X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-200 פעילי שמאל קיצוני מתנועת האנרכיסטים הישראלית ו-ISM הבינ"ל השחיתו את אחד משערי הגדר; טוענים לקונספירציה מצד הצבא והמתנחלים: הגדר נועדה לבצע טרנספר איטי ואח"כ אדמות הפלשתינים יימסרו למתנחלים
▪  ▪  ▪

כ-200 פעילי שמאל קיצוני מישראל ומחו"ל, יחד עם קהל גדול של כפריים פלשתינים, פרצו אחר הצהריים (יום ב', 2.8.04) את אחד משערי גדר ההפרדה באזור הכפר זיתא, צפונית לטולכרם.
מדובר בפעילי התנועה הישראלית "אנרכיסטים נגד הגדר" ותנועת הסולידריות הבינ"ל ISM, שפעיליהן נוהגים מידי שבוע לחבל בעבודות בניית הגדר באופן פיסי, בנוסף להפגנות ולעימותים עם כוחות הביטחון.
הפעילים מציינים בגאווה, כי זו הפעם הראשונה שהם מצליחים להשחית את הגדר בצורה משמעותית, מאז עשו כן בתוואי הגדר שליד הכפר מסחה הסמוך לאלקנה, אז נפצע הפעיל גיל נעמתי מירי של החיילים שחשו סכנה [ראו קישור]. "הפעם תפסנו את הצבא בהפתעה, הם הגיעו כשהשער היה כבר פתוח ורק זרקו רימון הלם אחד", אמר אחד המשתתפים.
משרד הפנים לא מצליח למנוע את כניסתם של פעילי ISM
נציין, כי במשרד הפנים שמו למטרה למנוע מפעילי תנועת ISM להיכנס לישראל, ומשתדלים לעצור את פעיליה עוד בנתב"ג ולא לאפשר את כניסתם לארץ. הפעילים עותרים, רובם ככולם, לבית המשפט לעניינים מינהליים, שנאלץ להכריע בחומר הראיות שיש נגד כל פעיל ופעיל [ראו קישור].
משתתפים בפעולה היום אמרו, כי הם "רואים הצדקה מלאה להמשיך ולנקוט פעולה ישירה מסוג זה גם הלאה, וגם ביודענו כי לעיתים זה יכול להיות מאוד מסוכן". לדבריהם, "הגדרות והחומות האלה גוזלות מהתושבים הפלשתינים את אדמתם ומשאירות אותם בחוסר כל, השערים היו אמורים לתת להם גישה לאדמתם ולאפשר להם להמשיך לעבד אותה, אך הם נשארים סגורים כמעט כל הזמן".
הגדר היא קונספירציה של הצבא והמתנחלים
פעילי השמאל טוענים לקונספירציה של הצבא והמתנחלים: למעשה, המטרה היא לבצע טרנספר שקט, כאשר התושבים הרעבים ייאלצו לעזוב את המקום ואז תוכל הממשלה להכריז על הקרקע כ'נטושה' ולמסור אותה למתנחלים. זוהי לא רק זכותנו אלא חובתנו לפעול יחד עם התושבים להפר את המזימה המתועבת הזאת, ואנו רואים את פריצת השערים ומתן גישה לתושבים לאדמתם כפעולת מחאה קונסטרוקטיבית ולגיטימית".
בהתייחס לידיעות על הוראת שר הביטחון, להצמיד את תוואי הגדר אל הקו הירוק, בעקבות פסיקתו העקרונית של בג"צ, אומרים האנרכיסטים: "אנו מתנגדים לעצם התפיסה שביטחוננו יובטח על-ידי הקמת גדרות וחומות. ביטחון אמיתי יכול לבוא רק מסיום הכיבוש והדיכוי. התיקונים הקוסמטיים והמזוייפים שמבטיחה הממשלה בנתיב החומה בשום אופן לא יספקו אותנו. כמובן שנברך על כל איכר פלשתיני שיקבל חזרה את אדמתו הגזולה בעקבות המאבק – אך זאת אינה סיבה להפסיק את המאבק הזה, אלא להגבירו".
האנרכיסטים אומרים, כי הפעולה היום חלק מקמפיין "מצעד החופש" אותו מקיימים פעילים ישראלים ובינלאומיים בשיתוף עם תושבי הכפרים ועם הארגונים הפלשתיניים הנאבקים ב"חומת ההפרדה". המצעד, הנמשך שלושה שבועות, החל ב-30 ביולי בכפר זבובה שליד ג'נין, צפוי להסתיים ב-19 לאוגוסט באזור ירושלים. מחר (יום ג') יצטרפו אליו אנשי תנועת השמאל 'רבנים לזכויות האדם', ובהמשך יצטרפו אנשי תנועת שמאל קיצוני אחרת - "גוש שלום" של אורי אבנרי.

תאריך:  02/08/2004   |   עודכן:  02/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
טוען השר אורלב שהודיע היום כי יחדש את הצעת החוק הממשלתית להקמת יחידות סיוע ליד בתי הדין הרבניים הפועלות בהנחיית והפעלת משרד הרווחה, כפי שישנן ליד בתי המשפט לעניני משפחה
עומר כרמון
בין המינויים החדשים: תא"ל יאיר גולן מונה לתפקיד מפקד כוחות צה"ל בגדה; אל"מ גל הירש יתמנה למפקד עוצבת הגליל; אל"מ לורנס מועלם יתמנה לקצין תותחנים ראשי; אל"מ איציק בנטוב יתמנה לקצין לוגיסטיקה ראשי
יואב יצחק
טננבאום נחקר בחשד שביצע עבירות ביטחוניות, לרבות מסירת מידע לחיזבאללה וכן בעבירות הונאה כלפי כמה ממקורביו; מערכת הביטחון: "נסיבות הגעתו לידי החיזבאללה לא היו אגב ביצוע עבירות כנגד ביטחון המדינה"
עומר כרמון
כ-3,000 חיילים מלווים בטנקים, מסוקים וכלי רכב משוריינים צעדו בחום מעיק לעיני כ-27 אלף צופים - ביניהם, כמה ממנהיגי התנועה הפרו-דמוקרטית; סין מאפשרת להונג-קונג להתנהל כמעט ללא הפרעה, מלבד קיומה של דמוקרטיה אמיתית
מירב לוי
שרת החינוך: בחינות הבגרות במקצוע זה ובמקצועות דומים אינם תואמים את העקרונות שקבע המשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il