X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוען: מזרחי שיבש הליכי חקירה והעליל עלילות שווא על עופר נמרודי; שלמה בן-עמי: התלונה הועברה לטיפול הגורמים המוסמכים

▪  ▪  ▪

מו"ל עיתון מעריב יעקב נמרודי, פנה אתמול (26.10.00) אל השר לביטחון פנים שלמה בן-עמי, בבקשה להימנע ממינויו של תנ"צ משה מזרחי, העומד כיום בראש יחבא"ל (היחידה הארצית לחקירות בינ"ל), לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה, וכן בבקשה להדיח את מזרחי מתפקידו כראש יחבא"ל.
מזרחי מוצג בימים אלה כאחד המועמדים לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה, במקום ניצב יוסי סדבון, המועמד לקידום לתפקיד מפקד מחוז (כנראה מחוז תל אביב). תפקיד ראש אגף החקירות נחשב לאחד הבכירים במשטרה, וזאת בשל תפקידו החשוב של אגף החקירות במערכת הציבורית - באכיפת החוק כנגד אישי ציבור ובכירים אחרים.
לטענת יעקב נמרודי - אותן הוא מבסס על שורה ארוכה של ראיות ועדויות - התנכל מזרחי לבנו, עופר נמרודי, שיבש הליכי חקירה ומשפט, הדיח עדים והעליל עלילות שווא כנגד בכירים בפרקליטות ובמשטרה - הכל במטרה להוביל למעצרו של עופר נמרודי עד תום ההליכים ולהרשעתו של נמרודי בבית המשפט.
משפטו של עופר נמרודי נמצא כידוע בשלב ההוכחות, ועד כה נשמעו רק חלק מעדי המדינה המרכזיים.
אל מכתב התלונה הארוך והמנומק צרף נמרודי שורה ארוכה של מסמכים וראיות. אלה מקצת העניינים בהם מתמקד מכתב התלונה:
העלמת ראיות ושיבוש הליכי חקירה - העלמת מידע לפיו בבדיקות שנעשו על-ידי מז"פ, בשיתוף עם אמ"ן, מדור טכנולוגיה, הועלו חשדות כבדים על-ידי מהנדס מז"פ, לפיהם קלטות שהציג יגאל תם נמצאו "מבושלות". מידע זה הובא לידיעתו של מזרחי, אולם זה בחר להסתירו מהפרקליטות ומההגנה, מחשש שמא "יסכן" הדבר את הרשעתו של נמרודי. השופטת ברכה-אופיר, בפניה העיד מזרחי (במהלך משפטו של נמרודי), התייחסה לזאת בחומרה רבה, ומתחה על מזרחי ביקורת נוקבת בפרשה זו (פרשה זו נחשפה באתר האינטרנט של "גלובס").
הטעייה מכוונת של בתי המשפט - לטענת נמרודי, מסר מזרחי לבית המשפט - במסגרת ההליכים בבקשת המעצר, שהגישה המשטרה כנגד נמרודי, חומר חקירה אותו הציג כ"חומר סודי ביותר", ובו מידע לכאורה, לפיו קיבל מזרחי מיגאל תם עדות לפיה נמרודי ידע תוך זמן קצר (כשעתיים) על פגישה שהתקיימה בין עו"ד דוד ליבאי (בא כוחו של יגאל תם) לבין פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי) עו"ד מרים רוזנטל. על בסיס מידע זה, הוחשד נמרודי בקבלת הדלפות לכאורה גם מהפרקליטות. בחקירה הנגדית של מזרחי נמצא, כי מזרחי ידע היטב - מפי תם עצמו - כי למידע זה לא היה ביסוס. למרות זאת, הוא הציגו בבית המשפט כעובדה מוגמרת, ואף זימן לחקירה פרקליטים מהפרקליטות, לרבות את עו"ד רוזנטל עצמה.
הפרת אמונים כלפי המפכ"ל וראש אגף חקירות - בתלונתו מציג נמרודי ראיות ועדויות, חלקן מפיו של מזרחי עצמו, מהן עולה כי מזרחי מסר למפכ"ל המשטרה יהודה וילק ולראש אגף החקירות יוסי סדבון, מידע כוזב ומטעה, וזאת לאחר שהחשיד גם אותם בהדלפות לנמרודי.
הבטחות לעדי מדינה תוך חריגה מסמכות - לטענת נמרודי, הבטיח מזרחי לכמה עדי מדינה הגנה מפני העמדה לדין, וזאת תוך חריגה מסמכות ומבלי לקבל לכך אישור מוקדם של הפרקליטות. המדובר, לדוגמה, בעד יגאל תם, שלו הבטיח מזרחי, שהוא ואחיו לא יועמדו לדין בגין עבירות סמים. מידע זה הוסתר מהפרקליטות ומההגנה, ובזאת הודה מזרחי בבית המשפט.
זילות בית המשפט - במהלך החקירה התקיים דיון שבו אמר סנ"צ לוין - סגנו של מזרחי, בנוכחותו של מזרחי: "את השופט הרטל הזה צריך להשמיד". היה זה לאחר החלטה שנתן השופט, בענייינו של נמרודי. למרות הדברים החמורים, מזרחי לא היסה את לוין ולא העמידו על חומרת דבריו. על כך מבקש נמרודי להעמיד לדין את מזרחי.
בסיכום תלונתו מבקש נמרודי מהשר בן-עמי, לפעול בדחיפות בעניין זה כדי למנוע את קידומו של מזרחי, וכן בבקשה לסלקו משורות המשטרה.
השר לבטחון פנים שלמה בן-עמי מסר בתגובה, כי תלונתו של נמרודי הועברה לטיפול הגורמים המוסמכים.

תאריך:  27/10/2000   |   עודכן:  11/01/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
יואב יצחק
בעקבות תלונה שהגיש בכיר שקידומו עוכב    משרד ראש הממשלה בתגובה רשמית: אין מדובר בחקירה
יואב יצחק
יואב יצחק
חוששים: הותרת נתניהו מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות, עלולה לסכן קיומה של הממשלה לאורך זמן
יואב יצחק
מאשים: אולצתי למכור את מניותיי במוסט - כתנאי להפסקת חקירה פלילית בתלונת שווא נגדי

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il