X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שהגישו ח"כ פינקלשטיין ופינס; החוק מאפשר אמצעי העדה אחרים לקטין כגון: העדה לא על הדוכן, בלשכת שופט ומחוץ לכתלי בית המשפט
▪  ▪  ▪
פינס

פינקלשטיין

הכנסת אישרה (יום ג') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק "סדר הדין" (חקירת עדים). הצעת החוק עברה ברוב של 14 תומכים.
החוק המשותף לחברי הכנסת גילה פינקלשטיין ואופיר פינס, מרחיב את ההגנה הניתנת לכל קטין הנדרש להעיד בבית משפט באמצעי העדה מיוחדים, כגון: העדה לא על הדוכן, בלשכת השופט ומחוץ לכתלי בית המשפט, באמצעות טלוויזיה במעגל סגור.
מטרת החוק היא למנוע מצב בו קטין חושש להעיד מול הנאשם. מגישי הצעת החוק מציינים, כי החוק מאוזן: על אף שהוא מגן על זכויות הקטין, הוא מתיר כי כל העדויות יוקלטו בווידאו וישמעו בנוכחות בא-כוחו של הנאשם. החוק בא בעיקרו לפתור מצב בו פושעים יוצאים נקיים מפאת חוסר ראיות מאחר וקטינים חששו להעיד מולם בבית המשפט.
ח"כ פינס אמר, כי במצב הנוכחי בו נאשם משוחרר עקב חשש קטין להעיד מולו, הוא מצב בלתי נסבל במדינה מתוקנת. לדבריו, "חוק זה בא לעולם לשפר את היכולת של מערכות אכיפת החוק ושלטון החוק להתמודד עם עבריינים במשפטים פליליים אשר עד היום רבים מהם חמקו מעונש כי הטילו חתיתם על קטינים".
ח"כ פינקלשטיין: "החוק מאזן בין זכויות הנאשם לבין ההגנה על הילד. מעתה לא יחששו ילדים להעיד כנגד תוקפם וכך ימוצה הדין".
הכנסת אישרה: תיעוד עדות
בוידאו לפני תחילת משפט
הצעת חוק סדר הדין הפלילי (תיעוד חזותי של עדות מוקדמת) של ח"כ רשף חן, אושרה (יום ג') בכנסת בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 17 תומכים, ללא מתנגדים ונמנע אחד.
על-פי הצעת החוק, בכל מקרה בו תיגבה עדות מוקדמת לפני תחילת המשפט בפני שופט שלא ידון במשפט עצמו, תתועד העדות בווידאו - כדי לאפשר לשופט שיכריע במשפט להתרשם, גם באופן חזותי, ממהימנות העדות.
עד-כה לא נגבתה עדות מוקדמת במצבים אלו, כדי לא לפגוע בזכויות החשוד הזכאי לכך שהשופט שיפסוק בתיקו באופן ישיר ובלתי אמצעי. עם זאת, זכות החשוד לעדות ישירה יצרה בעייתיות בהרשעת עברייני סחר בבני אדם.
עדות האישה, שהיתה קורבן לסחר, נשמעת בפני השופט או ההרכב בעת ההליך המשפטי עצמו. מרגע הגשת התלונה ועד קיום המשפט עוברת תקופה ארוכה, שלעיתים גורמת לכך שבמקביל לה מופעל על העדה לחץ, או שהיא עוזבת את הארץ באופן המביא לזיכוי עבריינים.
הצעת החוק תאפשר צילום העדה עם הגשת התלונה, ולאחריה תוכל לעזוב את הארץ מבלי לפגוע בהליך המשפטי ובסיכויי הרשעת העבריין. ח"כ חן: "מצב בו נשים שהיו קורבנות לסחר בבני אדם מוחזקות כבנות ערובה חודשים ארוכים עד למסירת עדות, הוא מצב בלתי נסבל. כלל, יש ליצור מנגנון שיאפשר קיום הליך משפטי תקין ויאפשר עדות מצולמת כדי למנוע חבלה בהליך המשפטי והתחמקות מעונש".

תאריך:  03/08/2004   |   עודכן:  04/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
500 דונם של יער וחורש טבעי עלו באש ביער הקדושים; לקרן קימת לישראל ניתנה הבטחה מלשכתו של עמיר פרץ שינסה לסייע בשחרור החומר
יואב יצחק
היועץ נדהם הבוקר מההנחיות של מזרחי לפתוח למעשה בחקירה פלילית-משטרתית נגד פרקליט המדינה ערך שנדר והורה למזרחי להסביר את מעשיו; דוברת המשטרה: "הדברים אשר פורסמו הוצאו מהקשרם"
עומר כרמון
משפחת אבוטבול הנתנייתית עלולה להיפגע קשות בעקבות ניסיון החיסול של אחד מראשיה; ממשלת צ'כיה מאיימת לבדוק שוב את מתן הרשיון ל'קזינו רויאל' הישראלי
מירב לוי
הפרויקט מציע סביבת למידה חדשנית ומתוקשבת, אשר תהיה חלק בלתי נפרד מתוכנית הוראת המתמטיקה הבית-ספרית; בשנה הבאה תחל לפעול תוכנית טיפולית בחווה החקלאית בעיר
מיכאל דבורין
כך עולה מניתוח מקיף של נתוני המשק שערכה חטיבת הנדל"ן של דן אנד ברדסטריט ישראל; בחציון הראשון של 2004 בוצעו 41,055 עסקאות משכנתא, עלייה של 17% במספר העסקאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il