X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הפנים מציע: על משרד המשפטים להיות אחראי על בית הדין ולא משרד הפנים; ח"כ סלומיאנסקי מזהיר: השופטים בבית הדין יהיו מינויים פוליטיים
▪  ▪  ▪
מזוז

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, תומך בהקמת בית דין מיוחד לזרים בישראל אשר יעסוק במכלול הנושאים הקשורים לזרים ובמנהל האוכלוסין.
בדיון שהתקיים (יום ג', 3.8.04) בוועדה לעובדים זרים בנושא הקמת בית דין מיוחד לזרים, העיר היועץ המשפטי לממשלה, כי הנושא זוכה גם לתמיכת נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, ומנהל בתי המשפט, בועז אוקון.
הצורך בהקמת בית הדין עלה לאור הגידול החד בפניות בענייני אוכלוסין שחל בשנים האחרונות (כיום יש כ-3,000 תיקים בנושא כשרובם בנושאים פעוטים שאינם דורשים בית משפט), דבר המטיל עומס רב על המערכת.
בית הדין לזרים יהיה טריבונל מעין שיפוטי, שיהווה אינסטנציה ראשונה ומסננת לבירור תלונות. הוא יעסוק בהדרגה גם בכל הקשור לנושאי אישורי שהייה ואיחוד משפחות של פלשתינים. כל אדם יוכל לייצג את עצמו בפני בית הדין ללא צורך בעורך דין. הערעורים על החלטותיו, לעומת זאת, יתבררו בבית המשפט.
היועץ המשפטי גילה, כי הוא בדק ומצא שבישראל פועלים היום כ-100 בתי דין מחוץ לבתי המשפט, בין השאר במשרד הפנים, משרד התעשייה ומשרד התחבורה, בהם מתנהלים הליכים שיפוטיים. היועץ גילה, כי בכוונתו לערוך בקרוב רפורמה בכל נושא בתי הדין ולהעביר את האחריות עליהם להנהלת בתי המשפט, זאת במטרה להגביר את חוסר תלותם ואת עצמאותם. לדעתו, במהלך כזה קיים יתרון מעשי הנובע ממתן הניהול בידי מערכת אחת.
שר הפנים, אברהם פורז, שהשתתף בדיון, אמר כי הוא תומך בהקמת בית הדין מאחר ויהיה בכוחו להקל על העומס וטוב שיהיה גוף שיטפל בנושאי הזרים בישראל. יחד עם זאת, ציין השר כי הוא סבור שבית הדין צריך להיות באחריות ובתקצוב משרד המשפטים, שכן רק הוא בעל מומחיות להנחות ולפקח על טריבונלים ולא משרד הפנים. לדבריו, מהיום הראשון במשרדו הוא ניסה להוציא את בית הדין למשמורת ממשרד הפנים, אולם הדבר ארך שנה בשל התנגדות האוצר.
על אף הדעה הרווחת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), ציין שבהקמת בית דין לזרים קיימת סכנה שמינוי השופטים בו יהיו פוליטיים בשל העובדה שהמפקח הוא משרד ממשלתי שיש לו נגיעה פוליטית. לדבריו, "מאחר והשופטים ממונים, או לפחות מומלצים, על-ידי השר, שהוא אישיות פוליטית, והשופטים יעסקו בנושאי שהייה, שגם הם פוליטיים ונוגעים בציפור הנפש של ויכוחים מהותיים, זה מעורר חשש שבית הדין יקלע למקום שבתי המשפט רוצים להימנע ממנו".
יו"ר הוועדה, ח"כ רן כהן, אמר כי תהליך האחדת והכפפת בית הדין, בהם בית הדין לזרים, תחת קורת גג אחת חשוב ומבורך. יחד עם זאת, פנה ח"כ כהן ליועמ"ש בבקשה כי בית הדין יפעל ללא אגרה וכי יש לפעול למניעת כפילויות בין בית הדין למשמורת לבין הדין לזרים. כמו-כן ביקש ח"כ כהן מהיועמ"ש לשים דגש על החמרת האכיפה כנגד המעסיקים הפליליים שמנצלים את העובדים הזרים וגורפים רווחים מהעסקתם.

תאריך:  04/08/2004   |   עודכן:  04/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
יו"ר סיעת מרצ: העבודה מתגלה במלוא עניותה ורפיסותה; צוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד והעבודה ייפגשו היום לדון בממשלת אחדות
ענבל אביב
בלחיצה על כפתור אחד, ניתן להגדילן כמו אקורדיון עד כדי מידה שלמה; מצד אחד חסכוניות, מאידך עולות כ-270 ש"ח
עומר כרמון
אלף מאמינים הגיעו למקדש במדינת טאמיל-נאדו; כוהן המקדש היכה אותם באגוזי קוקוס כדי לרצות את אלת העושר; מספר אנשים פונו לקבלת טיפול רפואי
נועם שרביט
ערוץ 2 טוען: עו"ד בכיר בתחום המסחרי ביקש להציע לשר שוחד בסך מיליוני דולרים, תמורת שינוי החלטת הממשלה להעתיק את מיקום חוות הגז בקריית אתא; נהגו של השר, רפי שחורי, חשוד שהיה המתווך וכבר נחקר באזהרה; פריצקי תושאל, אך לא נחקר באזהרה
ענבל אביב
מקל יחליף בתפקיד את הקונסול היוצא, אלון פנקס; שר החוץ רצה למנות במקומו של פנקס את עופרה פרויס, דוברת בנק הפועלים, אולם המינוי נפסל על-ידי נציבות שירות המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il