X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יוסי פרץ ממצפה מתת שבצפון חשוד כי גידל בחצר ביתו 18 ק"ג נטו של צמח מסוג קנאביס, המשמש להפקת סם, שלא לצריכה עצמית כמובן; השופטת: למרות עברו הנקי, קשה לשקול חלופות מעצר כשמדובר בכמות כה גדולה של סם מסוכן
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בעכו הורה לעצור עד תום ההליכים המשפטיים את יוסי פרץ, תושב מצפה מתת שבצפון, לאחר שהמשטרה מצאה 18 ק"ג נטו של קנאביס צומח בסמוך לביתו.
בכתב האישום שהוגש נגד פרץ נטען, כי השתילים מתנשאים לגובה של בין מטר ועד 6 מטרים, וברור שאין הם מיועדים לשימוש עצמי בלבד. העבירות המיוחסות לו הן גידול סם מסוכן והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.
סניגורו של פרץ, עו"ד כמיל עודה, הסכים עם התובעת, עו"ד רנדא חורי, כי קיימת ראיות לכאורה נגד לקוחו. הוא אף הסכים עם התביעה, כי עבירות אלה מקימות עילת מעצר בשל "חזקת המסוכנות" הקבועה בחוק, כאשר מדובר בעבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים, שאין עניינה שימוש בסם או החזקתו לשימוש עצמי. בכך, חסך הסניגור מבית המשפט לדון בשתי קביעות אלה וכל שנותר לקבוע היה האם ראוי להסתפק במקרה זה בחלופת מעצר, אם לאו.
הכמות הגדולה מקימה חשש ששחרורו של פרץ יסכן את הציבור
בהחלטתה כתבה השופטת רונית יצחקי כי "עסקינן לכאורה בהחזקת סם מסוכן מסוג קנאבוס בכמות גדולה מאוד של 18.5 ק"ג, דבר המקים יסוד סביר לחשש ששיחרורו של המשיב יסכן את ביטחון הציבור בדרך של הפצת סמים ומסחר בהם".
חלופות המעצר שהציע הסניגור, היו בדרך של מעצר-בית מלא בבית בו מתגורר בנה של אשתו של פרץ במושב צוריאל, או לחלופין בבית של בתו טליה, באותו מושב.
השופטת יצחקי ציינה, כי "בית המשפט העליון ציין לא אחת, כי כאשר מדובר בנאשם המואשם בעבירות של סחר בסם מסוכן, או החזקתו שלא לצריכה עצמית, קמה מסוכנות לציבור מפניו של הנאשם ויקשה על בית המשפט להורות על שחרור הנאשם לחלופת מעצר".
"נוכח הכמות הגדולה מאוד של הסם המסוכן במקרה זה", קבעה יצחקי, "אין לדידי בעברו הנקי של המשיב, על-מנת להצדיק את שחרורו של המשיב ממעצר, שכן די בכמות הנ"ל על-מנת להצביע על מסוכנותו המרובה של המשיב לציבור. הסיכון לציבור הכרוך בשחרורו של המשיב הוא כזה מוצק, עד שיש בו על-מנת לשלול אפשרות של חלופת מעצר, זאת על-אף שבעבר לא הסתבך המשיב בפלילים".
שתי חלופות המעצר שהוצעו אינן מספקות
יצחקי הוסיפה, כי "בחינת שתי חלופות המעצר שהוצעו על-ידי הסניגור, העלתה ספק בליבי לגבי אפשרות הפיקוח על המשיב בתנאי מעצר הבית המוצעים", זאת משום שבנה של אשתו מנישואיה הקודמים אינו מתגורר בביתו אלא בבית חבריו, ולא הובאה בפני בית המשפט הוכחה כי בעלי הבית מוכנים לקבלו שם.
באשר לבתו טליה בת ה-20, קבעה השופטת כי "דוח המרשם הפלילי של טליה פרץ מלמד כי הורשעה בעבר בעבירה של החזקת כלים להכנת סם שלא לצריכה עצמית ובעבירה של החזקת סמים מסוכנים לצריכה עצמית, ולפיכך ספק אם תוכל בתו, אשר ביצעה בעבר עבירות סמים, לפקח כראוי על המשיב".
"עוד אוסיף, כי לטליה פרץ תינוק בן מספר חודשים, וכי בעלה נמצא במרבית שעות היום במקום עבודתו, ולפיכך גם באמור לעיל יש על-מנת לעורר ספקות באשר לחלופת המעצר המוצעת", קבעה יצחקי והורתה לעצור את פרץ עד תום ההליכים.
ב"ש 4443/04 מדינת ישראל נ' יוסף פרץ

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
התהליך של הוצאת הקפאין לעיתים קרובות גורם גם לרכיבי טעם חשובים 'להעלם'; חוקרים בודדו שלושה שיחי C arabica המכילים באופן טבעי קפאין במידה מעטה
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת בשם 52 חברי כנסת; יוזם הצעת החוק, ח"כ שאול יהלום: אי עידכון הסל נוגד את חוק בריאות ממלכתי ומהווה גזר דין מוות לחולים
מחלקה ראשונה
50,000 קונדומים יחולקו בכניסה למועדונים; בישראל מעדיפות נשים שימוש בהתקן תוך רחמי
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדת הכנסת בנושא כניסת ח"כים לשטח צבאי סגור ושטח A; ועדת הכנסת החליטה לקיים דיון המשך בהשתתפות הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד
עומר כרמון
הדיילי טלגראף: סגן מזכיר ההגנה האמריקני, פול וולפוביץ', חולק את מיטתו עם פקידה בכירה בבנק העולמי - ילידת טוניס שגדלה בסעודיה; וולפוביץ' נחשב לאדריכל המלחמה בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il