X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך ממליץ היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לאחר שבחן את עמדת הפרקליטות בנושא ושיקולים נוספים; בוים אמר באזכרה לחללי פיגוע טרור: האם לפלשתינים ולאיסלם יש פגם גנטי שגורם להם לעסוק בטרור; חזן אמר: טבח יהודים טבוע אצל הערבים בדם
▪  ▪  ▪
זה טבוע בדם. ח"כ חזן

ועדת האתיקה תטפל. היועץ מזוז [צילום: נועם שרביט]

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט (יום ב', 9.8.04) שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד סגן שר הביטחון, חבר הכנסת זאב בוים (ליכוד) וחבר סיעתו יחיאל חזן, נוכח דברים שאמרו בחודש פברואר השנה, בטקס אזכרה במלאת 26 שנה לפיגוע אוטובוס הדמים בכביש החוף. מזוז המליץ שוועדת האתיקה של הכנסת תבחן את ההיבטים האתיים של הדברים.
כזכור, בוים אמר: "אני שואל את עצמי מה יש בטרור הרצחני, מה יש באיסלם בכלל ובפלשתינים בפרט, האם מדובר באיזה חסך תרבותי או בפגם גנטי". לאחר שהתקשורת עשתה מטעמים מההתבטאות, ניסה בוים לסייג את הדברים.
חבר הכנסת יחיאל חזן אמר, כי "לאור העובדה שבמשך עשרות שנים ערבים טובחים ביהודים, אצלם זה טבוע בדם, רצח יהודים הוא מעשה שנעשה באופן טבעי. זו בדיוק משמעות הביטוי שאסור להפנות לערבי את הגב".
בעקבות הדברים, התקבלו בלשכת היועץ תלונות שונות בהן נטען, כי בדברים יש משום המרדה, הסתה לגזענות והסתה לאלימות.
עוזרו הראשי של מזוז, עו"ד רז נזרי, העביר את הטיפול בתלונות אל היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד אנה שניידר, ואמר כי לאחר קבלת חוות דעת פרקליטות המדינה ובחינת מכלול השיקולים הנוגעים, הסיק היועץ כי "אשר אף אם יימצא שמתקיימים בו, לכאורה, יסודות העבירה של הסתה לגזענות, ספק אם ההליך הפלילי הוא ההליך המתאים לטיפול בו בנסיבות המקרה דנן".
"לדעת היועץ המשפטי לממשלה", כתב נזרי לשניידר, "נכון יותר יהיה לטפל בהתבטאויות מעין אלה במסגרת ועדת האתיקה של הכנסת".
עו"ד נזרי מציין, כי חסינות חברי הכנסת אינה חלה על עבירה על כללי האתיקה, ולפיכך "יש לבחון האם בהתבטאויות אלה הפרו חברי הכנסת בוים וחזן את כללי האתיקה".
מרכז מוסאוא: זו החלטה פוליטית ומבישה
"החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הינה פוליטית ומביישת כל מדינת חוק. אילו חברי כנסת ערבים היו מביעים התבטאויות דומות, לא היה היועץ המשפטי מהסס להגיש נגדם כתבי אישום".
כך טוענים במרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים, בעקבות החלטתו של מזוז. עוד אומרים בארגון, כי "חברי הכנסת הללו עברו עבירה בוטה על הסעיף למניעת הסתה לגזענות שבחוק העונשין".
המרכז הודיע, כי הוא "שוקל את צעדיו המשפטיים כנגד החלטת היועץ, שמהווה כרוניקה של מדיניות סלחנית כלפי ביטויי גזענות נגד אזרחים ערבים, ועל-כן חומרתה הכפולה".

תאריך:  09/08/2004   |   עודכן:  09/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
פורז: להאריך את השהייה בתקווה כי במהלך התקופה זו יוסדר מעמדם
אלונה קורן
מאיים שימליץ להפעיל את הצעדים הכלולים בתוכנית האוצר כמו השבתת מגן; הפעלת נמל אשדוד ע"י חברת הצ'ינסון; הוצאת מכרז להפעלת נמל היובל ועוד
עומר כרמון
2,300 נוצרים שהגיעו במיוחד מדרום קוריאה צעדו מירושלים לבית לחם בתהלוכת שלום; הנוצרים, תומכי ישראל, התעלמו מבקשת ממשלתם לבטל את ביקורם בישראל בשל החשש לביטחונם
הדר פרבר
מועצת הרשות השנייה החליטה, כי "טלעד" לא עמדה במלוא ההשקעה הנדרשת בקולנוע ישראלי בשנת 2003 והיא תידרש להשלים בשנת 2004 את מחוייבותה
עומר כרמון, הדר פרבר
ביהדות התורה מציינים: ניתן להגיע להסכם עוד השבוע; שרון: ועידת הליכוד אינה יכולה לקבוע הרכב הממשלה; ביה"ד של הליכוד קיבל את עתירתם של השר עוזי לנדאו ו-11 ח"כים וקבע כי ועידת המפלגה תתכנס ב-18 באוגוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il