X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הקו החם" במצרים לא מפסיק לצלצל ולהציף את השירות הראשון מסוגו בעולם הערבי בסיפורים מחדרי המיטות של זוגות במדינות ערב; איש צוות ב"קו החם": הגבר המזרחי עדיין אינו מסוגל לדבר על בעיות אימפוטנציה העשויות להוביל לקריסת מוסד הנישואין"
▪  ▪  ▪

"הקו החם" המצרי, שירות חינם הנחשב לסטארט-אפ מקומי תקדימי בעולם הערבי, שנועד לטפל בבעיות פרט, משפחה וזוגיות, מנקז לא מעט סיפורים מתובלים מחיי האהבה וההוללות במדינות ערב.
השירות, נדיר למדי בנוף הערבי, הוקם על-ידי עמותה מצרית ומאז - הוא פורח ומשגשג. רק בחודש יוני האחרון קיבלו 4,823 מקרים טיפול מסור מצוות "הקו החם" המורכב בין היתר מעובדים סוציאליים, משפטנים ופסיכולוגיים.
שני מספרי הטלפון לקו החם לא מפסיקים לצלצל. 75% מהפונים הן נשים, והפניות מגוונות: בעיות בחדר המיטות, בעיות ביחסי הזוגיות, בעיות של ניהול כלכלה נכונה בבית ובעיות רבות נוספות.
עו"ד הישאם עבאס, הממונה על "הקו החם", מספר על אחת הבעיות המרכזיות עמן מתמודד השירות - ניהול כלכלה נכונה. "37% מההכנסות של האזרח המצרי הולכות על אוכל. 11% על תשלומים בבית. ממה נשאר לו לחיות?", הוא אומר לעיתון "א-שרק אל-אווסט".
הויכוח הסוני-שיעי לגבי הסקס
תופעה מרכזית נוספת המושכת את תשומת הלב של השירות היא מוסד הנישואין המסורתי (שאינו מעוגן במסמכים רשמיים). מדובר בתופעה, שעל-פי דיווחים ערביים, רווחת בקרב הדור הצעיר בעולם הערבי, ובמצרים וירדן בפרט. סממניה העיקריים של התופעה: נישואין לטווח קצר, לרוב - לצורכי מין מזדמן.
ישנם שני סוגים של נישואין מסורתיים: האחד מותר על-פי ההלכה והשני אסור. הראשון, שומר על זכויות שני הצדדים, הצאצאים וכל הסוגיות הנוגעות לירושה. סוג זה רווח מאוד בטרם הונהג מוסד הנישואין המקובל כיום. וישנו סוג נוסף. כזה שבמסגרתו לא נשמרים הכללים הנ"ל והוא מתיר נישואין לטווח קצר מאוד (חודש-חודשיים), דבר הפסול מעיקרו על-פי ההלכה הסונית.
יש לציין, כי שונה הדבר באיסלם השיעי. שם קיים נוהג המכונה "זוואג' מותעה" - קרי, נישואין לשם הנאה. נישואין אלה מאפשרים לזוגות צעירים בחברה השיעית הסגורה למצוא להם פרטנרים לחיי מין מזדמנים (ניתן אף להינשא למישהי ללילה אחד!). מדובר, אגב, בנקודת מחלוקת היסטורית בין השיעה לסונה, אשר טוענת כי הראשונה מאפשרת זנות ופריצות מעוגנות בחוק.
בן 96 עם התנהגות נשית;
האישה רוצה להתגרש
עו"ד עבאס רואה בכך שערוריה. "זוהי פצצת הזמן של החברה המצרית", הוא אומר. סוזן מוחמד א-סייד, עובדת סוציאלית בשירות "הקו החם", טוענת כי 17 מתוך 25 נשים נופלות "לפח הזה". "רבות מהן אף התמסרו לגבר מסויים או לניאוף", היא מבהירה.
טה סייד עלי, חבר בצוות "הקו החם", בוחר לציין בעייה אחרת. לדבריו, אחת הבעיות המרכזיות המהוות מכשול בחיי הנישואין היא חוסר הפתיחות של "הגבר המזרחי" לדבר על בעיותיו, כמו חוסר תפקוד מיני למשל. "לעיתים, זו עשויה להיות הבעייה העיקרית לכל בעיות הזוגיות, באופן המאיים על קריסת מוסד הנישואין".
בהקשר אחר מספר עלי, על אחד המקרים המצערים ביותר בהם נתקל במהלך עבודתו בשירות. מדובר היה בנערה כבת 20, אשר התקשתה לדבר בטלפון, ואמרה בבכי, כי אמה מאלצת אותה לקיים יחסי מין עם גברים המתארחים בביתן. בחצי חיוך, הוא עובר לספר על המקרה המצחיק ביותר. "אשה בת 92 הנשואה לגבר בן 96 התלוננה, כי לבעלה יש התנהגות נשית מוזרה והיא רוצה להתגרש ממנו".

תאריך:  16/08/2004   |   עודכן:  16/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מדובר בהאטה לעומת הרבעון הראשון, בו נרשמה צמיחה של 5.1%; בלמ"ס מסתייגים: אי סדירות גבוהה בנתונים מקשה על ניתוח ההתפתחויות; נגיד בנק ישראל: הגידול באבטלה נבלם; המשק במגמת התאוששות
נועם שרביט
המחוזי בת"א דחה את טענת הבמאי הערבי-ישראלי, לפיה מאחר שסרטו השיקרי אינו מציין את שמות החיילים שדיבתם הוצאה לכאורה, הרי שמדובר בלשון הרע על ציבור שלא ניתן לתבוע בגינה; ביהמ"ש: יש להיזהר במחיקת תביעות חמורות מעין אלה
הדר פרבר
920,000 צופים, 1,923,586 SMS-ים, 100,000 ש"ח לפרסומת
עומר כרמון
הנשיא, הוגו צ'אבז, ניצח במשאל העם וימשיך לכהן כנשיא עד תום תקופת כהונתו בשנת 2006; ונצואלה הינה יצואנית הנפט החמישית בגודלה בעולם, בעלת עתודות הנפט המוכחות הגדולות ביותר בעולם מחוץ למזה"ת
מחלקה ראשונה
כך לדבריהם של ראשי ענף התיירות והתעופה לממשלה במסגרת השקת המועדון הבינ"ל של התאחדות המלונות והמרכז הישראלי לניהול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il