X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסתדרות האחיות מתכוונת להכריז על סכסוך עבודה; ח"כ אילנה כהן תובעת מהאוניברסיטאות להחזיר לקופת המדינה חצי מיליארד ש"ח; טוענת: בפועל מימן משרד הבריאות את רוב תוכניות הלימוד
▪  ▪  ▪

בתי הספר לאחיות ייסגרו במסגרת חוק ההסדרים הנלווה לתקציב 2005. סגירת בתי הספר תוביל לפגיעה קשה בציבור החולים במדינת ישראל, עקב מחסור חמור באחיות בבתי החולים ובמרפאות.
הסתדרות האחיות מעריכה, כי המחסור בכוח אדם יורגש כבר בעוד מספר חודשים, כיוון שבתי הספר לא יפתחו בחודש אוקטובר הקרוב ותוכניות הכשרה של ארבע שנים יעצרו. בימים אלה פועלת הסתדרות האחיות, באמצעות משרד עורכי הדין נעמי לנדאו, להכריז על סכסוך עבודה.
ח"כ אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, תובעת מהאוניברסיטאות להחזיר לקופת המדינה חצי מיליארד ש"ח בטענה כי בפועל מימן משרד הבריאות את רוב תוכניות הלימוד.
ח"כ כהן טוענת, כי "במשך יותר מעשר שנים ניהנו האוניברסיטאות מתקצוב כפול בעבור לימודי האחיות. האוניברסיטאות קיבלו במקביל את שכר הלימוד ומימון מהמועצה להשכלה גבוהה. בפועל, משרד הבריאות מימן את רוב תוכנית הלימודים. כאשר התקבלה החלטה על הפסקת התקצוב הכפול, מחסל משרד הבריאות את בתי הספר האקדמיים לאחיות, אותם הוא מפעיל. אני תובעת שהאוניברסיטאות יחזירו לקופת המדינה את התקצוב הכפול, אשר מוערך בחצי מיליארד ש"ח. במידה ודרישה זו לא תענה, נשקול לעתור לבג"צ".
יצוין, כי תפקוד סדיר של מערכת הבריאות בישראל, מצריך הכשרה של 1,500 אחיות חדשות מדי שנה. מאז 1981 מתקיימות תוכניות הכשרה בבתי הספר לאחיות בהתאם לדרישות מערכת הבריאות. מדי שנה 500 מהבוגרים מסיימים לימודיהם עם תעודת אחות מוסמכת ותואר אקדמי ו-1,000 נוספים ברמה של אחות מוסמכת בלבד.
העברת כל הלומדים לאקדמיה ללא מציאת חלופות ללומדים המוכשרים לתואר אחות מוסמכת, תוביל באופן מיידי למחסור חמור באחיות וכפועל יוצא מכך לפגיעה חמורה בחולים וסיכון חיי אדם.
לדברי שרה אפרתי, יו"ר חטיבת החינוך בהסתדרות האחיות: "ההחלטה על סגירת בתי הספר לאחיות התקבלה בתהליך חפוז שנעשה באופן חד צדדי, על-ידי מנהל הסיעוד במשרד הבריאות, ללא תיאום עם העובדים או גורמי מקצוע.
הפעולה עלולה להוביל לסגירת המסלולים והפסקה מוחלטת של ההכשרה. פעילות העקשנית והחד צדדית של מנהל הסיעוד במשרד הבריאות הובילה לתוכנית האומללה לסגור את בתי הספר לאחיות ולחסל את כל התשתית המכשירה אחיות בישראל, במקביל להעברה של הלומדים לאוניברסיטאות".
בכל העולם המערבי יש מחסור חמור באחיות. הסיבה היא החלטת המדינות לסגור את בתי הספר לאחיות ולהעביר את ההכשרה לאוניברסיטאות, פעולה שנכשלה כישלון חרוץ. מדינות שנקטו בשיטה זו אינן מצליחות להתאושש מהמשבר במערכת הבריאות.

תאריך:  10/08/2004   |   עודכן:  10/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הרב שלמה עמר: "ביקרתי בהודו בשבוע שעבר"; "יתכן מאוד שבני השבט ייהנו מהספק ויוכרזו כיהודים"; גם 50 אלף בני שבט למבה, בלימפופו שבדרום אפריקה מבקשים לעלות לישראל
הדר פרבר
העגורים החלו להגיע לאגמון החולה; חם. מאד חם. אבל העגורים מרגישים את סוף הקיץ ונודדים לאפריקה
גלית יצחק
הילדים נשרפו למוות לאחר שנקלעו לשריפה שפרצה במחסן המשותף לשתי דירות; להערכת המשטרה: הילדים שיחקו בגפרורים; המשטרה סגרה את האזור; הודעה נמסרה למשפחות
גלית יצחק
תרופה זו ניתנת כיום לחולי אסטמה וכעת אישר משרד הבריאות מתן התרופה עבור חולי חסימת ריאות כרונית; ממצאי מחקר: נרשמה ירידה של 30% במספר ההחמרות הנשימתיות בקרב חולי COPD אשר לקחו את תרופת הסרטייד
הדר פרבר
יתמודדו על תפקיד ב"שתי שרלוטה" של נורה גליקמן ובבימויו של אייזיק בן-אבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il