X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יופ דה יונג מרתך ומחבר את החלקים הקטנים לדמויות הומוריסטיות; חבר קיבוץ מרום גולן שאינו מפסל לפי הזמנה
▪  ▪  ▪

יופ דה יונג ממרום גולן מנצל - לטובה, את שאריות הצבא ברמת הגולן - ומפסל פסלי ענק מגרוטאות מתכת של ציוד כבד ופסולת מתכת שמשאיר אחריו הצבא בשטחי האימונים.
דה יונג מרתך ומחבר את החלקים הקטנים לדמויות הומוריסטיות החל מהמיתולוגיה היוונית ועד ימינו, ולפסלי ענק של אבירים כורעים, נשים מושיטות ידיים וחיות פרא.
יופ דה יונג עלה לישראל מהולנד בתחילת שנות ה-70, לאחר לימודי תעודה כאח מוסמך בבתי חולים פסיכיאטריים. לארץ הגיע כדי ללמוד כיצד מייסדים קומונה. בעקבות חברה טובה, הגיע למרום גולן, נשבה בקסמי המקום והחליט להישאר.
מלחמת יום כיפור חיזקה את הרצון של יופ להישאר בישראל ותחושת המחוייבות לארץ התגברה אצלו. במרום גולן עבד יופ שנים רבות במחצבת הקיבוץ ובמקביל פיסל, צייר ובנה פינות חמד אותן קישט תמיד בפסלים קטנים גרוטסקיים בכדי לעורר חיוך על פני המתבוננים. הוא גם חש, כי הוא חייב לנקות את הגולן מפסולת המתכת ולהפוך אותה ליצירה חיובית, במקום מזהמת.
בשלוש השנים האחרונות החליט דה יונג להתמקד בפיסול והקיבוץ הקצה לו סדנת עבודה ושטח להצבת הפסלים. במשך הזמן התגבש גן פסלים המונה עשרות פסלי מתכת. אזור נוסף בו מוצגים הפסלים - בדרך העולה אל הר בנטל 1,200 מטר מעל פני הים. עד היום פיסל דה יונג כ-350 פסלים, המוצעים לתצוגה ומכירה.
יופ דה יונג: "בשנים האחרונות אימצתי את הכיוון הפלסטי ואני עובד מתוך חופש אמנותי מוחלט. בדמויות שאני מפסל יש הרבה הומור כי אני מאמין שהאנושות שווה, כל בני האדם שווים, הגזענות טפשית והאנשים שמסתתרים מאחורי סמלי כוח, גבורה, הרואיות ומיליטריזם-מתעטפים בתדמית שקרית והרבה צביעות.
באופן עקרוני אני מאמין שאמנות אי אפשר ללמוד, אפשר ללמוד טכניקות. הפיסול שלי הוא אלתור, אני אף פעם לא מכין סקיצות. אני מסרב לפסל לפי הזמנה. הספונטניות מאד חשובה לי בעבודה. פיסול לפי הזמנות הופך את האמנות למסחרית. בשנים האחרונות הושפעתי מהאירועים בעולם, אירועי האלימות והמלחמות ויצרתי את דמויות האבירים הנופלים, העייפים ממלחמות".
יופ דה יונג, חבר קיבוץ מרום גולן, הוא אוטודידקט. כשהיה בן 11 קיבל מלגה מבית הספר בכפר הקתולי בהולנד וכתב ספר היסטוריה, הוא שולט ב-11 שפות ואף בכתב החרטומים. נשוי לרונית - מייסדת מסגרות חינוך דמוקרטיות אלטרנטיביות ויש, להם שלושה ילדים.

תאריך:  16/08/2004   |   עודכן:  16/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
"הקו החם" במצרים לא מפסיק לצלצל ולהציף את השירות הראשון מסוגו בעולם הערבי בסיפורים מחדרי המיטות של זוגות במדינות ערב; איש צוות ב"קו החם": הגבר המזרחי עדיין אינו מסוגל לדבר על בעיות אימפוטנציה העשויות להוביל לקריסת מוסד הנישואין"
אורלי ממן
מדובר בהאטה לעומת הרבעון הראשון, בו נרשמה צמיחה של 5.1%; בלמ"ס מסתייגים: אי סדירות גבוהה בנתונים מקשה על ניתוח ההתפתחויות; נגיד בנק ישראל: הגידול באבטלה נבלם; המשק במגמת התאוששות
נועם שרביט
המחוזי בת"א דחה את טענת הבמאי הערבי-ישראלי, לפיה מאחר שסרטו השיקרי אינו מציין את שמות החיילים שדיבתם הוצאה לכאורה, הרי שמדובר בלשון הרע על ציבור שלא ניתן לתבוע בגינה; ביהמ"ש: יש להיזהר במחיקת תביעות חמורות מעין אלה
הדר פרבר
920,000 צופים, 1,923,586 SMS-ים, 100,000 ש"ח לפרסומת
עומר כרמון
הנשיא, הוגו צ'אבז, ניצח במשאל העם וימשיך לכהן כנשיא עד תום תקופת כהונתו בשנת 2006; ונצואלה הינה יצואנית הנפט החמישית בגודלה בעולם, בעלת עתודות הנפט המוכחות הגדולות ביותר בעולם מחוץ למזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il