להעביר את זה בליכוד, ואז הברירה היא להישאר באופוזיציה. כל מה שהשגנו עד עתה יירד לטמיון, המאבק על ההינתקות ייחלש...", אמר לפיד.
בהתייחסו למלפגה דתית נוספת, אמר לפיד: "ש"ס הרבה יותר מיליטנטים מיהדות התורה, הם השחיתו לחלוטין את מערכות השלטון, כך שאם יש לי קושי רב לשבת עם יהדות התורה, זה ניחא לעומת הרעיון של לשבת עם ש"ס ולהיכנע לתכתיבים כמו של אלי ישי. אין לזה שום קשר עם העובדה שהם מזרחיים".
"אני בטוח שיהיו חברי שינוי שיתרעמו, גם אני לא מרגיש עם זה נוח. זו לא החלטה קלה. עד עכשיו כל מה שעשינו עמד במבחן של כל ההבטחות (לבוחרים). אם הייתי פורש מהממשלה אז הייתי ראש האופוזיציה, זה כיסא לא פחות חשוב משר המשפטים... לכן הפואנטה היא לא לשמור על הכיסאות. אלא הפואנטה היא להחליט החלטות מדיניות מתוך כורח מדיני והגיוני... זה לא קל לי וזה ויתור על אגו".
לפיד הסכים כי אלו ימים לא כל כך טובים למפלגה, אך אמר כי אינו מוכן לשבת עם ש"ס ויהדות התורה, אלא רק עם יהדות התורה: "היא בעיניי הרע במיעוטו, וגם זה רק בתנאי שהעבודה בפנים. רה"מ לדעתי שמח מאוד לשמוע על הוויתור שלנו".

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פרויס מציגה המלצות שקיבלה מאישים עימם הייתה בקשרים מקצועיים בארץ ובעולם; פרופסור מארווין קאלב, יועץ בכיר לנשיא ארה"ב כתב - "מבריקה, בעלת מרץ רב, ומסורה ביותר"
עומר כרמון
464 גופות שחורות חולצו ממרכז מסחרי שהכיל מסעדות, סופרמרקט וחניון תת קרקעי; המתים נמצאו כשהם ישובים ברכביהם וחבוקים עם יקיריהם
עומר כרמון
מרכז שמעון ויזנטל דורש מנשיא מצרים לגנות כתבת תחקיר בת שני חלקים שפורסמה בעיתון מפלגתו; שם הכתבה: "השקר בנוגע לשריפת היהודים" - טוענת כי היהודים לא הומתו בתאי הגזים במהלך מלחמת העולם השנייה
נועם שרביט
ארקיע רכשה בעבר 18 מטוסי בואינג מ'קנדיאן איירליינס' שנרכשה ע"י 'אייר קנדה', שמצויה בהליכי הגנה בפני נושים; חלק מהמטוסים נמכרו וחלקם הוכחרו בחזרה ל'אייר קנדה', ההלוואות בגינם נפרעו כולן כבר בתום 5 שנים; תזרים המזומנים בעסקה: 51.7 מיליון דולר
עומר כרמון
חבר הכנסת עזמי בשארה במאמר בעיתון מצרי: "מרבית הקבוצות הפלשתיניות החמושות אינן מעורבות בשחיתות"; "אסור להוציא את ארגוני ההתנגדות אל מחוץ לחוק"; "יש להקים מסגרת פוליטית מאוחדת הפועלת לצידה של הרשות הפלשתינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il