X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנתוני החברה עולה כי מכירותיה ברבעון הסתכמו ב-352.1 מליון דולר, גידול של 25.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי של החברה גדל בכ-73% ל-40.6 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

מכתשים-אגן, היצרנית הגנרית המובילה בעולם במוצרים להגנת הצומח, דיווחה (ב', 2.8.04) על תוצאותיה ברבעון השני של שנת 2004.
מן הנתונים המעודדים עולה, כי הרווח הנקי של החברה גדל בשיעור של 73.1% והסתכם ב-40.6 מיליון דולר, לעומת 23.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול השפעה חד-פעמית של הפחתת שיעורי המס בישראל, הגיע הרווח הנקי ברבעון ל-36.1 מליון דולר.
בסך-הכל הסתכם הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2004 ב-85.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 55.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול מרשים של 54.3%.
המכירות ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-352.1 מיליון דולר, לעומת 279.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 25.9%.
המכירות במחצית הראשונה של שנת 2004 הסתכמו ב-766.6 מיליון דולר לעומת 604.7 מליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2003, גידול של 26.8%.
הגידול במכירות בולט ברבעון זה, בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה. המכירות בצפון אמריקה צמחו ב-67.9% והסתכמו ב-54 מיליון דולר לעומת 32.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ואילו המכירות באירופה הסתכמו ב-163.5 מליון דולר לעומת 132.0 ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 23.9%.
ברווח הגולמי של מכתשים-אגן ברבעון השני של שנת 2004 נרשם גידול של 25.7%. הרווח הגולמי הסתכם ב-133.3 מיליון דולר, לעומת 106 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מסבירה כי השיפור ברווח הגולמי ושיעורו נובע בעיקר מגידול כמותי במוצרים החדשים והותיקים כאחד ומבלימת השחיקה במחירי המכירה.
בסך-הכל מדווחת החברה כי במחצית הראשונה של שנת 2004 הסתכם הרווח הגולמי שלה ב-291.5 מיליון דולר, לעומת 228.1 בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 27.8%. הגידול נובע מהשיפור בתמהיל המוצרים, השיפור בתמהיל הגיאוגרפי והתחזקות במטבעות הסחר העיקריים.
הרווח התפעולי של מכתשים-אגן עלה ברבעון השני של שנת 2004 בשיעור של 30.6% והסתכם ב- 64.9 מיליון דולר, המהווה 18.4% מהמכירות לעומת רווח של 49.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2004 הסתכמה ב-73.3 מיליון דולר לעומת 58.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 25.8% הנובע מהשיפור ברווח הגולמי והתפעולי. תזרים המזומנים ברבעון השני הסתכם ב-170 מיליון דולר לעומת תזרים של 129.1 מיליון דולר - גידול של 31.7%.
במהלך הרבעון הפנתה החברה משאבים רבים להשקעה ברכישת חברות. סך ההשקעות ברכישת חברות הסתכם ב-51.2 מיליון דולר. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-87 מיליון דולר לעומת תזרים של 112.4 ברבעון המקביל אשתקד.
מנכ"ל מכתשים-אגן, שלמה ינאי, ציין כי התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה "משקפות את המשך תהליך היישום של תכנית החומש האסטרטגית עליה הכריזה החברה ביוני". לדבריו, מכתשים אגן "תמשיך להרחיב את פעילותה בארצות הברית ולקצור את פירות הפעילות השיווקית שהושקעה בשוק חשוב זה". ינאי הוסיף, כי השיפור שמציגה החברה בכל הפרמטרים משקף את המאמץ להמשיך וליעל את החברה, במקביל למאמצים להגדיל את היקף המכירות בארצות יעד לצמיחה.
בתקופה האחרונה רכשה מכתשים אגן שלוש חברות בארה"ב ובאוסטרליה:
- במאי 2004 רכשה מכתשים אגן את קבוצת החברות Farm Saver, העוסקת ברישוי, יבוא ושיווק מוצרים גנריים להגנת הצומח, תמורת כ- 36.5 מיליון דולר במזומן, ועוד 7.5 מיליון דולר במניות מכתשים-אגן תעשיות.
