X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מגדירים בהסתדרות את התקציב שהציע האוצר; טוענים: המדיניות הכלכלית של אוצר היא בעלת היגיון מפוקפק עד מופרך
▪  ▪  ▪

"למרות החלוקה לעובדי מדינה, המגזר הציבורי ושאר הציבור - גם עובדי המדינה והמגזר הציבורי הם חלק מהציבור כולו והגזירות המוטלות עליו רלוונטיות גם על עובדים אלה. כך אמר (א', 15.8.04) ראש האגף לכלכלה וחברה של ההסתדרות, אפריים ז'ילוני, בתגובה להצעת התקציב שהגיש משרד האוצר לשנת 2005.
לדבריו, המדיניות הכלכלית שהציג האוצר היא "הצהרת כוונות רצינית ברובה ולא לגמרי שקופה, שבהחלט אין להקל ראש לגבי חומרתה ולגבי השלכותיה, גם אם היא לא תיושם מיד ובמלואה.
"זהו מסמך עבודה מקיף, המנוסח בכותרות יפות - על-מנת ליצור מראית עין של תשובה לביקורת החריפה שמלווה את מעללי האוצר בשנתיים האחרונות.
"כך למשל, הכותרת הראשית: 'שלב ג' של תוכנית ההבראה - ביסוס הצמיחה וחיזוק חברתי', מציעה יעדי מדיניות בעלי היגיון מפוקפק עד מופרך, כמו המשפט: 'באמצעות צמיחה עקבית של 4%-5% מדי שנה - עד סוף העשור תוכל ישראל לצמצם את הפערים החברתיים, ולחולל את השיפור המשמעותי ביותר: המעבר מאבטלה לעבודה", אומרים בהסתדרות.
"מסמך העבודה שהציג האוצר מכיל כבעבר רשימה ארוכה של גזירות כלכליות, המכוונות בעיקר אל ציבור העובדים והגמלאים של המגזר הציבורי. המדובר במלאכה גסה של חוסר צדק חברתי, שאינה יודעת גבול ושובע.
"למעשה, המדיניות הכלכלית המוצעת לשנת 2005 היא חזרה עיקשת ומקוממת על מה שכבר ראינו בשנת 2003 ו-2004 - למרות שנתוני המשק ונתוני ביצוע התקציב בפועל הם טובים יותר מבעבר, ומאפשרים מרחב תמרון ניכר לשינוי סדרי עדיפויות", אומרים בהסתדרות.
פרוט התייחסות ההסתדרות לסעיפי התקציב:
1. הקטנת הוצאות הממשלה, בנימוק המופרך שהיא מהווה מנוע צמיחה למשק. "הרי ברור שריסון תקציבי מקטין את הפעילות הכלכלית ומקטין את הביקושים הדרושים לצמיחה רחבת בסיס.
"הקטנת הוצאות הממשלה היא בחלקה על חשבון עובדי המגזר הציבורי על לא עוול בכפם. זאת מכיוון שהוצאות השכר שלהם ביחס להיקפי פעילות המגזר הציבורי (הכנסות והוצאות כאחת) מלמדים על יעילות דומה לזו של המגזר הפרטי.
"החלק השני של הקטנת הוצאות הממשלה בא על חשבון השירותים הציבוריים לאזרח, ובמיוחד לאלה הזקוקים להם ביותר: שכירים וגמלאים דלי הכנסה, ומובטלים.
"כאמור, לגמרי לא ברור מדוע הקטנה זו חיונית, שהרי ההוצאה הממשלתית בהחלט יכולה לגדול ב-1% ריאלית, ואף ביותר מזה, ללא בעיות מימון. זאת בהתחשב בגאות בהכנסות ממסים בשנת 2004 ובזו הצפויה ב-2005 (כ-13 מיליארד שקלים ביחד)", אומרים בהסתדרות.
2. הקטנת תשלומי ההעברה במיליארד שקלים נוספים ל-9 מיליארדי שקלים, שכבר קוצצו בשנים 2002-2004 וטרם הוחזרו לנפגעים מהקיצוץ.
