רכבת ישראל סיימה ביום שני (2.8.04) את העבודות לכריית מנהרת הרכבת במודיעין שתשמש את קו הרכבת ההולך ומוקם בימים אלה בין תל אביב למודיעין.
מנהרת מודיעין היא הפרויקט הגדול ביותר המבוצע כיום על-ידי רכבת ישראל. אורכה של המנהרה כ-500 מטר והיא מהווה חלק ממערכת מנהרות באורך של כ-2 וחצי קילומטרים, שהרכבת נאלצה להקים בשל התנאים הטופוגרפים של התוואי.
שר התחבורה, מאיר שטרית, ערך סיור ראשון בתוואי הרכבת בין תל אביב למודיעין בלווית יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון ומנכ"ל הרכבת, יוסי מור. שטרית אמר, כי חיבורה של מודיעין לרשת המסילות הארצית ייתן תנופה לעיר, ההולכת ומתפתחת בקצב מעורר התפעלות.
שטרית הנחה את מנכ"ל הרכבת להאיץ את עבודות ההקמה של הרכבת למודיעין ולקצר את לוח הזמנים להקמת הקו. על-פי התכנון אמור הקו להחנך במחצית שנת 2006.
קו הרכבת למודיעין כולל מסילת ברזל כפולה באורך של 19 קילומטר ושתי תחנות רכבת, האחת המוקמת בימים אלה סמוך למרכז מודיעין והשניה בפאתי העיר. תחנת הרכבת במרכז העיר משתרעת על שטח של כ- 3,000 מטר. מעל התחנה ייבנה מרכז מסחרי גדול שישמש את העיר מודיעין.
עלות הקמת הקו מנתב"ג למודיעין נאמדת ב-1.2 מיליארד שקל. מנכ"ל הרכבת, יוסי מור, ציין בפני השר שטרית כי בפרויקט הרכבת למודיעין מועסקים יותר מאלף עובדים, רובם ישראלים.
קו הרכבת למודיעין הוא חלק מקו הרכבת המהיר המתוכנן בין ירושלים לתל אביב. מדובר בסלילת קו חדש באורך של 56 קילומטר שיעבור דרך נתב"ג ומודיעין ויגיע עד הכניסה לירושלים, סמוך לבנייני האומה. זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות וממודיעין לירושלים 18 דקות בלבד.