X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ספר חדש של הגנרל טומי פרנקס שפיקד על כוחות ארה"ב בפלישתם לאפגניסטן ועירק: "קצין אמריקני שהתחזה לסוכן כפול מכר לסדאם חוסיין ערב המלחמה תוכניות מלחמה שגויות"; "כיבוש בגדד כמעט ונכשל"; ראמספלד ופאוול לא שיתפו פעולה
▪  ▪  ▪

הגנרל בדימוס, טומי פרנקס, שפיקד על כוחות ארה"ב בפלישתם לאפגניסטן ועירק, טוען בספר חדש היוצא לאור בימים אלה (ג', 3.8.04), כי מלך ירדן, עבדאללה השני, ונשיא מצרים, חוסני מובארק, אמרו לו במפורש ערב המלחמה בעירק כי סדאם חוסיין מחזיק בנשק להשמדה המונית.
"המלך עבדאללה הסתמך על 'מקורות מודיעין אמינים'. מובארק ציטט מתוך פרוטוקולים של שיחות בין בכירים בממשלו לסדאם", טוען פרנקס.
בתגובה לטענה זאת מסר (יום ב', 2.8.04) דוברו של נשיא מצרים: "פרנקס שאל את הנשיא לגבי הערכותיו. מובארק ענה כי מצרים עוקבת אחר ההתפתחויות בעירק ואינו יכול לאשר או לשלול את האפשרות כי לסדאם יש נשק להשמדה המונית".
בספרו החדש של פרנקס, 'החייל האמריקני', מגלה עוד הגנרל, כי קצין אמריקני שהתחזה לסוכן כפול, מכר לסדאם חוסיין ערב המלחמה תוכניות מלחמה שגויות.
הסוכן האמריקני טען בפני העירקים, כי בכוונת צבא ארה"ב להעביר לירדן את הדיביזיה שיועדה לפתוח חזית צפונית בטורקיה. כזכור, ממשלת טורקיה סירבה לאשר לדיביזיה להיכנס לשטחה.
פרנקס משבח את תיפקודו של הנשיא, ג'ורג' בוש, אולם מתח ביקורת על מזכיר ההגנה, דונלד ראמספלד. "הזהרתי את ראמספלד כי הצבא חסר אמצעים לניהולה של עירק לאחר כיבושה. אמרתי שוב ושוב: 'זה יעלה כסף עכשיו, אולם יחסוך דם מאוחר יותר'.
פרנקס מגלה כי אף איים לפרוש בשלב מסוים לאחר שחש שאינו יכול להמשיך לאור 'הנחתותיו' של מזכיר ההגנה.
הגנרל האמריקני מתח ביקורת על ראמספלד ומזכיר המדינה, קולין פאוול, משום שלא הצליחו לשתף פעולה בכל הנוגע למלחמה בעירק: "אני מאמין שהקשבה טובה יותר. יותר גמישות אינטלקטואלית ונכונות רבה יותר ללמוד ולהתפשר היתה משרתת טוב יותר את הצבא האמריקני", כותב פרנקס.
באחד מפרקי הספר מספר פרנקס, כיצד כמעט לא צלח כיבוש בגדד בשל כשלון המודיעין שלא הזהיר מפני כוונתו של סדאם חוסיין לנהל מלחמת גרילה כנגד הכוחות האמריקנים.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
התחקיר מתייחס לרשתות השיווק הגדולות בלבד; הפקעת המחירים מהווה עבירה פלילית; כ-65% מההפקעות מתייחסות למוצרי חלב; ברשת הקואופ לא נמצאו הפקעות; המועצה פנתה לתמ"ת בדרישה לאכיפה והענשת העבריינים ובמקביל פועלת לפיצוי הצרכנים
הדר פרבר
ב-ynet פורסם כי את הסרט ניתן יהיה למצוא בסוף החודש בבלוקבסטר ובאוזן השלישית
גל ברגר
שלטונות ירדן עצרו שלושה בני אדם נוספים החשודים במעורבות בניסיון המגה-פיגוע במדינה לפני כארבעה חודשים; סוריה צפויה לשחרר בקרוב את נהגי המשאיות הירדנים החשודים בניסיון הברחת סחורות ישראליות דרך הגבול הסורי לעירק
רנית נחום-הלוי
ח"כ אייכלר: "זהו עלבון לאינטליגנציה של סיעת יהדות התורה, כאילו אנחנו אזרחים סוג ב' או ג' ולא נסכים לזה"; ח"כ משינוי - רוני בריזון, חמי דורון ואילן ליבוביץ' מתנגדים לצירוף יהדות התורה; 11 הצביעו בעד
גל ברגר
ירדן מגיבה לפרסומים אודות ניסיונות ישראל לטרפד עסקת הנשק בינה לבין ארה"ב; "אנחנו לא זקוקים להגנה מצד גורמים זרים ונמשיך לפתח הכוחות המזויינים שלנו", נמסר בהודעת הממשלה; העיתונות הירדנית: ישראל מעכבת שחרור אסירים ירדנים שסיימו לרצות את עונשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il