- ביוני 2004 השלימה מכתשים אגן את רכישת 45% מהחברה האמריקנית Control Solutions. תמורת 13.5 מליון דולר במזומן. חברת Control Solutions מתמקדת בשיווק חומרי הדברה לשוק הלא-חקלאי ("Non-Crop") האמריקני. השוק הלא-חקלאי כולל הדברת עשבים, מחלות ומזיקים בשטחים לא חקלאיים כגון: דרכים, יערות, מדשאות, גנים, מוסדות, תעשיית העץ והצבעים, מתקנים ובתים פרטיים, והיקפו השנתי בארצות הברית נאמד בכ-1.8 מיליארד דולר. Control Solutions הציגה בשנים האחרונות שיעורי צמיחה מרשימים, מכירות החברה בשנת 2003 עמדו על 45 מיליון דולר. בידי Control Solutions כ-110 מוצרים.
- ביולי 2004 הודיעה החברה כי חברת-בת בבעלותה המלאה רכשה את חברת Farmoz PTY Limited האוסטרלית תמורת כ-22 מיליון דולר אוסטרלי במזומן. בנוסף, ערב הרכישה חילקה Farmoz לבעלי מניותיה (המוכרים) דיבידנד בסך 13.3 מליון דולר אוסטרלי (כ- 9.5 מיליון דולר אמריקני).
חברת Farmoz הינה חברת האגרוכימיה הרביעית בגודלה באוסטרליה. החברה הציגה במהלך השנה האחרונה שיעורי צמיחה מרשימים. מכירות החברה בשנה שהסתיימה ביוני 2004 הגיעו ל-85 מיליון דולר אוסטרלי (כ-60 מיליון דולר).
דני בירן, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, ציין אף הוא כי תוצאות הרבעון של החברה הן ההוכחה הטובה ביותר למימוש האסטרטגיה הרב-שנתית של החברה כפי שאושרה בדירקטוריון החברה. לדברי בירן, תוצאות הרבעון משקפות יפה את התנופה בה נמצאת מכתשים אגן.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  03/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שאושרה (יום ב') לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה; ע"פ הצעת החוק, יחויבו החברות ליידע את הצרכן בכל חשבונית על מועד סיום העסקה וכן את יתרת התשלומים שעליו לשלם עד למועד סיום העסקה
גל ברגר
כך עולה מדוח חדש של צוות שמונה מטעם משרד החוץ המצרי, לעקוב אחר צעדי ישראל לקידום פרוייקט הקמת תחנת הכוח הגרעינית באזור שיבטה; גורמים מצרים: נדרוש פיקוח בינלאומי על תחנת הכוח וערבויות שישראל לא תפגע באיכות הסביבה המצרית
הר פרבר
הסכם קיבוצי חדש נחתם היום בין ההסתדרות, על-ידי דוד גלנוס, ראש איגוד השחקנים והאמנים בהסתדרות, ובין התאטרון העירוני בחיפה
עומר כרמון
ספר חדש של הגנרל טומי פרנקס שפיקד על כוחות ארה"ב בפלישתם לאפגניסטן ועירק: "קצין אמריקני שהתחזה לסוכן כפול מכר לסדאם חוסיין ערב המלחמה תוכניות מלחמה שגויות"; "כיבוש בגדד כמעט ונכשל"; ראמספלד ופאוול לא שיתפו פעולה
ענבל אביב
התחקיר מתייחס לרשתות השיווק הגדולות בלבד; הפקעת המחירים מהווה עבירה פלילית; כ-65% מההפקעות מתייחסות למוצרי חלב; ברשת הקואופ לא נמצאו הפקעות; המועצה פנתה לתמ"ת בדרישה לאכיפה והענשת העבריינים ובמקביל פועלת לפיצוי הצרכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il