X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזורי הביטחון יוקמו סביב מקום ריכוזם של פליטים, ובערים ובכפרים בהם עדיין מתגוררים תושבי החבל האפריקנים; הפליטים ייזכו לגישה חופשית למים ומזון; ייאסר על כוחות הצבא הסודני לבצע בהם כל פעילות
▪  ▪  ▪

בח'רטום, בירת סודן, נחתם אמש (ג', 10.8.04) הסכם בין האו"ם לממשלת סודן על הקמה בתוך 30 יום של אזורי מקלט לפליטים בחבל דארפור במערב המדינה.
שר החוץ הסודני, מוסטפא עות'מאן איסמעיל, אמר לאחר טקס החתימה: "אני משוכנע שממשלתי תוכל ליישם את ההסכם ולהביא יציבות לאזור. אנו מאמינים כי נוכל לפתור את המשבר באמצעות שיתוף פעולה ולא בסכסוך".
על-פי ההסכם החדש, תאפשר סודן למשקיפים צבאיים מטעם האיחוד האפריקני לפקח על הקמת אזורי המקלט בחבל דארפור. האזורים יוקמו סביב מקום ריכוזם של פליטים, ובערים ובכפרים בהם עדיין מתגוררים תושבי החבל האפריקנים.
באזורי המקלט ייזכו אלפי הפליטים לגישה חופשית למים ומזון. ייאסר על כוחות הצבא הסודני לבצע בהם כל פעילות.
ממשלת סודן נענתה להצעתה של ממשלת ניגריה לפתוח בעוד כשבועיים בשיחות שלום עם המורדים בחבל דארפור. שתי קבוצות המורדים העיקריות עדיין לא השיבו להצעה.
ההסכם בין האו"ם לממשלת סודן הושג לאחר שמועצת הביטחון הזהירה את הממשלה הסודנית, כי אם לא תפעל להפסקת רצח 1.2 מיליון האפריקנים המתגוררים בחבל, יוטלו עליה סנקציות דיפלומטיות וכלכליות.
ביום ב' (9.8.04) מסר דובר האו"ם, כי המצב בחבל דארפור עדיין קשה: מעשי האלימות נמשכים, כנופיות חמושות רכובות על סוסים וגמלים ממשיכות לרצוח אזרחים. הכנופיות מלוות לעיתים בחיילים ורכבים של הצבא הסודני.
בתחילת השבוע האשים שר החוץ הסודני את ישראל בליבוי המתיחות במערב סודן. "ברשותי מידע, לפיו ישראל תומכת בקבוצת המורדים הראשית בדארפור. בעתיד הלא רחוק ייתגלה הקשר הזה. אני מזכיר לכם כי שגריר ישראל באו"ם (דני גילרמן, ע.כ) דיבר במהלך דיון עצרת האו"ם בנושא חומת ההפרדה (גדר הביטחון, ע.כ), על הזוועות המבוצעות במערב סודן".
"ישראל ממלאת תפקיד מפתח במשבר בדארפור ועושה שימוש לשם כך בקשריה הטובים עם אריתריאה", האשים השר הסודני.
לפני שבוע נענו למעלה ממאה אלף מפגינים לקריאת השלטונות בסודן והתקהלו בבירה כדי להפגין נגד החלטת מועצת הביטחון. המפגינים נשאו שלטים המזהירים את ארה"ב מהפיכתה של סודן לשדה קרב, בדומה למצב בעירק ובאפגניסטן.
ההמון המשולהב העביר עצומה למשרדי האו"ם בעיר, המיועדת למזכ"ל הארגון, קופי אנאן. אנאן הואשם בעצומה בשיתוף פעולה עם ארה"ב וישראל.
אחד מראשי מפלגת השלטון בסודן אמר לכתבים במהלך ההפגנה: "מי שיעז לתקוף את סודן ישקע בביצה שלישית. יש כאן אריות המעוניינים להתעמת עם אמריקנים".
על-פי הערכות, כ-30 אלף בני אדם נרצחו בחבל דארפור בחודשים האחרונים. כ-1.2 מיליון בני אדם סובלים מרעב וממחסור בתרופות ומצרכים בסיסיים.

תאריך:  11/08/2004   |   עודכן:  11/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בוושינגטון מפרסמים תמונות של ניו יורק שצולמו על-ידי אל-קאעידה בטרם הפיגועים ב-2001 ומסמכים בהם פרטים על בניינים פיננסיים בעיר, דרכי מילוט ועוד; יש שטוענים: מדובר בשחזור חומר לקראת הבחירות; אל-קאעידה מאיים להתנקש בחייו של איש ציבורי בכיר
מיכאל דבורין
ירדה ברבעון השני ל-196 אלף טון, לעומת 372 טון בתקופה המקבילה ב-2003; הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בצריכת מזוט דל אספלטנים, שצנחה ל-16 אלף טון, לעומת 196 אלף טון בתקופה המקבילה ב-2003
יפעת גדות
ילדים אינם עצלנים כפי שלעיתים קרובות מתארים אותם; ילדים בני 10 ו-11 עדיין הולכים ברגל ב-60% מהמקרים
הדר פרבר
תתארח בסיטקום ותגלם את עצמה בפרק שישודר בארה"ב בספטמבר
עומר כרמון
שר ההגנה האירני: "לאירן אין כל ברירה מלבד לצייד עצמה באמצעים הדרושים כדי להגן על עצמה מפני האיומים הציוניים"; אירן דורשת כעת מהאיחוד האירופי להכיר בזכותה להחזיק בטכנולוגיה המשמשת לפיתוח נשק גרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il