X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמי הביטחון: טננבאום עמד בתנאי ההסדר ומסר עדות אמת

היועמ"ש החליט: לסגור את תיק החקירה נגד טננבאום

טננבאום נחקר בחשד שביצע עבירות ביטחוניות, לרבות מסירת מידע לחיזבאללה וכן בעבירות הונאה כלפי כמה ממקורביו; מערכת הביטחון: "נסיבות הגעתו לידי החיזבאללה לא היו אגב ביצוע עבירות כנגד ביטחון המדינה"
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט לסגור את תיק החקירה נגד אלחנן טננבאום, שנחטף על-ידי החיזבאללה והוחזר לישראל במסגרת העסקה עם החיזבאללה.
מזוז החליט על סגירת התיק נגד טננבאום, לאחר שהגיע למסקנה לפיה טננבאום מילא את חלקו בעיסקה, ומסר עדות אמת בחקירתו במשטרה.
נזכיר, כי בהסכם שנערך עם טננבאום הוחלט שלא להעמידו לדין אם ימסור "גרסת אמת מלאה ומפורטת באשר לנסיבות יציאתו מהארץ ואופן הגעתו לידי ארגון החיזבאללה; פעילותו בתקופת שהייתו בידי החיזבאללה, לרבות המידע שמסר לארגון זה במהלך תקופת שהייתו בידיהם; מכלול העבירות שבוצעו על-ידו לפני יציאתו מהארץ". בנוסף, כחלק מההסכם, התחייב טננבאום למסור גרסת אמת בכל עניין אחר שיישאל על-ידי צוות החקירה.
היועץ המשפטי לממשלה, שהגן על החלטה זו, קבע כי האינטרס העליון של מדינת ישראל הוא לברר מה מסר טננבאום לשוביו בחיזבאללה.
מנהלת המחלקה לעניינים פליליים-ביטחוניים ועניינים מיוחדים בפרקליטות המדינה, עו"ד דבורה חן, הודיעה היום (ב', 2.8.04) לפרקליטיו של טננבאום, עורכי הדין אלי זוהר ורועי בלכר, כי "לאחר חקירה מקיפה שנערכה על-ידי צוות חקירה משולב של גורמים ממערכת הביטחון ומשטרת ישראל, הגיעו גורמי מערכת הביטחון למסקנה, כי בכל הנוגע לנושאים הביטחוניים והצבאיים הקשורים לנסיבות יציאתו מהארץ, נפילתו בשבי ופעילותו בתקופת השבי, יש לקבל את גירסתו [של טננבאום], לפיה נסיבות הגעתו לידי החיזבאללה לא היו אגב ביצוע עבירות כנגד ביטחון המדינה".
"כמו כן, סברו הגורמים דלעיל, כי טננבאום סיפק לחוקריו גירסה הנחזית כאמינה ומלאה ביחס למידע הצבאי שמסר לחוקרי החיזבאללה בעת שהוחזק על ידם. לפיכך, סבורים גורמי מערכת הביטחון כי טננבאום עמד בתנאי ההסדר שנחתם עימו".
בהודעה נמסר עוד, כי "לגורמי החקירה מטעם משטרת ישראל היו ספקות באשר לגרסאות שמסר טננבאום בנוגע לעבירות הפליליות שבגינן נחקר. ההתרשמות ממנו במהלך חקירתו היתה של אדם מניפולטיבי, שלא מסר גירסת אמת מלאה בחקירותיו, הסתיר חלקים מהמידע, ואף מסר פרטים לא מדוייקים, אם כי לא נמצאו ראיות לשקרים מהותיים בעניינים מרכזיים".
"הסדר זה נערך לבקשתם של גורמי מערכת הביטחון, שסברו כי חקירת טננבאום, לצורך בירור הנושאים הביטחוניים והצבאיים הקשורים לפרשה זו, הינו בעל חשיבות רבה לביטחון המדינה".
"הנושאים הביטחוניים והצבאיים, נשוא תיק זה, הם במהותם בתחום המומחיות של גורמי מערכת הביטחון ולהם יש את מלוא הידע הרלוונטי, הכלים המקצועיים והאחריות בתחומים אלה".
"בנסיבות אלו, לאור העובדה כי בכל הנוגע לאמינות גרסותיו של טננבאום בתחומים הצבאיים והביטחוניים, הגיעו גורמי מערכת הביטחון למסקנה כי טננבאום עמד בתנאי ההסדר, הרי שבהתחשב בכך שעניינים אלה הם שעמדו בבסיס ההחלטה לחתום על ההסדר, החליט היועץ המשפטי לממשלה כי יש לקיים את ההסדר שנחתם עימו".

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
כ-3,000 חיילים מלווים בטנקים, מסוקים וכלי רכב משוריינים צעדו בחום מעיק לעיני כ-27 אלף צופים - ביניהם, כמה ממנהיגי התנועה הפרו-דמוקרטית; סין מאפשרת להונג-קונג להתנהל כמעט ללא הפרעה, מלבד קיומה של דמוקרטיה אמיתית
מירב לוי
שרת החינוך: בחינות הבגרות במקצוע זה ובמקצועות דומים אינם תואמים את העקרונות שקבע המשרד
מיכאל דבורין
מנתוני החברה עולה כי מכירותיה ברבעון הסתכמו ב-352.1 מליון דולר, גידול של 25.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי של החברה גדל בכ-73% ל-40.6 מיליון דולר
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שאושרה (יום ב') לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה; ע"פ הצעת החוק, יחויבו החברות ליידע את הצרכן בכל חשבונית על מועד סיום העסקה וכן את יתרת התשלומים שעליו לשלם עד למועד סיום העסקה
גל ברגר
כך עולה מדוח חדש של צוות שמונה מטעם משרד החוץ המצרי, לעקוב אחר צעדי ישראל לקידום פרוייקט הקמת תחנת הכוח הגרעינית באזור שיבטה; גורמים מצרים: נדרוש פיקוח בינלאומי על תחנת הכוח וערבויות שישראל לא תפגע באיכות הסביבה המצרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il