X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחודש שעבר התראיין ראיד קקיש לצד רענן גיסין ממשרד ראש הממשלה, בתוכנית "למען הנורמליזיציה" בטלוויזיית אל-חורה; מאז הוא מוחרם על-ידי איגוד המהנדסים הירדנים, בו הוא חבר; הממשלה התערבה אך עדיין ללא הועיל; הפרלמנט: "מדובר בטרור על המחשבה"
▪  ▪  ▪

ראיונות לצד בכירים ישראלים אינם דבר פופולרי בעולם הערבי של ימינו. גם לא בירדן, מסתבר. בוודאי לא בתוכנית טלוויזיה המכונה "למען הנורמליזציה", קל וחומר אם התוכנית הזו, משודרת ברשת טלוויזיה "סוכנת" המזוהה עם האמריקנים. מה שנקרא, חטא על פשע.
חבר הפרלמנט הירדני, ראיד קקיש, משלם על כך מחיר יקר בימים אלה. בחודש שעבר השתתף קקיש בתוכנית "למען הנורמליזציה" כשלצדו רענן גיסין, יועצו של ראש הממשלה שרון לענייני תקשורת זרה. קקיש מוחרם מאז על-ידי איגוד המהנדסים הירדני, בו הוא חבר, ואינו מורשה להשתתף בפעילויות השונות של האיגוד.
קקיש לא לקח בחשבון מראש את ההשלכות שיהיו למה שנתפס כ"חבירה לאויב". ועדת ההתנגדות לנורמליזציה עם ישראל, שהוקמה זה מכבר באיגוד המהנדסים הירדני, לא היססה וכלל לא התחשבה בעובדה שקקיש, בנוסף לעיסוקו באיגוד, הוא חבר בפרלמנט הירדני. עובדה זו, אם כן, לא סיפקה לא חסינות במקרה הזה.
אך הפרשה לא מסתיימת כאן. השלטונות בירדן לא התלהבו במיוחד מהשפלת חבר הפרלמנט הירדני לאור יום, בעיקר לא על-רקע סוגייה המעוגנת בהסכם השלום אשר נחתם בשנת 94' ומעגן בחובו את עיקרי הנורמליזציה, במידה זו או אחרת, עם ישראל. למעשה, מדובר בקריאת תגר בוטה וגסה נגד השלטונות.
ואיל א-סקא, ראש איגוד המהנדסים הירדני המכהן בכובע נוסף - יו"ר ועדת ההתנגדות לנורמליזציה באיגוד, קיבל טלפון בהול משר הפנים הירדני, סמיר אל-חבשנה, שהורה לו לסגת לאלתר מההחלטה בדבר החרמתו של קקיש. א-סקא לא נרתע, המשיך להתעקש ודחה את הבקשה על הסף. שר הפנים איים עליו, כי אם לא יחזור בו מהחלטתו, ייאלץ לעצור אותו.
"קיבלנו טלפונים ממשטרת רבת עמון", סיפר א-סקא בסוף השבוע, "דרשו ממני להתייצב במשרד כוחות הביטחון הירדנים בבירה, אך סירבתי". מסתבר, כי מושל רבת עמון, עבד אל-כרים מלאחמה, הוציא צו חקירה נגד א-סקא ושניים מעמיתיו לוועדת ההתנגדות לנורמליזציה - מיסרה מלס ובאדי אל-רפאיעה.
בסוף השבוע המשיכה הפרשה להתגלגל והפרלמנט הירדני נרתם לטובת קקיש, חבר הפרלמנט המוחרם. חברי הפרלמנט הירדני גרסו, כי החרמת חבר פרלמנט מהווה פגיעה ישירה בפרלמנט ובסמכויותיו, ומנוגדת לחוקה הירדנית. בהודעה רשמית שהתפרסמה מטעמם, כונה המעשה "הפעלת טרור על המחשבה". הם קראו למועצת האיגודים המקצועיים בירדן לכבד את חירות האחר וזכויותיו והפצירו בגורמים הרשמיים לנקוט בכל האמצעים לסיום הפרשה.

תאריך:  08/08/2004   |   עודכן:  08/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
זאת במחצית הראשונה של שנת 2004; בתקופה המקבילה אשתקד היו לבנק הפסדים בסך 12 מיליון ש"ח; ב-1 ביולי נסגרו כל סניפי הבנק ופעילותו הבנקאית הועברה לבנק הפועלים
הדר פרבר
בארה"ב יימכו DVD של חלק מעונות הסדרה ובהם קטעים שלא שודרו, הערות חברי הצוות וסטנד-אפ של סיינפלד
יפעת גדות
מחקרים הראו כי ויטמין D מגן מפני סרטן השד וחוסר בוויטמין זה תורם להתפתחות המחלה; החוקרים מנסים לענות על השאלה כיצד סרטן השד מתפתח אצל נשים שאין להן הסטורייה משפחתית של המחלה
עומר כרמון
ישראל ייצאה לעירק בהיקף של כ-2.5 מליון דולר; היבוא מירדן גדל ב-23%; הייצוא למצרים גדל ב-40% והייבוא ב-35%; יצוא עקיף למדינות ערב דרך מדינות שלישיות מסתכם בכ-6 מיליוני דולרים
הדר פרבר
חתמה על חוזה נוסף ל-3 שנים, ותככב בסדרה הרושמת שיאי רייטינג עד 20011
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il