X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
ירדן מגיבה לפרסומים אודות ניסיונות ישראל לטרפד עסקת הנשק בינה לבין ארה"ב; "אנחנו לא זקוקים להגנה מצד גורמים זרים ונמשיך לפתח הכוחות המזויינים שלנו", נמסר בהודעת הממשלה; העיתונות הירדנית: ישראל מעכבת שחרור אסירים ירדנים שסיימו לרצות את עונשם
▪  ▪  ▪

ירדן לא נותרת אדישה נוכח הפרסומים אודות ניסיונות ישראל לטרפד עסקת הנשק בינה לבין ארה"ב. דוברת ממשלת ירדן, אסמה ח'דר, כורכת בין ניסיונות אלו לבין הובלת מאבק העולם הערבי נגד גדר ההפרדה הנבנית בגדה, על-ידי הדיפלומטיה הירדנית.
אתמול דווח, כי ירושלים מנסה לטרפד את עסקת הנשק בין וושינגטון לרבת עמון, במסגרתה יצוייד חיל האוויר הירדני בטילי אוויר-אוויר מתקדמים מדגם אמרא"ם. גורמים מדיניים הרימו גבה נוכח העסקה והגדירו את מימושה "מצב שאינו בריא" למדינת ישראל. כמו כן, הובע חשש שמא הדבר יהווה תקדים לעסקה דומה עם מצרים [ראו קישור].
בהודעה שפרסמה אתמול דוברת הממשלה בתגובה לפרסומים בישראל, נאמר כי "גדר ההפרדה הגזענית הנבנית בגדה המערבית, המצויה תחת כיבוש, יש בה כדי למוטט את תהליך השלום ולטרפד את הקמתה של מדינה פלשתינית עצמאית על האדמות הפלשתיניות הלאומיות".
"לא תודה - נסתדר לבד"
הגורמים המדיניים תמהו כאמור על העסקה, וציינו בהקשר זה, כי "לא ברור למה הירדנים כלל מעוניינים בטילים מן הסוג הזה... שהרי ברור שאם ירדן תותקף - אנו נעשה עבורה את העבודה".
על-כך מגיבה ירדן בתוקף: "מאז ומעולם, בעת הנוכחית ותמיד, ירדן תגן על עצמה בכוחות עצמה. ירדן מתנגדת לטענות של צד זה או אחר [המתיימר] להגן עליה. אנו דבקים בפיתוח הכוחות המזויינים".
האסירים - מכשיר לחץ
במקרה - או שלא, ירדן מציפה היום מחדש בכלי התקשורת הרשמיים שלה את סוגיית האסירים הירדנים הנמצאים בבתי כלא בישראל. העיתון "א-דוסתור" מפרסם ידיעה, במיקום מרכזי יחסית, תחת הכותרת: "ישראל מסרבת לשחרר אסירים ירדנים שתקופת המאסר שלהם הגיעה לקצה".
על-פי הדיווח, ישראל מעכבת את חזרתם של שני אסירים ירדנים - סלימאן אבו אל-עלא ועאמר עטיה א-רקב, אשר סיימו לרצות את עונשם לפני מספר חודשים, באמתלה שטרם הספיקה לארגן להם ויזות לירדן.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
חברת אורבונד שיווק בע"מ ניסתה להשתלט בשנות ה-90' על השוק, שנשלט אז ע"י חברת המרכז הישראלי לגבס מ.ה.י.ר.; אורבונד הקימה מפעל ישראלי וחתמה עם הסכם שיווק והפצה עם 'המהיר', אותו הפרה ברגע שהעסקה הפכה ללא כדאית, וניסתה להדיר את רגלי מתחרותיה מהשוק
יפעת גדות
אחים הרבים אחד עם השני, חווים עימותים, אך גם לומדים כיצד לפתור עימותים אלו מה שמסייע להם להתמודד עם ילדים אחרים כשהם מגיעים לבית הספר
מיכאל דבורין
פרץ: מקווה לראות תוצאות כבר בזמן הקרוב; נתניהו: הושגה התקדמות משמעותית
עומר כרמון
בכך מצטרף הצבא הגרוזיני להודו ברכישת רובה הסער הבנוי כולו מחומרים פלסטיים וקרמיים קלים; גרוזיה וישראל דנות בהקמה משותפת של מפעל תחמושת
הדר פרבר
ציטוטים נבחרים מהנוסטלגיה הישראלית יקובצו לספר אינטראקטיבי, שייכתב בהשתתפות ישראלים המתגוררים בחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il