X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה בסקר שיוגש לנשיא לרגל ט"ו באב מטעם ארגון רבני "צהר"; 85% מהמשיבים נישאו באמצעות מוסד הרבנות
▪  ▪  ▪

יוזמות חדשות לפתיחת אפשרויות נישואין אחרות מאלו הקיימות כיום במדינת ישראל בדמות חוק הנישואין והגירושין, ניסיונות שונים לחוקק חוקים ואווירה ציבורית אשר תומכת בהם, הביאו את ארגון רבני צהר לבדוק את הלך הרוח האמיתי הקיים בציבור ואת השפעת פעילות הארגון על הממסד הדתי מחד ועל עמדות הציבור מאידך.
זאת באמצעות סקר, שמטרתו לבחון את יחסו של הציבור הכללי בארץ למוסד הנישואין על-פי מספר נקודות:
יחס הציבור בארץ למוסד הנישואין בכלל, הסיבות השונות אשר גורמות לזוגות לרצות ולהתחתן שלא דרך הרבנות, שביעות הרצון של הזוגות הנישאים מהשרות והיחס אותו הם מקבלים בדרך לחתונה והשפעת המפגש עם הרב על תפישתם את היהדות והרבנות.
בנוסף, בודק הסקר את שביעות הרצון של הזוגות במפגשם עם רבני צהר "כקו משווה בבואנו לבחון דרכים אפשריות לשיפור היחס והשרות של הממסד כלפי הזוגות. אנו מאמינים כי בכוחו של הסקר לתת כלים ביד הממסד הדתי, האמון על רישום הנישואין ועל השאת מרבית הזוגות במדינת ישראל לשם שיפור, שינוי והתקדמות המערכת וייעולה. זאת, על-מנת שרובם המוחלט של הזוגות יוכל לבחור באלטרנטיבה הרשמית והחוקית היחידה במדינת ישראל לנישואין כדת משה וישראל".
למרות התנגדות רבה בציבור החילוני למוסד הרבנות, מתוצאות הסקר עולה כי 85% מהמשיבים שנישאו בשנה האחרונה הצהירו, כי נישאו באמצעות הרבנות.
רובם מגדירים את היחס של הרב שניהל את החופה כלפיהם, כיחס "ידידותי ולבבי" ועוד 12% מגדירים את היחס כ"מקרב ליהדות". 8% מגדירים את יחס הרב כלפיהם כ"אדיש, סתמי, נוקשה ומרחיק מהיהדות".
יותר מרבע מהמשיבים שנישאו בשנה האחרונה שלא באמצעות הרבנות (27%) מצהירים, כי החליטו להינשא או לחיות במסגרת בה בחרו, בגלל יחס שלילי ואכזבה מהרבנות. חמישית (20%) מצהירים, כי החליטו על מסגרת חלופית לרבנות בגלל הרצון לשוויוניות, חמישית נוספת (20%) מצהירים, כי החליטו על המסגרת החלופית עקב היותם פסולי חיתון וכעשירית (13%) מצהירים, כי החליטו על מסגרת חלופית לרבנות משום שרצו גישה ליברלית ונוחה יותר.
הסיבה העיקרית לבחירה להינשא שלא באמצעות הרבנות בקרב משיבים שמוצא אביהם ישראל, היא יחס שלילי או אכזבה מהרבנות (100%).
התהליכים הזוכים לציוני שביעות רצון נמוכים (בסולם 1-5) בקרב משיבים שנישאו בשנה האחרונה באמצעות הרבנות, הם: (א) תהליך הרישום לנישואין ברבנות (3.28) (ב) הדרכה מוקדמת לכלה (3.50).
נישואים מאהבה
הסיבות המוצהרות להינשא, הבולטות בקרב משיבים שנישאו במהלך השנה האחרונה הן: (א) לחיות עם אדם אהוב (63%) (ב) רצון להביא ילדים (14%) (ג) רצון להתמסד (10%).
מאמינים במוסד הנישואים?
מוסד הנישואים נתפס (בסדר חשיבות יורד) על-ידי המשיבים שנישאו במהלך השנה האחרונה בתור: (א) הדרך הנכונה לחיות בה (41%) (ב) מסגרת חיים מקובלת (28%) (ג) משהו רוחני (14%) (ד) עניין טכני פורמלי (8%) (ה) מוסד דתי (3%).
המחקר נעשה באמצעות עריכת סקר טלפוני בקרב מדגם של 5,005 משיבים מקרב האוכלוסיה היהודית, חילונית ומסורתית. בנוסף, נאסף מידע ונתונים ממקורות רשמיים וממפרסמים אודות דפוסי ושיעורי הנישואים בישראל.
ארגון רבני צהר מסר, כי הוא מתנגד להנהגת נישואין אזרחיים.
"חלק בלתי נפרד מצביונה היהודי של ישראל, היא העובדה שהמסלול המרכזי להמשך קיומה הסוציו-דמוגרפי, הוא הקמת משפחה בדרך יהודית. נישואים כדת משה וישראל הוא האגד המאחד את העם היהודי בארץ ובתפוצות. הנהגת נישואים אזרחיים בחוק עשוי לגרום ליצירת ספרי יוחסין ולפילוג העם (לאו דווקא על רקע דתיים וחילוניים) לשני מחנות אשר אינם יכולים להינשא זה בזה".
עוד מציינים בארגון, כי על הממסד הרבני לדון בהקדם בסוגית פסולי החיתון, לשם מציאת פתרון הולם למצוקתם. "מציאות זו אינה מהווה רק בעייה "דתית", אלא בעיה חברתית ולאומית ממדרגה ראשונה, שהשלכותיה תהיינה בעלות השפעה מכרעת על צביונה היהודי והתרבותי של מדינת ישראל בשנים הבאות".

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שגריר סעודיה בבריטניה מתח ביקורת חריפה על במאי הסרט ואמר כי העובדות שהוצגו בו אינן נכונות
הדר פרבר
ח"כ ענבל גבריאלי החליטה להיענות להצעתם של חבר ליכוד ואיש יחסי ציבור ומפיק אירועים להעלות את הנושא בוועדת החינוך והתרבות
יפעת גדות
רק 11% מהבוגרים הצרפתים הם בעלי משקל עודף בהשוואה ל-22% בבריטניה ולשליש מהאמריקנים; רבים מהם מאמינים, כי הישיבה פעמיים ביום לארוחה משפחתית מובילה להרגלי אכילה נכונים וטובים יותר אצל ילדים וכתוצאה מכך לבוגרים בריאים יותר
יואב יצחק
התנאי החדש: שלא יהיו לשון מאזניים; ההודעה עומדת בסתירה להתחייבותם כלפי בוחרי שינוי והציבור; ח"כ רביץ דורש התנצלות; סקר Nfc: כמעט 40% קובעים - לפיד רוצה ממשלה בלי החרדים "בגלל שהוא גזען"
יפעת גדות
פרויס מציגה המלצות שקיבלה מאישים עימם הייתה בקשרים מקצועיים בארץ ובעולם; פרופסור מארווין קאלב, יועץ בכיר לנשיא ארה"ב כתב - "מבריקה, בעלת מרץ רב, ומסורה ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il