X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לראשונה בארץ ימכור בנק הלוואות שניתנו למשקיעים מוסדיים; מעלות העלתה את דירוג ההתחייבויות של "דרך ארץ" ל-AA
▪  ▪  ▪

חידוש בנוף המוצרים הבנקאיים בישראל: לראשונה, בנק הפועלים ימכור למשקיעים מוסדיים חלק מההלוואה הבכירה צמודת המדד שהעמיד ל"דרך ארץ" (הייווייז), זכיינית כביש חוצה ישראל. בנקים ומלווים נוספים שהיו שותפים לקונסורציום המלווים ל"דרך ארץ" עשויים להצטרף לבנק הפועלים במכירה. את המכירה תנהל חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.
ההלוואה הגדולה ניתנה ל"דרך ארץ" בחלקים על פני השנים 1999-2004, במסגרת קונסורציום של מלווים בראשות בנק הפועלים, שהעמיד לחברה מסגרת מימון של כ-850 מיליון דולר בהלוואות שקליות צמודות מדד. הסכמי ההלוואות כללו אופציה למכירתן לצד ג'. הלוואות הבנקים הינם במעמד מועדף על פני ההלוואות שניתנו ל"דרך ארץ" על-ידי בעלי מניותיה.
החוב המועדף של "דרך ארץ" מדורג ע"י חברת הדירוג הישראלית מעלות. דירוג החוב הועלה היום מדירוג של -AA לדירוג של AA, עם סיום שלב ההקמה של כביש האגרה באורך של 86 ק"מ והנתונים העדכניים על היקף השימוש והפדיון בכביש. "דרך ארץ", בבעלות אפריקה לישראל, שיכון ובינוי ו-CHIC הקנדית, מפעילים את הפרוייקט בשיטה של BOT למשך 30 שנה. זיכיון "דרך ארץ" כולל מנגנון של השתתפות המדינה בסיכון הנובע מאי הוודאות בנפח התנועה.
מכירת הלוואת התשתית של "דרך ארץ" למשקיעים מוסדיים הינה מהלך חדשני של בנק הפועלים שיבוצע, כאמור, לראשונה בישראל. בכך מאמץ הבנק אמצעי מקובל בשווקי הכספים הבינלאומיים של איגוח נכסים בנקאיים (Securitization Of Banking Assets) המסתכמים במיליארדי דולרים בשנה.
בבנק מציינים, כי הלוואות התשתית הינן יעד מועדף למכירה, מאחר והן מתאימות לגופי השקעה לטווח ארוך כמו קרנות פנסיה, חברות ביטוח חיים וקופות גמל, היכולות להנות מתשואה קבועה לזמן ארוך, ללא הסיכון הכרוך בשלב ההקמה של פרוייקט התשתית ולאחר שהגיע לשלב הפירותי.
ההלוואה שתימכר לגופים המוסדיים תהיה למשך חיים ממוצע של כ-12 שנים. שיעור הריבית להלוואה והסכום הנמכר יקבעו סמוך למועד ההנפקה.

תאריך:  12/08/2004   |   עודכן:  12/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
החייל נורה כאשר איבטח את הכוחות שעסקו בפיצוץ מנהרה להברחת נשק; בנוסף, מספר רימוני רסס הושלכו הבוקר לעבר כוח של צה"ל שנע על גדר המערכת במרכז רצועת עזה; כוננות בצפון ירושלים
הדר פרבר
8 מתוך 10 בני אדם תומכים בחוק אשר אוסר עישון במסעדות ובפאבים
עומר כרמון
בעוד קשרי ארה"ב וירדן נקלעו למשבר בשל ניסיון ישראלי לטרפד מכירת טילי אוויר-אוויר אמריקנים מסוג AMRAAM, הודיע הבית הלבן כי בכוונתו למכור למצרים טילים מתקדמים נגד מכ"מ מסוג AGM-88
יפעת גדות
תמונות של גברים ונשים פורסמו באתר אינטרנט והגולשים התבקשו לדרג את התמונות על-פי רמת האטרקטיביות שלהן; אותן תמונות שפורסמו עם שמות שונים קיבלו ניקוד שונה
הדר פרבר
ב-DVD אפשר יהיה לצפות בסרט באורכו המלא ובנוסף במספר מצומצם של סצינות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il