X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפרשת מימון הפריימריס של שרון באמצעות אננקס מחקרים נמצאו ראיות להגשת כתב אישום נגד עמרי שרון ונגד גבריאל מנור, ששימש מנכ"ל החברה; תגובת המשטרה: "עם סיום החקירה תפורסם הודעה"
▪  ▪  ▪

היחידה הארצית לחקירות הונאה סיימה את החקירה ב"פרשת אננקס מחקרים". עדותו השבוע של הפרסומאי ראובן אדלר, ידידו של ראש הממשלה, אריאל שרון, נדרשה במסגרת השלמות שהתבקשה המשטרה לבצע.
נודע, כי לדעת החוקרים נמצאו די ראיות להגשת כתב אישום נגד ח"כ עמרי שרון, שניהל בפועל את אננקס מחקרים, ונגד גבריאל מנור, שכיהן פורמלית כמנכ"ל החברה. חוקרי המשטרה כבר הודיעו לפרקליטות על עמדתם.
על-פי חומר החקירה, השניים נקטו ב-1999 בתחבולות כדי להסוות את פעילותם האסורה, שהגיעה להיקף של 4.7 מיליון שקל (מתוך הכספים שגוייסו קודם לכן לפעולות פוליטיות של שרון), ובכך עברו לכאורה על חוק מימון מפלגות.
במקביל נמשכת החקירה באשר לגיוס כספים באופן בלתי חוקי לכאורה ("פרשת סיריל קרן"), שנעשה כדי להשיב את הכספים שהוצאו שלא כדין באמצעות אננקס מחקרים.
בשלב זה לא ברור מהי ההמלצה בפרשת אננקס הנוגעת לעו"ד דב ויסגלס, פרקליטו ומנהל לשכתו של ראש הממשלה, וכן לגבי אריאל שרון עצמו. לגבי שרון מעריכים בפרקליטות, כי אין די ראיות שיוכיחו שהוא היה מודע לכך שהשימוש בכספים שגוייסו למטרותיו הפוליטיות, היה אסור למימון מערכת הפריימריס בספטמבר 1999.
מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, כתב בעניין זה: "מסקנתי ממכלול הראיות היא על כן, כי הקו המבחין בין הכנה לפריימריס לבין פעולותיו של יו"ר מפלגה בתוקף תפקידו נחצה במקרה זה". ואולם, גם לאחר עדותו של שרון במשטרה לא נמצא, שהוא היה מודע להבדל בין שתי המערכות וכי פעל ביודעין שלא כדין.
חוקרי המשטרה המשיכו את המסלול שהיתווה גולדברג, אשר כתב: "עמרי שרון סירב להשיב למבקר המדינה על שאלות הנוגעות לחברת אננקס ולתאגידים שהעבירו לה כספים. לדבריו, סירובו בא בשל רצונו שלא להפליל את עצמו, ומנימוק נוסף (שאיננו רלבנטי), 'כדי לא להזיק לאחרים'.
"מאותו נימוק סירב עמרי שרון להשיב לשאלות הנוגעות למקור הכסף לתשלום שכרו של היועץ הפוליטי הזר, ומה היה השכר. הוא הדין ביחס למנכ"ל אננקס, מר מנור, אשר סירב להשיב על כל שאלה הקשורה בחברה, בנימוק של חיסיון מפני הפללה עצמית".
המשטרה מסרה בתגובה, כי עם סיום החקירה תפורסם הודעה.

תאריך:  13/08/2004   |   עודכן:  13/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אורן יחזקאל, בן 30 מקריית מוצקין, נהרג אמש בהתהפכות אוטובוס בצפון הודו; חברתו, ורד אלטמן, נפצעה קשה; ביום ד' נהרג בהודו, רז אסף, בן 22 מדימונה
עומר כרמון
ג'ים מקגריבי: "אני מודה שניהלתי רומן"; "אני מודה בכך שאני הומוסקסואל"; "במידה שעובדה זו נשמרה בסוד, זה היה עלול להפוך את משרת המושל למושא לשמועות, האשמות שווא וסחיטות"; כלי התקשורת בארה"ב: "אהובו של המושל - האזרח הישראלי, גולן ציפל"; "ניסה לסחוט את המושל"
עומר כרמון
דובריו של מנהיג האינתיפאדה השיעית: "אל-סדר נפגע בהפצצה אמריקנית"; שר הפנים העירקי מכחיש; שוחרר העיתונאי הבריטי שנחטף הלילה בידי אנשיו של אל-סדר
עומר כרמון
המשחקים היקרים ביותר בהיסטוריה יצאו לדרך בנוכחות ראשי מדינות מכל רחבי העולם
אלונה קורן
טוענים: מאז 2000 התייקו המים לחקלאות בכ-30% ומחירם כיום גבוה בהרבה מהמלצת ועדת פרופ' פוונרמן שמונתה ע"י רוה"מ ב-2002
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il