"חשוב לשים לב שהקיצוץ בתשלומי ההעברה במהלך 2002-2005, כ-10 מילירד שקלים, שקול להקטנת נטל המס נטו (הקלות פחות ביטולי הטבות) במהלך 2003-2005. זהו סימן מובהק לסדרי העדיפות הניאו- ליברלים הנוקשים שביסוד מדיניות האוצר", אומרים בהסתדרות.
3. הקטנה לא פרוגרסיבית של נטל המס (מעט לעניים, יותר לעשירים), שמלווה מנגד בביטול הטבות מס ניכרות (בסדר גודל של כ-3.5 מיליארד שקלים) וכן בצמצום ובייקור שירותי המדינה לאזרח.
"יש לראות את מה שנותר מהקטנת נטל המס, מול ההקטנה הדרמטית בתשלומי ההעברה שמתרחשת במקביל, כדי להבין את בעייתיות ההקצאה מחדש של הרווחה שמוביל האוצר בשנים האחרונות", אומרים בהסתדרות.
4. רפורמות מבניות, שהתועלות המיוחסות להן הן לפחות שנויות במחלוקת, ושבמהותן הן מבחינת העברת האחריות לניהול נכסי הציבור לידיים פרטיות, למטרות רווח אישי.
"מכל שיקול כלכלי וחברתי אחראי שניתן להעלות על הדעת, אנו סבורים שאין הצדקה כלכלית להמשך מדיניות של גזירות וקיצוצים, בוודאי לא כמדיניות של שעת חירום וגם לא ככזו שמכוונת בעיקר אל עובדי וגמלאי המגזר הציבורי.
"אין היגיון חברתי בהקטנת נטל המס על בעלי שכר גבוה ועל עסקים - על חשבון ריסוק מערך תשלומי ההעברה. רשימת הגזירות הארוכה שמציע האוצר בעזות מצח, כמדיניות לביסוס הצמיחה ולחיזוק חברתי - הינה עדות והמחשה לבעייתיות הכלכלית ולחוסר ההיגיון החברתי של הצעתם", מאשימים בהסתדרות.

תאריך:  15/08/2004   |   עודכן:  15/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הסידור הושג בפגישה שיזם ראש העירייה איציק רוכברגר, בלשכתו עם מנהל מחוז ירקון במד"א; רוכברגר: "מדובר כאן במהלך חשוב, מאחר ובאירועי חירום כל דקה חשובה - אלו ההחלטות שעושות את ההבדל בין חיים למוות"
גל ברגר
השייח' יוסוף ג'ומעה סלאמה, בכיר במשרד ההקדשים הירדני: "האם הערבים והמוסלמים ממתינים שקודם כל היהודים ישרפו את מסגד אל-אקצא פעם נוספת, ואז יפנו להצילו?"; מוסיף: "אם כוחות הכיבוש לא מסוגלים להגן על המסגד - שישאירו את העבודה לנו"
עומר כרמון
הוועידה אמורה לבחור את חברי המועצה המחוקקת; מאה צירים עזבו בזעם; שלוש מרגמות נפלו מחוץ לבניין והרגו 10-15 אזרחים; שוב משבר בשיחות בנג'ף; הקרבות בעיר חודשו
יפעת גדות
עם תחילת עונת קטיף התפוחים בגולן מתקיימים סיורים, פעילויות ומנות אחרונות מתפוחים לכל המשפחה; 100 אלף טון תפוחים צפויים להיקטף העונה
אורלי ממן
עובדי החברה הקליטו למשל במוקד 144 הודעות מסוג: "ההמתנה הארוכה על הקו נובעת מהקיצוצים שעורך המנכ"ל"; צו המניעה ניתן במענה לפניית בזק לביה"ד בגין ההודעות הללו; יו"ר ועד עובדי בזק: לא רק שהמנכ"ל פגע ברמת השירות הוא גם סותם פיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il