X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדוח חדש של צוות שמונה מטעם משרד החוץ המצרי, לעקוב אחר צעדי ישראל לקידום פרוייקט הקמת תחנת הכוח הגרעינית באזור שיבטה; גורמים מצרים: נדרוש פיקוח בינלאומי על תחנת הכוח וערבויות שישראל לא תפגע באיכות הסביבה המצרית
▪  ▪  ▪

בקהיר חוששים מפני אפשרות שישראל תקים תחנת כוח גרעינית (תג"ר) לייצור חשמל באזור שיבטה בדרום, כ-20 ק"מ מהגבול המצרי.
הסכנות הטמונות בהקמת תחנת כוח גרעינית הן כדלקמן: תאונה גרעינית, דליפה רדיו-אקטיבית, סילוק פסולת גרעינית וזיהום תרמי (שינוי באיכות מאגר מים מקומי).
גורמים מצרים אומרים (ב', 2.8.04), כי משרד החוץ המצרי מינה צוות הפועל בישראל, במטרה לעקוב מקרוב אחר ההיבטים השונים של הצעדים הישראליים לקידום הפרוייקט, והשלכותיו.
מדוח ראשון שפרסם הצוות המצרי עולה, כי עלות תחנת הכוח הגרעינית נאמד בכשני מיליארד דולר ועבודות ההקמה יחלו בעוד שלוש שנים, במהלך שנת 2007. כמו כן נמסר, כי התחנה תחל לפעול בשנת 2020 והיא תשמש למטרות שלום.
עם זאת, מסכם הצוות המצרי, אין כל ערובה רשמית לכך שהתחנה לא תוסב לצרכים צבאיים. עוד נמסר בדוח, כי ישראל מנהלת מגעים עם הרוסים במטרה לרכוש את הטכנולוגיה להקמת התחנה, לאחר שגרמניה סירבה לייצא טכנולוגיה גרעינית לישראל ומשהתברר כי הטכנולוגיה הצרפתית אינה מתאימה.
לדברי אותם גורמים, מצרים מתכוונת לדרוש מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להכפיף את התחנה לפיקוח בינלאומי. בנוסף, קהיר צפויה לדרוש מישראל ערבויות לכך, שהתחנה לא תשפיע באופן זה או אחר על איכות הסביבה במצרים, וכי לא יסולקו שפכים בסמוך לגבול.
קהיר מגבירה את הלחץ
זה תקופה ארוכה שמצרים נמצאת בחוד-החנית של הקמפיין הערבי-מוסלמי הדורש להחיל את כללי הפיקוח הבינלאומיים על הכורים הגרעיניים של ישראל ולהתחייבות ישראלית לאמנת ה-NPT [האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני], עליה חתומה בין היתר קהיר עצמה. החזית שמנהלת קהיר מול ישראל בסוגיית כור הגרעיני בדימונה מתרחבת היום, אם כן, לערוץ נוסף.
תחנת כוח גרעינית, אגב, נבדלת מתחנת כוח אחרת בכך שחומרי הדלק המשמשים אותה - הינם חומרים רדיו-אקטיביים (בדר"כ אורניום או פלוטוניום). בעולם פועלות כיום כ-400 תחנות כוח גרעיניות המייצרות כ-15% מתצרוכת החשמל העולמית. צרפת ובלגיה מפיקות כ-70% מתצרוכת החשמל שלהן בתחנות כוח גרעיניות.
משרד האנרגיה ופרוייקט
תחנת הכוח הגרעינית
בסעיף 5 בדוח של משרד האנרגיה בנושא "אנרגיה - מדיניות משק האנרגיה בישראל - גורמים המשפיעים על תכנון משק החשמל - מבוא וקריטריוני-על לתכנון", נמסר, כי תישמר עתודת קרקע באזור שיבטה להקמת תחנת כח גרעינית.
בדוח אחר נמסר, כי אחד היעדים המרכזיים בעניין זה הוא ביצוע סקר אתרים עבור תחנת כח גרעינית עתידית באזור שיבטה, לרבות איפיון ובחינות התאמת השטח לקריטריונים סיסמוגיאולוגיים, דמוגרפיים ואחרים.
בנובמבר 2002 הורה שר התשתיות דאז, אפי איתם, לקדם את ההליכים הנדרשים להקמת תחנת כוח גרעינית באזור שיבטה בנגב. בארגונים למען איכות הסביבה מחו בשעתו על ההנחייה.
עם זאת, לפני כארבעה חודשים, ובתום פגישה עם ראשי הארגונים לאיכות הסביבה, "מגמה ירוקה" ו"אדם טבע ודין", הדגיש שר התשתיות לשעבר, יוסף פריצקי, כי הוא מתנגד עקרונית להקמת תחנת כוח גרעינית. בינתיים נראה, כי התוכנית רובה ככולה תקועה ולוטה בערפל.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הר פרבר
הסכם קיבוצי חדש נחתם היום בין ההסתדרות, על-ידי דוד גלנוס, ראש איגוד השחקנים והאמנים בהסתדרות, ובין התאטרון העירוני בחיפה
עומר כרמון
ספר חדש של הגנרל טומי פרנקס שפיקד על כוחות ארה"ב בפלישתם לאפגניסטן ועירק: "קצין אמריקני שהתחזה לסוכן כפול מכר לסדאם חוסיין ערב המלחמה תוכניות מלחמה שגויות"; "כיבוש בגדד כמעט ונכשל"; ראמספלד ופאוול לא שיתפו פעולה
ענבל אביב
התחקיר מתייחס לרשתות השיווק הגדולות בלבד; הפקעת המחירים מהווה עבירה פלילית; כ-65% מההפקעות מתייחסות למוצרי חלב; ברשת הקואופ לא נמצאו הפקעות; המועצה פנתה לתמ"ת בדרישה לאכיפה והענשת העבריינים ובמקביל פועלת לפיצוי הצרכנים
הדר פרבר
ב-ynet פורסם כי את הסרט ניתן יהיה למצוא בסוף החודש בבלוקבסטר ובאוזן השלישית
גל ברגר
שלטונות ירדן עצרו שלושה בני אדם נוספים החשודים במעורבות בניסיון המגה-פיגוע במדינה לפני כארבעה חודשים; סוריה צפויה לשחרר בקרוב את נהגי המשאיות הירדנים החשודים בניסיון הברחת סחורות ישראליות דרך הגבול הסורי לעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il