X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תרופה זו ניתנת כיום לחולי אסטמה וכעת אישר משרד הבריאות מתן התרופה עבור חולי חסימת ריאות כרונית; ממצאי מחקר: נרשמה ירידה של 30% במספר ההחמרות הנשימתיות בקרב חולי COPD אשר לקחו את תרופת הסרטייד
▪  ▪  ▪

משרד הבריאות אישר לאחרונה את השימוש בתרופת 'סרטייד', הניתנת כיום לחולי אסטמה, עבור חולים במחלת ה-COPD (חסימת ריאות כרונית).
מנתונים שפורסמו השנה בעיתון 'לנסט' עולה, כי תרופת ה'סרטייד' (שילוב של 'פליקסוטייד' ו'סרבנט') בדיסקוס הורידה ל-50% את מספר ההחמרות הנשימתיות, כגון: דלקת בדרכי הנשימה והגבלות נשימה.
כמו-כן, נרשמה ירידה של 30% בקרב חולי COPD קשה, הסובלים מחוסר תפקוד של ריריות הריאה ושינוים מבניים בריאתם. המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 1,400 חולים.
מטה אנליזיס של שמונה מחקרים אשר נערכו בקרב מעל 3,700 חולים, למשך שנה עד שנתיים, שפורסם בנובמבר בירחון THORAX מצביע על פן נוסף של יעילות הטיפול עם סטרואידים בשאיפה ב-COPD.
מסקנת המחקרים היא שסטרואידים אלו מאטים את קצב הירידה בתפקודי הריאה, וכך מקטינים את ההידרדרות בהגבלת הנשימה ובדלקת של דרכי הנשימה ועוצרים את השינויים המבניים של הריאה.
COPD היא מחלת ריאות חסימתית כרונית הנגרמת לרוב על-ידי עישון סיגריות, המובילה כגורם לתחלואה ותמותה בארה"ב שאחוז המעשנים באוכלוסייה דומה לשלנו - היא ממוקמת במקום הרביעי כגורם לתמותה לאחר מחלות לב, סרטן ואירועים מוחים.
כיום, מוגדרת המחלה כבעלת מספר מרכיבים כגון: דלקת של דרכי הנשימה, מגבלות בנשימה, חוסר תפקוד של ריריות הריאה ושינוים מבניים. הכל כחלק ממחלה מתמשכת שחומרתה עולה עם הזמן ועם כל החמרה.
ד"ר דוד סתיו, מנהל מכון הריאות בבית החולים 'אסף הרופא', מסר: "אחת הבעיות הקשות במחלה היא חוסר הידיעה וחוסר הטיפול וההחמרה. רוב האנשים לא מודעים לכך שהסימפטומים שמלווים אותם לאורך השנים הם סימפטומים של המחלה. יש דרגות שונות של ביטוי למחלה. התסמינים הנפוצים הינם - שיעול, פליטת כיח וקוצר נשימה במאמץ. ככל שתעשה אבחנה מוקדמת יותר הסיכוי לטיפול הקיים יהיה אפקטיבי יותר".
COPD היא לא רק טרגדיה של החולים בה, הנפגעים מבחינה בריאותית ואיכות חייהם נפגעת בצורה משמעותית, אלא גם מהווה מעמסה כלכלית על הקהילה. נתונים עדכניים מצביעים על-כך שעלייה בשימוש תרופות מסוימות יכול להיות בעל ערך כלכלי רפואי רב עם פוטנציאל לחיסכון בפניות למיון ואשפוזים.

תאריך:  10/08/2004   |   עודכן:  10/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יתמודדו על תפקיד ב"שתי שרלוטה" של נורה גליקמן ובבימויו של אייזיק בן-אבו
יפעת גדות
החוקרים התמקדו בגרסה מיוחדת של הגן הידועה כ-S אלל: אנשים עם גרסה זו מייצרים פחות פרוטאין - המעורב בוויסות רמות הכימיקל הקרוי סרוטונין במוח; אנשים נטו להיות יותר דכאוניים לאחר שחוו חוויה קשה במידה ונשאו גרסה כזו של גן
נועם שרביט
שוטרי מחוז ש"י בשיתוף השב"כ עצרו אמש את הישראלית בעת שעשתה דרכה לשומרון; פחימה הצהירה בעבר כי תשמש 'מגן אנושי' לראש חללי אל-אקצא בג'נין, זכריה זביידי; בשלב זה, לא ניתן לפרסם את החשדות המדוייקים נגדה; מעצרה הוארך ב-10 ימים
הדר פרבר
האינטרנט הפך לנגיש בדרום-קוריאה ב-1994 - שלוש שנים לאחר מכן מספר המשתמשים עמד על מיליון, ובתוך שנתיים קפץ והגיע ל-10 מיליון
עומר כרמון
קבוצת סטודנטים יהודים שביקרה בתחילת השבוע במחנה ההשמדה אושוויץ, הותקפה בידי תייר צרפתי; הצרפתי רץ לעבר אחד הסטודנטים שנשא דגל ישראל והחל לקלל אותו ולקרוא קריאות אנטישמיות ואנטי-ישראליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il